Tencent kvůli své finanční situaci ruší plány ohledně vlastní virtuální reality
Některé velké firmy vnímají virtuální realitu jako obrovskou příležitost, příkladem může být společnost Sony, která již za dva dny uvede na trh druhou generaci PlayStation VR. Podobně to viděl i Tencent, své plány na vlastní zařízení ale odkládá.
- Tencent se odklání od VR
- Projekt měl být profitabilní až v roce 2027
- Pracoval na něm tým 300 lidí, vývoj se však neposouval správným směrem
Čínský technologický gigant je pověstný svými investicemi do tradičních firem herní branže, velké plány měl také na poli virtuální reality. Svědčí o tom tým ustanovený v červnu loňského roku, téměř 300 lidí mělo za úkol připravit VR hardware i doprovodný software, konkrétně se mluvilo o konceptu ovladače ve tvaru kroužku. Ten se ale do rukou zákazníků možná nikdy nedostane.
Agentura Reuters s odvoláním na vlastní zdroje informovala, že se firma od této strategie odklání, jelikož má problém s návratností rozsáhlých investic. Virtuální realita je zkrátka a dobře běh na dlouhou trať. Jeden ze zdrojů upozornil na odhad, dle kterého měl projekt začít vydělávat až v roce 2027. Dalším argumentem pro jeho pozastavení má být skutečnost, že tým nedokázal připravit dostatečně kvalitní hry a další aplikace.
Tencent také údajně smetl ze stolu plánovanou akvizici výrobce telefonů Black Shark, kterého chtěl využít pro jeho dodavatelský řetězec. Stranou šel i časově náročný schvalovací proces u regulátora.
Zprávy ohledně zrušené akvizice Tencent nekomentoval, potvrdil ale, že se změnily některé plány ohledně produkce hardwaru, což se dotkne i zmíněného týmu, jenž na projektu pracoval. Skupina však nebyla rozpuštěna.
Jak už bylo řečeno, Tencent na tom momentálně není úplně nejlépe. Firma si loni zažila nejtěžší rok od svého založení (1998), detaily si můžete přečíst v přiloženém článku.