Také EA se zajímá o možnosti reklam ve hrách, dle šéfa Andrewa Wilsona mají smysl
V dubnu jsme vás informovali o tom, že konzoloví giganti Xbox a PlayStation uvažují o implementaci reklamních spotů do free-to-play titulů. Na toto konto se nyní vyjádřilo i vydavatelství Electronic Arts. Jeho šéf Andrew Wilson během hovoru s investory oznámil, že o reklamách stejným způsobem přemýšlí i v EA.
- Andrew Wilson z EA přiznává, že firma uvažuje o reklamách ve hrách
- Prý musí být zpracované správně a nabízet hráčům nějakou odměnu
Jejich existenci ale podmiňuje tím, že musí být zpracovány citlivým a k hráčům přátelským způsobem. Dle Wilsona už firma vyzkoušela několik různých systémů. Část z nich stále vyvíjí, část nakonec hodila do koše, protože je prioritou “co nejlepší hráčský zážitek”.
„Vidíme to v celém odvětví zábavního průmyslu, a i ve hrách, obzvlášť v mobilních hrách, kde existuje prostor pro reklamu, pokud ji chytíte za správný konec. A existuje část komunity, která se zapojí, pokud jí tuto možnost dáte a za sledování reklamy získá nějakou herní odměnu,“ vysvětluje.
Zmíněné systémy počítají s tím, že v rámci titulů dostupných zdarma můžou hráči dobrovolně sledovat reklamní spoty, a za jejich zhlédnutí následně dostanou nějakou odměnu. V případě EA nicméně existuje historie reklam umístěných do klasicky zpoplatněných her. Vzpomenout můžeme například na reklamní spoty během soubojů v UFC 4 nebo reklamní billboardy v Battlefield 2042. V obou případech byl ale krok dost hlasitě odsuzován komunitou a firma se za něj omlouvala.