Tenchu 4: Shadow Assassins Recenze Tenchu: Shadow Assassins

Tenchu: Shadow Assassins

Marek Švrkala

Marek Švrkala

24. 5. 2009 22:38 2
Reklama

Série ninja stealth akcí Tenchu nás obšťastňuje již nějaký ten pátek na nejrůznějších herních platformách. Na konzoli Nintendo Wii se ale stateční ninjové dosud nepředstavili. Prvním projektem Tenchu, který by měl využít originální ovládání konzole, je až Tenchu: Shadow Assassins. Stojí za ním vývojáři ze studia Acquire, kteří vytvořili úvodní a nejpopulárnější díly celé série. Ta v posledních letech, jak se můžeme přesvědčit z našich recenzí (Tenchu: Time of the Assassins a Tenchu Z), stagnovala a spadla do šedi běžné herní produkce. Vlije novou krev do žil této série nejnovější hra na Wiičko? Podhoubí má vzhledem k nízké konkurenci na této konzoli dobré, podobné hry na ní totiž téměř nevycházejí.

V zemi vycházejícího slunce…

Ve feudálním Japonsku 16. století se opět setkáváme se starými známými. Hrát totiž můžete za dva různé ninjy klanu Azuma – ninja kluka Rikimaru a ninja holku Ayeme, jejichž cílem je zachránit krásnou princeznu Kiku a nastolit pořádek v zemi Goda. Příběh se odvíjí především ve skvěle zpracovaných cutscénách, které zanechávají zdařilý dojem. Ostatně celková audiovizuální stránka hry se na poměry Wiička velmi povedla. Grafika, ztvárnění budov a samotných lokací, spousta nádherných detailů – vše působí příjemně. Budete se opravdu cítit jako kdesi v Japonsku. Snad jen na animacích postav přímo při hraní si mohli autoři dát ještě více práce. Běžící ninja vypadá, jako kdyby nekvalitně vykonal velkou potřebu. Celkový dojem z grafiky je však více než slušný. Přispívají k němu i příjemné japonské hudební melodie v modernějším podání, jež navozují tu pravou orientální atmosféru. Až na pár drobných výjimek je překvapivě povedený i dabing postav. Škoda jen, že některé hlášky se až příliš opakují a pak jsou spíše otravné. S frustrujícími principy se setkáváme bohužel i u samotné hratelnosti a ovládání.

Hrát můžete klasickou kampaň čítající deset misí (5 za Rikimaru a 5 za Ayeme) a také padesátku takzvaných assingments, které spočívají v procvičování různých úkonů na různých místech s cílem dosáhnout co nejlepšího výsledku. Hratelnost je v případě obou postav téměř totožná. Mise probíhají většinou dosti stereotypním způsobem, který skutečně není vhodný pro hráče typických akčních her. Tenchu: Shadow Assassins je hodně rozvážná stealth akce na spíše menších prostorách, které minimálně využívají vertikální členitost. Prostě se musíte velmi pomalu a hlavně nepozorovaně pohybovat kolem stráží a pak je zezadu vybraným pohybem ovladače zneškodnit. Díky schopnosti Mind's Eye zjistíte, které objekty vrhají stín a kde se můžete schovávat. Často je vše lehce nelogické, takže toto speciální vidění použijete skoro před každou lokací. Uvidíte také, kam dohlédnou stráže a jak se jim vyhnout. Občas se budete plížit podél zdí, jindy se schovávat v křoví, nebo likvidovat osvětlení, které vás uvrhne do stínu. Volba dobré cesty a strategie postupu je skutečně základem úspěchu.

S mečem uspěje jen Nostradamus a Chuck Norris

V případě, že zachybujete a nepřátelé vás zbystří, záleží na vaší výbavě. Pokud máte na zádech meč, dojde k souboji. Bojování je velmi těžké. Wiimotem musíte máchat a v součinnosti s mečem protivníka naklánět ovladač horizontálně nebo vertikálně, abyste vykrývali útoky nebo sami atakovali soupeře. Bohužel, vše je extrémně rychlé a dosti nepřesné, takže jsou souboje neskutečně náročné a frustrující. V případě, že meč u sebe nemáte, ninja provede únik nindzitsu. V praxi zahlásí „Yeah, you better run“, a v náhle vzniklém obláčku magického kouře se vrátí na začátek mise. Nezmění se ale nic, takže znovu dojdete k místu úniku a pokusíte se zachovat lépe.

Opakování misí je časté, hrdinové totiž neposlouchají tak, jak bychom si asi představovali. Otáčení a chůze je nemotorná, stejně jako skákání. Přitom ninja by se měl pohybovat ladně. Stoprocentní je snad jen plížení podél zdí, jehož si užijete opravdu dost. K nepříliš vydařené hratelnosti a ovládání přispívá i velká tupost protivníků, kteří nikterak nereagují na své kolegy v levelu. Pokud tedy úspěšně odstraníte jednoho z hlídačů a opodál stojí další, pak na vaši činnost obvykle nikterak nezareaguje. Umělá inteligence je kdesi na dně, což pocit ze stealth akce dosti sráží a přenáší ji pouze do roviny hledání správné cesty stínem.

Mňáááááááááááau

K samotnému zabíjení stačí udělat ovladači jednoduchý úkon. Postava pak v hezké animaci protivníka zneškodní. Třeba zlomením vazu nebo přeseknutím mečem. Využít můžete i různé předměty. Občas si zaházíte shurikanem, využijete výbušninu nebo budete bambusem stříkat vodu na hořící svíčky. Nejlepší je ale použití mňoukavého kamaráda – ninja kočky. V některých misích se můžete vžít do role čtyřnohého zvířátka, prozkoumat cestu a případně odlákat stráže. Příjemný záblesk zábavy. Oněch záblesků je více, potěší i dlouhá herní doba. Prokousat se kampaní není nic pro amatéry, stejně jako uspět v přidaných úkolech. Celou hru ale kazí nevyvážená hratelnost. Tenchu: Shadow Assassins je plný otravných prvků, které sráží celkový dojem ze hry k průměru. Škoda, mohlo být lépe!

Tenchu 4: Shadow Assassins
Wii Wii

Verdikt

Tenchu: Shadow Assassins vzhledem k několika prvkům kazícím hratelnost, slabému ovládání a nízké inteligenci nepřátel zůstává přes vynikající zpracování a mnoho dobrých momentů pouze průměrnou stealth akcí, která potěší pouze milovníky této série.

Co se nám líbí a nelíbí?

Vydařené audiovizuální zpracování, dlouhá herní doba, záblesky solidní zábavy, atmosféra.
Nevyvážená hratelnost, chabé využití specifického ovládání, nízká umělá inteligence nepřátel, časté opakování některých hlášek a herních situací, občasná frustrace z hraní.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama