UberSoldier Článek ÜberSoldier

ÜberSoldier

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

26. 2. 2006 23:41
Reklama

Her s tématikou druhé světové války je opravdu mnoho. Ať už se jedná o série Medal of Honor, Call of Duty či Brothers in Arms, vždy vycházely z dobových reálií a snažili se co nejvíce přiblížit k realitě, ovšem ne na úkor zábavy. Právě nejnovější počin ruských BURUT CT se vydává jinou cestou, kterou již v minulostí nakousl Return To Castle Wolfeinstein. Uvidíme, jak se ambicózním Rusům podaří vytvořit první velký projekt. Dříve se totiž specializovali na běžné budgetovky či vzdělávácí programy. Avšak nyní se pod ochrannými křídly CDV v jejich dílnách rodí nadějná FPS zasazená do atraktivního prostředí.

Není nad vědecké experimenty

Příběh hry začíná v srpnu roku 1942. Válka je v plném proudu a tak na obou válčících stranách důležití vědci zapojují své mozky, aby pomohli "těm svým" vyhrát válku. Tady ale přichází vyhýbka od běžné historie. Němečtí vědci a experti totiž přijdou na jednu zásadní věc, která by mohla otočit chod války v jejich prospěch. Tím jsou hrátky s oživováním padlých vojáků. Jeden by si řekl, že je to skvělý prostředek, ovšem nic není takové jak se věci mají. A tak když je parta oživených vojáků poslána zpět na kulkami provětranou frontu, zjišťují, že je jejich zombie miláčci jaksi neposlouchají. To se ovšem změnilo koncem roku 1943, kdy německá strana měla stále více a více ztrát a stávala se čím dál tím více slabší. Vědec jménem Sheffer totiž přichází na to, jak tento nemilý problém vyřešit. A teď je ten pravý čas pro začlenění našeho hrdiny, nebo-li vás, do příběhu. Vžijete se do kůže chlapíka jménem Karl Stolz. Moc srandy si s ním ze začátku hry neužijete, protože je během chvilky poslán na onen svět pomocí smrtelné kulky od jednoho ze členů partyzánského odboje. Jenže, co se nestalo. Jste převezen do výzkumného střediska, ve kterém se vám dostane pocty v podobě nového života. Nyní tedy přicházíte zpět na scénu, silnější a vyzbrojenější než kdy předtím. A jako bonus pár těch nadlidských schopností. Ale co čert nechtěl, ve vaší hlavě se to trochu zvrtne a vaším úhlavním nepřítelem se stanou právě německé jednotky. Takže, hastala vista, Wehrmachte!

Co se nám dostane pod ruku během hraní?

Tvůrci naštěstí (nebo bohužel?) nedali mysli volný chod při vybírání zbraní. Proto se nedočkáme žádných „moderních“ prototypů a jiných vědeckých výtvorů (holt nebudeme v ruce dřímat Venoma ani Teslu, tedy zbraně známé z RTCW). Stovky nábojů tak do těl protivníků vysázíme pomocích starých známých a osvědčených veličin. Ve hře se bude nacházet rovnou šestnáctka dobových zbraní, jež budou vycházet z reality. Do rukou se nám dostane jak německé, tak ruské střelné zbraně, přičemž chybět nebudou ani takové kousky jako MP40 či Kar98. Dočkáme se ale i specialitek v podobě plamenometu a Panzershreku.

Velký důraz byl kladen i na design map. Proto se ocitneme v různých částek nacistického Německa, ale i v bezpečných komplexech. Výjimkou nebude ani realisticky zpracovaná ponorka, ve které se také odehraje jedna z misí, dočkáme se i výzkumných prostor, různých továren a podobně. V singleplayerové hře se setkáme s dvanácti úrovněmi, přičemž každá z nich má být poměrně rozlehlá a obsahovat spoustu úkolů. Celkově se však bude hra držet odsvědčených principů, nečekejte tedy kdovíjak nápadité úkoly. Hraní je řešeno stylem najdi a vyčisti danou budovu, polož bombu, znič dokumenty a uteč. Dočkáme se i bránění místo po dobu určitého času a podobně. S mapami souvisí i hraní. To totiž nebude až tak lineární, jak by se na první pohled mohlo zdát. Při nebezpečných situacích či zjištění nového úkolu bude v mnohých případech pouze na hráči, jak danou situaci vyřeší. Nečekejte však takovou volnost, jakou nabízelo například Far Cry. Povětšinou půjde o dvě možnosti řešení.

Neporazitelný hrdina?

Tak to asi ne, ovšem díky vědeckým experimentům se z vaší maličkosti stává dost silný soupeř a, jak už název hry napovídá, ÜberSoldier neboli „nadvoják“. Proto si buďte jisti, že Karl bude oplývat schopností regenerace, bude mít zvýšené zdraví a efektní štít. Ten se však musí během hraní neustále dobíjet. Pokud si budete chtít zvýšit zdraví, stačí pošimrat nepřítele po těle pěkně nabroušeným nožem a rázem na vašem ukazateli zdraví přibude pár procent navíc. Užitečnou věcičkou bude již jednou zmiňovaný štít. Ten v největším případě nouze vytvoří menší magnetické pole, do něhož se zachytí veškeré střely. Nepřátelé vás tak nemohou dostat, avšak ani vy nemůžete útočit. Pokud je v plášti štítu zachyceno mnoho nábojů, můžete je využít ve svůj prospěch tím, že se přiblížíte k nepříteli a dotykem ho pošlete na onen svět.

Vlastní grafický engine

Pro ÜberSoldier byl použit hodně modifikovaný engine hry Kreed. Ten ovšem prošel dosti razantními úpravami, kterým vévodí výtečný fyzikální engine. Ve hře tak bude interaktivní naprosto vše a každý předmět ve hře by měl jít zničit. No uvidíme, slyšeli jsme to mnohokrát, ale třeba tvůrci nelžou. Do hry je implementován také emoční engine, který byl měl ještě více umocnit dojem z vlastního hraní. Nechybějí ani nejnovější efekty, včetně bump mappingu, dynamického stínování postav i objektů a samozřejmě i DX9. Krom toho byl značně vylepšen i ragdoll efekt, kdy se postavy po zásahu chovají podle reálných a fyzikálních zákonů.

Proti skopčákům už v dubnu

Už za dva měsíce si budeme moci vyzkoušet plnou verzi této ambiciózní střílečky, která by se mohla postavit s trochou štěstí vedle RTCW. Bude jistě zajímavé sledovat, jak finální produkt bude nakonec vypadat a na kolik tvůrci vyplní své sliby! Navíc by titul mohl zaujmout svou nízkou cenou, která hraničí už s budgetovými produkty. Její výše by neměla přesáhnout 30 dolarů, tedy něco okolo 700 Kč.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama