Tempest Rising chce být duchovní nástupce Command & Conquer. Strategie líčí boje o tajemný zdroj energie
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Tempest Rising chce být duchovní nástupce Command & Conquer. Strategie líčí boje o tajemný zdroj energie

Tempest Rising chce být duchovní nástupce Command & Conquer. Strategie líčí boje o tajemný zdroj energie

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

13. 8. 2022 08:35

Command & Conquer se coby nesporná strategická klasika těšilo za poslední léta jen remasteru prvních dvou dílů série. Povedeným, to bezesporu – nakonec šlo také o jednu z nejlepších předělávek tohoto typu –, ale nelze tak nějak popřít, že stále hovoříme jen o další verzi něčeho, co tady jednou již bylo. Skutečnost, že se tak fanouškům série ani po letech nedostalo nových zážitků, byla znovu patrná. Nicméně to se může změnit, byť ne přímo se jménem Command & Conquer. S novou real-time strategií Tempest Rising od dánského studia Slipgate Ironworks se podíváme do budoucnosti inspirované alternativní realitou Tiberian Sun.

Reklama

  • THQ Nordic oznámilo novou hru studia Slipgate Ironworks
  • Jde o real-time strategii Tempest Rising, která si bere příklad z Command & Conquer
  • Ve vývoji je už tři roky a na PC vyjde v roce 2023

Podobně jako reimaginace hororu Alone in the Dark a závodní hra Wreckreation i Tempest Rising bylo oznámeno na včerejší akci THQ Nordic. Jak už bylo zmíněno, titul je ve všech pádech přirovnání pocta sérii C&C. Je to klasická strategická hra s těžením zdrojů a budování základen, kde na přetřes přichází moderní konflikt tří světových frakcí: technicistních Global Defense Forces (GDF), na obranou válku zaměřených Tempest Dynasty a třetí neoznámené strany. Obě jmenované frakce mají ve hře podle vývojářů vlastní kampaň, takže jádro sváru můžete sledovat z obou stran. V případě třetí frakce, kterou zatím neznáme, máme její sílu otestovat v multiplayeru. 

Souboje samozřejmě nefungují ve vakuu a jsou motivovány něčím, čemu se ve hře přezdívá Tempest. Jedná se o zdroj čisté energie, který v sobě drží potenciál převrátit na hlavu mocenské uspořádání celého světa podobně jako Tiberium z C&C. Pokud jde o ztvárnění prostředí, jakož i uživatelského rozhraní, návrh misí, nebo dokonce zvuky, i zde vše ukazuje směrem inspirace u C&C. Mise, kterou jsme v traileru viděli, představovala malou jednotku GDF stavící se na odpor silám dynastie, aby vytvořila základnu většího rozsahu.

S ohledem na prostředí nelze opomenout ani příjemnou interaktivitu s prostředím. Vedle konvenčních metod boje, jako je vysílání skupin vojáků, zde totiž existují i efekty výbušných sudů (ano, tradičně již červených), které lze řetězově odpalovat, a takto nepřátele ničit. Budete chtít, budete také moci využívat jednotky s unikátními schopnostmi. Tyto bonusy, které využíváte v dalších částech kampaně, se odemykají vždy po splnění vedlejších cílů kampaně, přičemž zahrnují třeba léčitele okolních jednotek.

Vývojáři říkají, že na hře potají pracovali už bezmála tři roky a že její vydání plánují na Steamu v roce 2023. Můžeme také připomenout, že před současným projektem byli známí především pro konzolové porty – mezi jinými třeba Ghostrunner nebo Ancestors Legacy.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama