Tvůrci Dead by Daylight oznamují hru Meet Your Maker, neotřelý mix budovatelské a brutální akce
i Zdroj: Behavior Interactive
Novinka Tvůrci Dead by Daylight oznamují hru Meet Your Maker, neotřelý mix budovatelské a brutální akce

Tvůrci Dead by Daylight oznamují hru Meet Your Maker, neotřelý mix budovatelské a brutální akce

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

4. 8. 2022 10:10

Vývojář Dead By Daylight, studio Behavior Interactive, rozšiřuje řadu svých projektů o novou hru Meet Your Maker, akční hru z pohledu první osoby a průchodem a návrhem dungeonů. Stejně jako zmíněná hororová hra studia, Meet Your Maker se točí kolem asymetrického zážitku, kde hráči tvoří úrovně podobné bludišti.

Reklama

  • Vývojářské studio za Dead by Daylight oznamuje Meet Your Maker
  • Hra v sobě kombinuje stavění základen a průnik do základen ostatních
  • Vyjde v roce 2023

Meet Your Maker má ve svém jádru mnoho společného s FPS i tower defense hrami. Hra se odehrává v temné budoucnosti, na umírající verzi Země, kde se ujímáme role kustoda – opatrovníka genetického materiál, který má být uplatněn pro experiment k ochraně posledních částí lidstva. „Lidstvo čelí vyhynutí už od doby, kdy před stovkami let zachvátila svět genetická choroba,“ vysvětluje Joe Dermo, hlavní narativní designér Meet Your Maker. „Zoufalé národy vedly válku o zdroje, vypukly nepokoje a společnosti se zhroutily. Lidstvo se však neproměnilo v popel a nezemřelo.“

Své zásoby genetického materiálu schraňujete před ostatními hráči na základně, kteří se jej odtud pokouší získat. Děje se tak v samém srdci vaší vlastní základny, kterou proto modelujete do nebezpečné sítě chodeb k přechytračení návštěvníků. Každá základna může být z tohoto důvodu ve stavícím režimu vylepšena několika způsoby – od speciálních bloků, jako jsou maskování, přes pasti s ohněm, střílny šípů a bomby, až po pozemní i létající stráže, jejichž hlídkové trasy lze měnit. Vše lze navíc dělat samostatně i v kooperaci s dalšími hráči.

Když je vše hotovo, můžete svůj výtvor vlastnoručně otestovat, popřípadě jej na server nahrát pro ostatní, aby se je pokoušeli zdolat. Studio v tomto bodě klade důraz na to, že budování je iterativní proces, což znamená, že sledování výkonu dalších hráčů umožňuje vám samým zdokonalit design vašeho outpoustu. Aby ovšem nedocházelo k případům, kdy je obsah základen nevhodný či nehratelný, mají hráči možnost nahlásit stavby, které by měly být odstraněny.

Poté, co dostatečně opevníte svou základnu a prodejte fází testování, přichází ke slovu čas opustit hnízdo a zahrát si na kukačku. Jak už bylo naznačeno, hráči se při hře musí vydat do základen jiných správců, nebo – abychom byli úplně přesní – infiltrovat perimetr základen a získat genetický materiál v jejich jádru. To, co to v obou případech znamená, je ovšem hlavně to, že je hra silně závislá na obsahu vytvořeném uživateli. Ať tak či onak hlavní část hry budete trávit ve svém či jiném outpostu, a to v obou případech sami, nebo v kooperaci. 

Každý zápas bude podle známé vývojářské mantry tak trochu jiný a bude podle tvůrců vyžadovat i odlišnou strategii k úspěšné infiltraci – jako například rychlé, flexibilní myšlení nebo schopnost rychle se učit k poražení výzev základen. Vše přitom stále pohání ona protichůdná dynamika hlavních pilířů hry. Budování se více soustředí na pomalejší, strategický návrh, zatímco průnik do sídel druhých na bleskurychlou akci bez možnosti nad vším hluboce přemýšlet.

Samotné pronikání do dalších základen je pro útočícího hráče vyobrazeno jako rychlá FPS, kde zemře na jednu ránu. Sám má ovšem taktéž možnosti, jak tomu zabránit. K dispozici má harpunu, jejíž munici lze získat zpět, meč pro efektní boj zblízka, sadu granátů a nakonec i vystřelovací hák po vzoru posledního Halo.

Co se týče samotného herního postupu, po každém získání zásob genetického materiálu můžete vylepšit svou postavu. To znamená hlavně schopnosti, stavby, zbraně, ale i perky a modifikace. Vývojáři avizují, že těchto prvků bude postupem času pouze přibývat s přicházející post-launch podporou.

Z videí i popisu je samozřejmě možné vytušit, že hra svou náplní snese přirovnání i k dalším slavným značkám. Někteří se nebojí sahat pro přirovnání k Minecraftu (pro princip stavění), jiní poukazují na Doom a Quake (pro estetiku a rychlou akci) zatímco další připomínají LittleBigPlanet (pro sociální interakce). Nehledě na to, jak se na hru díváte Vy, času na rozmýšlení máte ještě poměrně hodně. Meet Your Maker dorazí v plné verzi totiž až v roce 2023, kdy navštíví PC (Steam), PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series. První uzavřený playtest bude nicméně zpřístupnět výrazně dříve. Už od 23. srpna se po dobu asi dvou měsíců otevře hra pro vybrané registrované uživatele.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama