survarium-pohrobek-druheho-s-t-a-l-k-e-r-a
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl Článek Survarium: pohrobek druhého S.T.A.L.K.E.R.a

Survarium: pohrobek druhého S.T.A.L.K.E.R.a

Maggot

Maggot

25. 4. 2012 22:32 21
Reklama

Důvěřovat východní tvorbě je v dnešní době obtížné. Pochybnou kvalitu přechází ještě pochybnější usazená reputace, jíž se země východní Evropy jen stěží někdy zbaví. Podobné je to i s herní scénou, která ovšem jednou za čas do světa nějaký ten klenot vypustí. Střílečka S.T.A.L.K.E.R. od ukrajinských GSC Game World se do ranku klenotů rozhodně řadí, o to větším zklamáním je, že druhý díl byl úderem dneška definitivně zrušen. Jak se ovšem říká, pro jedno utrhnuté ucho slunce nesvítí.

Kořist ulovena

Survarium: pohrobek druhého S.T.A.L.K.E.R.a
i Zdroj: Hrej.cz

Devátý prosinec 2011 se stal pro studio GSC osudným. Do té doby vyvíjené pokračování hry totiž rostlo jako z vody, a ačkoliv se o něm veřejně nemluvilo, vývojáři měli dostatek ambicí na to, aby mohli alespoň v Evropě ovlivnit prodejní žebříčky stříleček. Ambice ovšem smetl do koše ředitel studia, Sergei Grigorovich, který vývoj projektu kompletně zmrazil a likvidaci společnosti vložil do rukou státu, který projevil zájem o rozebrání majetku a všech pohledávek.

I přestože mělo o práci přijít zhruba 50 zaměstnanců, ve vzduchu stále visela naděje, že vývojáři dostanou zelenou a původně plánované únorové vydání jakž takž stihnou. Opravdový důvod zrušení vývoje a uzavření studia je do dneška záhadou, jedni tvrdí, že Sergei nebyl spokojen s progresem vývoje, druzí si pak stojí za tím, že se chtěl vyhnout státnímu převzetí kontroly nad firmou. K čemuž nakonec nevyhnutelně došlo. V lednu se ovšem objevila zpráva, jejíž vyznění vyrazilo dech všem hráčům.

„Stalker team je nesmírně šťastný! Proč? Protože práce na S.T.A.L.K.E.R. 2 budou pokračovat ihned po Vánocích!“ se objevilo na oficiální Facebook stránce studia GSC, které ke všemu vypustilo i několik záběrů z vývoje S.T.A.L.K.E.R. 2, který měl krom PC vyjít i na konzole. Pravdou ovšem zůstává, že když studio existující ve vegetativním stádiu vypustí veřejně zprávu podobného ražení, důvěru nevzbuzuje ani v těch největších optimistech. A právem.

Život z atomu

Dnešní ráno nebylo pro fanoušky hry nikterak příjemné. Když se totiž objevil titulek jasně říkající, že existence hry byla expresně odeslána do záhuby, leccos se dokonale vybarvilo. Jak se totiž ukázalo, od první negativní zprávy vývoj nijak nepokročil. Za celou věc údajně mohl spor o značku s vydavatelem. Výsledek? Studio zavřeno a vývoj hry definitivně zapovězen. V kuloárech se ovšem debatuje o tom, že Bethesda odkoupila licenci na vývoj hry. Otázkou však zůstává, kolik hráčů má v projekt ještě dostatek důvěry na to, aby se o něj alespoň pasivně zajímalo.

Když ovšem zemře král, musí jej nahradit jiný panovník. Prakticky celé osazenstvo se tak vytrhnulo z otěží původního zaměstnavatele, aby zformovalo nové studio, Vostok Games. Vývojáři dlouho neotáleli a prakticky okamžitě oznámili práce na novém projektu, který ponese název Survarium. Ústřední téma? Postapokalyptický nádech s příměsí masivních online her. Zkrátka, jistě a neochvějně, Survarium je v podstatě S.T.A.L.K.E.R., koncipovaný jako regulérní MMO.

Ačkoliv tedy vývojáři nesmí pracovat s původní značkou, plány, témata a nápady nasbírané za posledních několik let vývoje původních her použijí právě pro své Survarium. Neznámá ekologická katastrofa tak zasáhla celou planetu, přičemž vy se vtělíte do role přeživších poutníků, putujících z místa na místo, hledajících alespoň malou záruku přežití. Myšlenka hry pak jako by vypadla z literárního bestselleru.

„Survarium představuje souboj přírody, techniky a racionálního myšlení,“ stojí na webu studia, které vydalo i první vývojářský deníček. Hra by tak měla hráčům vnutit alternativní pohled na naše prostředí a na události, které se nejenom staly, ale které by se mohly v budoucnu stát. Ubráníte se nakaženým a brutálním zvířatům, útočících na lidi? Budete bojovat se zmutovanou a agresivně rostoucí flórou, zatímco budou vědci vyvíjet technologie na odstranění škod? Pokud osud nezavede vývojáře do stejné uličky jako v původním GSC, tak možná ano, ale rozhodně ne dříve, než na konci roku 2013 a na PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama