Tomb Raider: Legend Článek Tomb Raider: Legend

Tomb Raider: Legend

lukbas

lukbas

2. 2. 2006 23:57 1
Reklama

Tomb Raider: Legend (dále TRL) by se měl vrátit ke všemu, co zapříčinilo tak obrovský úspěch a prodej na 30 miliónů placek s proklatě dobře vybavenou kráskou. To má hlavně zaručit přechod k jinému tvůrčímu týmu. Core Design dostal vale a štěstí nyní pokouší Crystal Dynamics. Nejzajímavější je, že v tomto studiu pracuje Toby Gard, člověk, který měl první Lařino dobrodružství na svědomí. Škoda jen, že do týmu nezlanařili také někoho od Nude Raidera…
Lara Croft zrovna pátrá v Jižní Americe po nějakém vzácném artefaktu – žádné překvapení. To však musí záhy přerušit, protože se objeví postava z její dávné minulosti. Sledem událostí se tak bude muset naše archeoložka pustit do pátrání po jedné z nejznámějších relikvií. Spolu s tím se často skloňuje slovo anglická, budeme snad hledat Svatý grál? A bude tou starou známou Jacqueline Natla, záporačka z prvního Tomb Raidera? To už se ale pokoušíme o trojný axel v kombinaci s dvojným toe-loopem na rybníce za barákem. Co víme jistě je, že se bude nejnovější dobrodružství držet již zažitého tombraiderského scénáře – mix jemně logických hádanek drobné akce v několika lokalitách rozesetých všude možně po světě s dopomocí pestré výbavičky. Jak to tedy vypadá pod naším redakčním drobnohledem? Stačí jen otřít zadýchané sklíčko.

Návrat ke kořenům.


Jak už to tak chodí, jsme stejně jako u jiných pokračování vystavěni hroznému hypu, co všechno se od předchozích dílů změní a jak moc. Nyní díky dostupným materiálům máme již trochu jasněji, co autoři mysleli výroky jako „návrat ke kořenům“ nebo „více dobrodružství, méně akce“. Hlavně se zapracovalo na pohybech a vůbec celé koncepci. TRLko bude doopravdy spíše o skákání, šplhání, lezení, řešení decentních puzzlíků a až po tom všem dojde na nějaké přestřelky. Lara by měla mít nyní mnohem pestřejší pohybový arzenál, který budete muset ke zdárnému pokoření hry využít. Zajímavou novinkou bude interaktivní prostředí – samozřejmě jen na vymezených místech. Jak jsme mohli vidět, bude možné zavalit nepřátele kameny, nebo naopak nechat spadnout na kempující vojáky nějakou tu archeologickou památku. Například v podobě starodávného sloupu. O každé podobné featurce budete dobře informováni vyskočivší ikonkou. Podle slov tvůrců, by měly být podobné fígle mnohem častější a rozmanitější. Nemělo by být vždy nutné v akrobatické kreaci naskákat do kulometného hnízda a všechno pokosit, ale prozkoumat okolí a využít prostředí ve svůj prospěch. Podobné vychytávky dají najevo, jak pracuje nově implementovaný fyzikální engine. Díky němu mají údajně lokace vypadat mnohem uvěřitelněji a živěji ať již půjde o skalisté exteriéry nebo zatopené katakomby. Ruku v ruce s pohyby a dováděním hlavní aktérky se také nese ovládání. Autoři slibovali, že bude velice intuitivní a jednoduché. Jak se zdá, dle prvních ohlasů, svému slibu dostáli.

Lařino nádobíčko.

V inventáři nemůže chybět dvojice pistolí, které budete moci vyměnit za zbraně z padlých nepřátel. Případně je doplňovat z kontaktem ručním/nožním. Mluví se také o jakémsi bullet-timu, kdy vyskočíte do vzduchu a ve slow-motion budete moci přesně rozdávat jednotlivé dárečky. Bohužel úderu copem, případně zardousení bujnými vnady, se opět nedočkáme. Dále přijde vhod magnetický hák, který dle fyzikálních zákonů přilne na cokoliv kovového – překvapivě. Jistě si dokážete představit spousty věcí, co s ním může Lara dělat. My rozhodně ano a několik dní už z toho nespíme. Na seznamu je také dalekohled se speciálním identifikačním systémem RAD. Ten vám zvýrazní a naznačí možnost použití některých důležitých předmětů. Posledním zveřejněným zlepšovákem je PDA – druhý nejlepší přítel moderní ženy. V něm budou schovány všechny důležité údaje o probíhající misi atd. A také je vodotěsné, takže si ho nebudete muset před smočením ve vodě zamotávat do pytlíku.

Bude dost sexy?

Jak můžete sami vidět, i Lara Croftovic prošla několika zkrášlujícími zákroky. Ačkoliv vypadá více lidsky díky přirozenému zaoblení na správných místech, někteří z nás se nemohou stále zbavit pocitu „komiksového“ looku. Jestli je to špatně nebo dobře nemíníme soudit, alespoň zatím. Stejně tak bychom mohli rozvést vášnivé debaty o jejím pozadí a velikosti lýtek, ale i to raději necháme do komentářů. Každopádně její trénované tělo by mělo být také mnohem lépe rozpohybováno. Přesně tak, aby mezi jednotlivými akcemi nedocházelo k nějakým zaškobrtnutím a vše bylo pěkně plynulé. Aby celá hra měla pořádný spád, dočkáme se spousty animovaných sekvencí, které nás budou provázet. Schválně jak si s nimi autoři pohrají, protože hned úvod do první mise připomíná scénu z druhé Mission Impossible. Tady ale místo zmateného scientologa skáče ze skály na skálu upravená bruneta. Musíme přiznat, že jí to tam sluší o poznání více. O hudebním doprovodu taktéž není mnoho známo, nicméně jeho ukázky můžete okusit na oficiálních stránkách. Rozhodně zatím nijak neurazí, ba naopak. Podle všeho by mělo jít o kombinaci vážné hudby a elektriky například ve stylu Harry Gregson-Williamse. Šlehačkou na Lařiných … ehm je, že na soundtracku ke hře by se měli objevit i The Prodigy. Datum vydání Tomb Raider: Legend je stanoveno na 7.dubna 2006. Vyčkejte tedy již jen několik málo měsíců na naší recenzi. Zatím držte spolu s námi Laře a chlapcům z Crystal Dynamics palce. Je to přeci jenom v zájmu všech hráčů, kteří mají problém nabrknout si ženskou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama