Tvůrci High On Life si závěr vývoje usnadnili nasazením umělé inteligence. Stala se původcem podivného umění i části dabingu
i Zdroj: Squanch Games
High on Life Novinka Tvůrci High On Life si závěr vývoje usnadnili nasazením umělé inteligence. Stala se původcem podivného umění i části dabingu

Tvůrci High On Life si závěr vývoje usnadnili nasazením umělé inteligence. Stala se původcem podivného umění i části dabingu

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

17. 12. 2022 09:40

Na popud otázek hráčů High on Life se oficiálně potvrdilo, že titul využil netradičních prvků umělé inteligence. Debut vývojářského studia Squanch Games se podle potvrzení svého spoluautora Justina Roilanda může pochlubit tím, že obsahuje výtvarné umění generované umělou inteligencí, stejně jako dabing, který zčásti netvořili skuteční herci.

Reklama

  • Autoři High on Life potvrzují hypotézu, že hra obsahuje i početné příklady zvuků a umění, které generovala umělá inteligence
  • Jejich cílem bylo navodit pocit cizího prostředí

Někteří hráči High On Life zjistili, že když procházející svět, některé plakáty na zdech sdílejí až nápadné podobnosti s produkty AI, pokud jde o zjevné chyby a artefakty, které obsahují. Mají nevýrazné oči s neúplnými rysy (např. absentují jakékoli duhovky), extra prsty, zvláštně pokřivené nohy a ruce a nerovnoměrné proporce. Všechny rysy, které jsou běžně příznačné pro umělecké výtvory umělé inteligence, jsou zde proto zastoupeny. A ukazuje se, že oprávněně. Spolutvůrce High On Life Justin Roiland pro Sky News totiž řekl, že ačkoli je většina obsahu ručně vytvářená, tým využil i technologii Midjourney AI k doladění detailů pro navození nevšedního zážitku. 

„Díky tomu [že jsme při vývoji použili i umělou inteligenci] působí svět jako prazvláštní alternativa našeho vesmíru, kterou jsme mohli použít k vymýšlení podivných a vtipných nápadů. Nevím sice, co přinese budoucnost, ale umělá inteligence bude dozajista nástrojem, který třímá vysoký potenciál zpřístupnit tvorbu obsahu,“ uvedl Roiland v reakci na položenou otázku. 

Hlavní designér Erich Meyr, který byl při události také přítomen, odhalil pro změnu to, že umělá inteligence byla stejně použita pro některé zvukové projevy. Zatímco zpočátku byl tento arbitrární systém hlasů aplikován jen pro prototypování, "jedna menší role" byla dalšího popisu ponechána i pro finální hru.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama