Tvůrci z Arkane nechtěli, aby se jejich hra jmenovala Prey, Bethesda je donutila
i Zdroj: Arkane / Steam
Prey Novinka Tvůrci z Arkane nechtěli, aby se jejich hra jmenovala Prey, Bethesda je donutila

Tvůrci z Arkane nechtěli, aby se jejich hra jmenovala Prey, Bethesda je donutila

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

1. 9. 2022 08:49

Střílečka Prey studia Arkane z roku 2017 patří k nejméně doceněným hrám historie a i přes její nesporné kvality jí provází dost komplikovaný osud. Značně matoucí byla shoda jmen s taktéž povedenou střílečkou z roku 2006, i když hry v podstatě neměly nic společného. Zakladatel studia Raphael Colantonio nyní prozradil, že jméno studiu vnutili majitelé z Bethesdy.

Reklama

  • Zakladatel Arkane vzpomíná na odchod ze studia
  • Přispělo k němu i to, že jim Bethesda vnutila název Prey

Colantonio studio v době vydání hry opustil. V rozhovoru pro Academy of Interactive Arts and Sciences se rozpovídal právě o svém odchodu, který s vývojem Prey a vztahem s Bethesdou úzce souvisel. Firma údajně trvala na tom, aby se hra jmenovala Prey, i když neměla s původními hrami (dlouhá léta byl ve vývoji druhý díl původního Prey) vůbec nic společného a nešlo ani o vyložený prodejní trhák. V Arkane přitom toužili po větší tvůrčí svobodě. Colantonio navíc měl v rozhovorech s novináři tvrdit, že jde o nápad tvůrců.

„Jsem vděčný že nám firma umožní vyvíjet hru a svěří nám miliony dolarů. Za to jsem opravdu vděčný. Existuje ale tak trochu umělecká, kreativní stránka věci, kdy vás jako umělce urazí, když vám firma řekne ‚Vaše hra se bude jmenovat Prey‘. My namítali, že by neměla, že je to chyba. Je to prodejní chyba, protože nám budou nadávat fanoušci původní hry, ty to rozhodně nepotěší, a pak to nenaláká ty, kterým se původní Prey nelíbilo a ti se o hru nebudou zajímat vůbec,“ vysvětluje své tehdejší argumenty.

Když ale Bethesda trvala na tom, že projekt ponese stejný název, Colantonio z Arkane odešel. Prostě cítil, že už nemá vývoj pevně v rukou. Rozhodnutí také považuje za urážku původních autorů ze studia Human Head Studios a vždy se jim chtěl omluvit s tím, že nešlo o jeho nápad.

Prey
i Zdroj: Hrej.cz

Prey

8. 5. 2017 13:45
82

Po letech odkladů, rušení, změn a restartů je reboot značky Prey konečně na pultech obchodů. Stálo to čekání vůbec za to?

Nové Prey se navíc prodávalo mizerně, což  Colantonio přičítá i rozhodnutí zůstat u stejného názvu. Studio prý hru skvěle prodalo okamžitým fanouškům, nedokázalo ji ale nabídnout mimo bublinu.

Designér v současnosti vede tým WolfEye Studios pod záštitou Devolver Digital. Ten v březnu vydal solidní dark westernovou akci Weird West. Studio Arkane vyvíjí upírskou týmovou střílečku Redfall.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama