The Lord of the Rings: Gollum vyjde na samém konci května pro všechny platformy s výjimkou Switche. Na handheld Nintenda dorazí později
i Zdroj: Daedalic Entertainment
The Lord of the Rings: Gollum Novinka The Lord of the Rings: Gollum vyjde na samém konci května pro všechny platformy s výjimkou Switche. Na handheld Nintenda dorazí později

The Lord of the Rings: Gollum vyjde na samém konci května pro všechny platformy s výjimkou Switche. Na handheld Nintenda dorazí později

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

24. 3. 2023 09:55

Společnost Daedalic konečně odhalila, kdy vychází The Lord of the Rings: Gollum, tedy titul slavné licence, jenž už byl za léta opakovaně odložen, a prvně měl vyjít v roce 2021. Přesněji řečeno, Gollum se na konzole této i minulé generace dostane 25. května. Bude existovat i verze pro Switch, nicméně jak už to stále častěji bývá, podle autorů je tato verze náročnější na provedení a je plánována až na pozdější období tohoto roku. Spolu s dnešní novinkou společnost Daedalic zveřejnila také nový příběhový trailer, který doprovází uvolněná preview.

Reklama

  • The Lord of the Rings: Gollum dostal nové datum vydání
  • Po předchozím odkladu vyjde s výjimkou Switche 25. května
  • Titul se chystá na konzole PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One a  PC
  • Na Switch dorazí dle vývojářů později v letošním roce

Společně s dojmy, které při návštěvě kanceláří Daedalicu za naši redakci načerpal Tadeáš, připomínáme, že se hra příběhově odehrává mezi Hobitem a Pánem prstenů a sleduje Gluma (i Sméagola), jak se plíží mezi elfy a skřety, zatímco prochází Středozemí a vstoupí do Mordoru. 

Že je to povědomé a poněkud klišé? Samozřejmě. Ale že by to mělo být i nudné? Inu, to teprve uvidíme. Titul je totiž vedle příběhu, který je zatím v preview spíš chválen, charakteristický zejména stealthem, což ostatně prozrazuje i nové video. Po vzoru méně vyhlášených značek, jako byl třeba postarší Styx (kterému se tedy Gollum trochu nešťastně blíží i po grafické stránce), přináší hra především důraz na šplh, plížení a škrcení , a to vše v duchu neoriginálního návratu vrhu kamínků pro odlákání nepřítel nebo probíhání vysokou trávou.

Z opačné strany, která je o něco pozitivnější, nás pak ale zasype zase dichotomií mezi Glumem i Sméagolem. Ikonický protagonista se totiž podle autorů takřka na každém kroku potácí na pomezí šílenství a zdravého rozumu, a při svém honu na prsten bude tudíž obětí nejen nepřátel, ale i vlastní mysli a toho, jak se má rozhodnout.

Rozhodnutí toho, zda podlehne touze po tom prstenu nebo vábení hobitího já, jsou ostatně vrstvou, na kterou autoři sází. Vývojáři připomínají, že hra nad rámec plížení nabídne totiž i průběžné volby, a především že tyto volby budou mít svůj dopad. Stejně jako u všech systémů morálky, které znáte a kde se příběh točí kolem předem dané postavy, i zde nicméně dochází dle redaktorů k určitému rozporu. Autoři si podle prozatímních názorů totiž možná nezvolili úplněji nejšťastněji samotný vzor hlavní postavy, a vzhledem k tomu, že dobře víte, jakou postavou představuje (ačkoli vývojáři zřejmě cílí na to, že se touto postavou v době vyprávění ještě zcela nestal), je poněkud ošemetné odsunout, že hrajete za někoho, kdo by pro svého miláška zavraždil nejen svou matku, ale dozajista i všechny zbylé postavy v místnosti.

Zda se vývojářům podaří tento pocit odsunout a prosadit svou hru i vstříc konkurenci, se nicméně dozvíme až v květnu.

Zahrál jsem si The Lord of the Rings: Gollum. Dojem na mě bohužel neudělal
i Zdroj: Tisková zpráva / Daedelic Entertainment

Zahrál jsem si The Lord of the Rings: Gollum. Dojem na mě bohužel neudělal

Při návštěvě hamburských kanceláří studia Daedalic Entertainment jsem dostal možnost vyzkoušet chystaný titul s ikonickým…

23. 3. 2023 16:00
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama