Tvůrce Journey tvrdí, že live-service hry jsou pro vývojáře her lepší
i Zdroj: thatgamecompany
Novinka Tvůrce Journey tvrdí, že live-service hry jsou pro vývojáře her lepší

Tvůrce Journey tvrdí, že live-service hry jsou pro vývojáře her lepší

Radek Raudenský

Radek Raudenský

3. 8. 2022 12:53 1

Současný herní průmyl by se dal rozdělit na dva typy her – na ty klasické, které vychází za plnou cenu, vývojáři jim věnují nějaký čas především kvůli opravám, ale obsahově jsou kompletní. Na druhé straně stojí „hry jako služba“. Ty se pravidelně aktualizují, přidává se do nich nový obsah, často obsahují sezóny nebo battle pass. I když část herní komunity druhý způsob nemá rádo, dle jednoho z indie tvůrců jde o mnohem lepší způsob, jak tvořit hry.

Reklama

  • Jenova Chen tvrdí, že vývoj live-service her je pro vývojáře lepší
  • Snižuje se stres na pracovišti i nároky na crunchování

Tvrdí to Jenova Chen, herní designer a spoluzakladatel studia thatgamecompany, které stojí za malebnými a populárními indie tituly jako je Journey, Sky: Children of the Light nebo flOw. Ten porovnal, jaké to bylo pracovat na Journey, tedy samostatné „prémiové hře“, a na Sky: Children of the Light, které studio podporovalo po delší dobu.

Chen tvrdí, že tradiční vývojový proces neumožňuje udržovat zdravý balanc mezi prací a životem. „Pokud chcete vydávat hru na Vánoce, musíte crunchovat po celý rok. Pokud ale vydáváte hry vytvářené postupně, můžete si dovolit aktualizaci každý měsíc.“ Zároveň prý live-service hry snižují konflikty v rámci vývojářského týmu, redukují nebezpečí vyhoření a zvyšují pravděpodobnost, že si hra na sebe v průběhu vývoje i fungování vydělá sama, studio se tak nemusí spoléhat na vydavatele. Chen pak rozhovor zakončil jasným sdělením. „Nepředpokládám, že bych se někdy vrátil k tradičnímu způsobu vývoje her.“

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama