Článek Tygr, jóga, slon i tanečky

Tygr, jóga, slon i tanečky

sleepless.

sleepless.

13. 6. 2010 22:29 17
Reklama

Na jedné z fotek u článku je plyšový tygr. Standardní produkt otroků z čínské továrny však není výjimečný natrženým švem u krku, ani vyšitým logem E3 2010 na pravé tlapě, ale kartičkou na krku. Je na ní písmeno K, a když ji někdy v budoucnu vezmu a ukážu z blízka kamerce Natalu, pohladím si tygříka. A to opravdu není žádná postpubertální pedofilní narážka. Je to holý fakt, který dokazuje, že se mi celé to dnešní divadlo nazvané „Natal Experience“ nezdálo. Když už existuje tygr s osekenovatelnou kartičkou, musí existovat i Natal, pardon Kinect.

Než se však na velké bílé ploše uprostřed sálu nacpaného novináři v bílých mundůrech, které později svítily a dotvářely show, rozsvítil název Kinect, prošel si jeden chlapec zajímavou zkušenost. Snesl se na obyčejném gauči z Ikei od stropu multifunkční haly a symbolicky našel pravou podstatu lidství v pokoji. S televizí, Kinectem a rodinkou a haldou miniher….dobrá občas i regulérních her. Kinect je podle Microsoftu to, co člověka jako tvora sociálního, dělá člověkem. Je to jistě zajímavá interpretace lidského údělu a nutno říci, že dost podobná tomu, co už několik let hlásá Nintendo. A následující asi hodinová představovačka základního balíku her od Microsoftu tento dojem potvrdila. Ani extravagantní tanečníci cirkusové iniciativy Cirque de Soleil, ani thymolinové úsměvy najatých herců totiž nemohli zastřít zjevnou snahu MS strefit se s Natalem do zorného pole lidí, kterým Nintendo prodává své Wiičko. Někdy se to dařilo, někdy ne, ale takový už je život.

Autíčko pro kluka, zvířátka pro holku

Závodní hra principem podobná OutRunu byla jednou z atrakcí, které by reálu fungovat mohli. Jde o hru, kterou MS prezentovala už minulý rok. Jestli je ještě pořád zdarma, tak jako být měla, to je otázka do pranice. Každopádně hráč nepřidává a neubírá plyn (jako ve hrách na mobilech), jenom zatáčí a speciálními pohyby brzdí a vykonává rozličné manévry. Na první pohled ideální oddychovka vyžaduje kroucením imaginárního volantu, což bude po nějaké době hraní asi dost namáhat ruce. Přesto byl pohled na plynulost hry příjemný. Žádné sekání a lagy jako u některých dalších her. Tahle hra reagovala na pohyby hráčů přirozeně a několikrát překvapila speciálními herními módy (U-rampa, létání ve mracích) a technickým zpracováním, které používá avatary namísto smyšlených postaviček.

Aby holčiny nepřišly zkrátka připravuje se pro Kinect hra se zvířátky. Jestli v ní budou nějaké úkoly a herní systém, to se říci nedá, ale zřejmě ano. Třeba převýchova tygra na kultivované městské zvíře. Holčina poskakovala pře Kinectem a zvířátko ve hře ji napodobovalo. Pak se nechalo pohladit a oblizovalo kameru, což u ženské části publika a u majitelů pejsků a kočiček vyvolalo vlnu EMOcí. V ten moment hra odhalila krásnou grafiku, rozhodně jeden z prvků, které chybí Nintendogs. Na druhou stranu byla v Nintendogs i spousta skvělé hratelnosti. Bude i tady? Třeba učení příkazů, procházky, online funkcionalita? Nebo to bude jen interaktivní spořič? Sám jsem zvědav.

Zdaleka největší aplaus z celé show samozřejmě sklidila ukázka hry s tématikou Hvězdných válek. Hráč drží ruce v poloze, jakoby svíral světelný meč (moc příjemné to na delší hraní nebude) a bije s ním hlava nehlava do nepřátel. Pohyb postavičky je před předdefinován ve směru dopředu, dozadu, do boku. Prostě jenom precizně šviháte, kryjete nepřátelské paprsky a nakonec natrhnete zadek Darthu Vaderovi. Typický příklad jednoduché minihry, která stojí a padá se slavnou licencí a brzy se vyčerpá, pokud tvůrci nemají v rukávě další – neukázané – prvky.

Něco pro všechny

Při prezentaci balíku sportovní her se zapojila celá virtuální rodinka. Ukázka z klasického fotbalu byla mírně průšvihová. Jestliže v reálu je fotbal plynulá hra, Kinect verze bude pravý opak. Když vám hra naznačí ikonkou, tak buďto kopnete do vzduchu, abyste zasáhli virtuální mičudu, nebo vymrštíte ruku, abyste míč chytli . To je samo o sobě v pořádku, ale ona se v takové chvíli hra na moment zastaví, abyste měli čas se rozhodnout, a to už působí divně. Mnohem vhodnější pro Kinect bude hod oštěpem, nebo běh: pravda, hry jsou to opravdu jednoduché, ale nepůsobí v žádném případě levně a vybízí ke zdravému soupeření. Pocit, že se však člověk dívá na HD verzi Wii Sports (jen s přidaným komentářem) byl neodvratný a občas i hořký, když třeba při bowlingu vyloženě hercům chyběl v ruce nějaký objekt reprezentující kouli, aby nemuseli ve vzduchu máchat rukama do prázdna. O tom, že animace rukou na obrazovce v řadě momentů dost vázla a působila jako postavička ze starého kresleného seriálu, raději nemluvím. Aby to nedopadla tak, že při hraní Kinect her bude člověk šahat ze zvyku po Wiimotu, jen aby neměl prázdné ruce a mohl rozličné pohyby opřít a zpřesnit něčím hmatatelným :)

Problémová dítka

Sada her, které se nechaly inspirovat akčními scénkami z filmové série Indiana Jones, využívala jenom pohyb (žádné držení něčeho) a ne nezajímavě. Předvádějící uháněli zběsile na člunu nebo vozítku po docela šílené trati stále vpřed a po cestě měli dva základní úkoly: dělat před kamerkou takové pózy, aby avatar ve hře sbíral puntíky a předvádět nahodile šílené pózy grimasy, které kamerka Kinectu fotí a na konci vyhodnocuje. Všechny minihry tohoto typu by byly na první pohled fajn, kdyby je nepostihlo znatelné škubání. Prostě technický nedostatek, daný velkou rychlostí hry a občas kostrbatým přenesením hráčova pohybu na obrazovku.

Relax

O hlazení zvířátek už řeč byla. MS však chystá pro Kinect i další podobné hry. Cvičení jógy a tajči snad ani není třeba popisovat. Je to trošku jinak zaměřený Wii Fit a perfektní ukázka, do jaké míry detailně umí Kinect replikovat i jemné lidské pohyby, když se nejedná o příliš dynamickou akční hru. Do této odpočinkové kategorie patří i taneční hra, kdy podle pokynů musíte předvádět různé pohyby, abyste byli úspěšní. Fyzicky to sice relax není (jak by potvrdili návštěvníci dance a jiných party mezi vámi), ale psychicky rozhodně. Je to navíc jedna z mála ukázaných her, které jsou opravdu jen o pohybech a nenutí hráče dělat, že v ruce něco drží, i když nedrží.

Celá prezentace obsahovala i náčrty her, které ještě uvidíme. Něco od Disnyho, už zmíněné létání postaviček vesmírem (že by další spořič obrazovky?) a další. Dostalo se i na ukázku videochatu, Netflixu a dalších aplikací, které bude s pomocí Kinectu možné ovládat bez ovladače, což je bezpochyby skvělá věc. Jestli však bude celý Kinect skvělá věc, to se teprve uvidí. Částečně se při vytváření názoru odpíchneme už za pár hodin, až bude na tiskové konferenci Microsoftu oznámena cena celého zařízení a také využití jiné, než jen pro sadu (mini) her, které jsou sice fajn, ale ne vždycky nevydrží, jak jsme se přesvědčili u Wiička. Na MS tiskovce budu, takže si to pak všechno pěkně shrneme. Samozřejmě ji ale můžete proaktivně sledovat v 19:30 vašeho času přes náš textový přenos, nebo přes přenos přímý na stránkách Microsoftu. Zde také naleznete záznam toho, co jsem dnes viděl já a můžeme si pak dojmy porovnat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama