Supreme Commander Článek Supreme Commander ve světlech Paříže

Supreme Commander ve světlech Paříže

Jan Horčík

Jan Horčík

20. 11. 2006 23:58 3
Reklama

Společnost THQ nedávno oznámila své finanční výsledky za poslední čtvrtletí tohoto roku, které ukazují, že tahle vydavatelská firma si vede nadmíru dobře. Oproti minulému roku se dostala do výrazného zisku, její obrat se téměř zdvojnásobil. O finanční situaci firmy ostatně svědčí i samotná promo akce, která měla za úkol představit připravovanou realtime strategii Supreme Commander novinářům z celého světa.

Paříž, město módy a nevázaných automobilových orgií

Celá akce proběhla v jeden jediný den. Po bezproblémovém ubytování v luxusním hotelu v uličce hned vedle Champs-Elyseé se skupina novinářů ze zemí "UK Export", což znamená z Jižní Afriky, Ruska, ČR a dalších "zapadákovů", odebrala spolu se zástupcem THQ do obřího kina La Geóde. Pokud jste někdy byli v Paříži, jistě víte, jak vypadá místní doprava a dopravní situace vůbec. Je to totální zmatek, ve kterém by se i zkušený český řidič bál vjet na silnici. A přitom by k jeho usměrnění stačilo "pár semaforů a bílejch čar", jak s částečně pobaveným i vyděšeným výrazem na tváři poznamenal Greg z THQ.

Do kina jsme nakonec dorazili všichni vcelku a dokonce s předstihem, takže bylo dost času na procházku po okolí. Ukázalo se, že La Geóde je gigantická stříbrná koule ve které se nachází kruhové plátno o velikosti 40x20 metrů. Naproti kinu je technické muzeum a hned vedle kina si trůní stará ponorka Argonaut z roku 1958, která slouží také jako muzeum. S Alexem z Ruska jsme se shodli, že je všude kolem až podivuhodně mrtvo. Nikde ani živáčka. Nejspíš měli Frantíci nějaký státní svátek.

Před prezentačkou jsme se ještě všichni pořádně nadlábli, poklábosili o tom jak složité je doletět z Ruska nebo Jihoafrické republiky do Francie, vyzkoušeli si nové hry pro Nintendo DS... a pak přiletěl rozesmátý Chris Taylor, s každým se pozdravil a my napjatě čekali, co nám asi na prezentaci ukáže.

Supreme Commander na plátně 40x20 metrů

Neuvěřitelně strmý sál nabídnul plátno o rozměrech ne nepodobných kinům IMAX. Po stručném úvodu se Chris pustil do hraní. Celá mise se odehrávala na stejné mapě, jakou jsme měli možnost vidět už několikrát předtím třeba na E3. Chris rozehrál speciálně připravenou partii, ukazoval do detailu různé herní možnosti a podrobně je komentoval. Dozvěděli jsme se například, že právě tato mapa je dokonale symetrická, protože protivník by neměl mít ani o centimetr výhodnější pozici, než samotný hráč. Vyváženost sil i prostředí považuje Taylor za jednu ze zásadních věcí každé realtime strategie.

Během zhruba hodinu dlouhé prezentace jsme se také dozvěděli, že Supreme Commander dokáže plně využít několikajádrové procesory. Dualcore, ale ještě lépe quadcore. Je to hra mnohem více závislá na procesoru nežli na grafické kartě. Ostatně, grafika není zas až tak skvělá, ale o to tu nejde. Intel si Supreme Commandera vybral pro testování svých nových quadcore procesorů, a je fakt, že na dualcore konfiguraci se hra při některých záběrech lehce trhala.

Jak řekl sám Taylor, tohle je hardcore realtime strategie pro hardcore hráče od hardcore fanouška, čímž myslel samozřejmě sám sebe. Úžasné možnosti automatizování nejen výroby, ale například také dopravy jednotek po bojišti pomocí transportů to jen potvrzují. Dále můžete vytvářet synchronizované útoky, jednotky se samy řadí do výhodných formací, můžete nastavovat hlídkovací trasy, a podobně. To vše získává zcela novou dimenzi na gigantických mapách, které budou v Supreme Commanderovi k dispozici.

Ke konci prezentace dal Chris prostor novinářům na dotazy. Asi nejzajímavější byl ten od jednoho Francouze, nejspíš umělecky založeného, který v herní mapě viděl podobnost s obrazem na stropě Sixstýnské kaple od Michelangela. Což samozřejmě pobavilo nejen ostatní přítomné, ale i samotného Taylora.

Datadisk pro Supreme Commandera potvrzen

Po skončení prezentace následoval hromadný přesun na utajované místo. Zástupce francouzského THQ nás chvíli trochu zmateně jako ovce vodil kolem muzea, sám totiž nevěděl kde přesně má připravený autobus parkovat. Během cesty bylo bujarého Chrise Taylora slyšet na celý autobus, mimo jiné i jeho zmínku o tom, že "cosi testují na Xboxu 360" a "přemýšlejí o Supreme Commanderovi pro Nintendo DS". Když jsme se začali blížit k Eiffelovce, bylo všem jasno. THQ si pronajalo klub ve druhém patře Eiffelovy věže.

Ve stylově vybaveném klubu už bylo připraveno několik desítek počítačů se Supreme Commanderem a každý kdo chtěl si mohl hru sám vyzkoušet, a to jak na dualscreen, tak i singlescreenové konfiguraci. Bylo možné hrát za všechny tři strany a hned několik misí. Stručné dojmy z hraní jsou jednoznačně pozitivní. Grafika sice není tak krásně kontrastní a detailní jako na prvních screenshotech, pořád ale vypadá dobře, hra se i při stovkách jednotek hýbe slušně, fyzika funguje, strategie a taktika také, ovládací rozhraní je poněkud složité, ale velmi mocné.

V klubu probíhaly novinářské rozhovory s Chrisem. Naše skupina "UK Export" šla jako poslední, a možná o to byl rozhovor zábavnější, a především delší. Nikdo se už nikam nehnal, a tak se asistentka pramálo zajímala o to, co se vlastně s Chrisem děje. Po půlhodinové palbě otázek, odpovědí a našeho následného smíchu už viditelně unavený Taylor rozhovor utnul s tím, že má hlad a jde si něco dát. Mezitím však stačil prozradit mimo jiné to, že s Gas Powered Games už chystají datadisk pro Supreme Commandera, že nedávno kompletně přepsali grafické jádro tak, aby dokázalo využít všech výhod DirectX 10, anebo že v budoucnu by si rádi vyzkoušeli i jiné žánry než realtime strategie a RPGčka.

Chris Taylor: "Nešťastnější jsou pasáci ovcí"

Naše "východo-jižní" novinářská parta se po skončení rozhovoru taktéž odebrala pro něco k snědku. Party se mezitím ubírala stále kupředu, multiplayerový zápas v Supreme Commanderovi již znal svého vítěze(vyhrál zástupce Německa) a my klábosili o Supreme Commanderovi, Rusku, Americe a všelijakých jiných podstatných tématech. Když si přisedl Taylor, stočilo se téma na světovou politiku, ke které se Chris vyjadřoval stylem "Fu$% Bush..." nebo "Nejšťastnější jsou podle mýho pasáci ovcí na Novém Zélandu". Ani se nestačil pořádně nadlábnout a už u něj byli zástupci německého herního magazínu, jestli by nemohl na kameru poblahopřát vítězi multiplayerového klání.

Hosté si plnými doušky užívali francouzských vín, šampaňského, piva i skvělého jídla, což se na některých poměrně viditelně podepsalo. Zhruba kolem jedenácté večer následoval poslední hromadný přesun, tentokrát do jiného podniku na Champs-Elyseé. Ale tam už šlo o hry jen málokomu. Chris Taylor by vám mohl vyprávět. Anebo raději ne, protože takhle se v Česku před 10 hodinou večerní v médiích mluvit nesmí.

Pozn.: Obrovské pětistránkové preview hry Supreme Commander, video z celé akce a rozhovor s Chrisem Taylorem přineseme v dalším čísle magazínu Level, těsně před Vánocemi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama