Studio The Initiative přišlo o téměř polovinu vývojářského týmu, tvrdí zpráva VGC. Domluva ve studiu nefunguje, očekává se větší zapojení Crystal Dynamics
i Zdroj: Xbox
Novinka Studio The Initiative přišlo o téměř polovinu vývojářského týmu, tvrdí zpráva VGC. Domluva ve studiu nefunguje, očekává se větší zapojení Crystal Dynamics

Studio The Initiative přišlo o téměř polovinu vývojářského týmu, tvrdí zpráva VGC. Domluva ve studiu nefunguje, očekává se větší zapojení Crystal Dynamics

Radek Raudenský

Radek Raudenský

16. 3. 2022 10:26

Studio The Initiative mělo už od svého vzniku v roce 2018 od Microsoftu obrovskou důvěru. Společnost dala vedení velké možnosti, díky kterým o dva roky později nazvala tým jako „první AAAA studio“. I přes neustále protěžování studia se ale objevil malý zádrhel. V září minulého roku bylo k vývoji oznámeného projektu Perfect Dark přizváno i studio Crystal Dynamics a jak se ukazuje, jeho role bude možná kritická. The Initiative se dle zprávy pomalu rozpadá a hvězdný tým vývojářů zásadně chudne.

Reklama

  • Dle webu VGC přišlo ambiciózní studio The Initiative o téměř polovinu zkušeného vývojářského týmu
  • Důvodem má být velice pomalý vývoj a špatná domluva s vedením
  • Do vývoje Perfect Dark se má více zapojit studio Crystal Dynamics
  • Microsoft je ale trpělivý, chce dát svým studiím čas

Redaktoři webu VGC totiž vydávají zprávu postavenou na analýze LinkedIn profilů jednotlivých vývojářů. Z té vyplývá, že hlavní vývojářský tým opustila téměř polovina lidí. Mezi ně patří většina senior designerského týmu, dva zkušení scénáristi, dále technický a umělecký ředitel, vedoucí inženýr hratelnosti, vedoucí animací i ředitel QA. Celkem tak studio zaměstnává méně než 50 vývojářů.

Redaktoři následně bývalé vývojáře oslovili a zjišťovali, co stálo za jejich odchodem. Jejich důvody se v zásadě shodují. Největšími problémy je údajně nedostatek kreativní svobody a velice pomalý pokrok ve vývoji, který se s „rychlými a zběsilými“ odchody ještě více zadrhnul. 

Několik zkušených tvůrců zmínilo, že hierarchie ve studiu je postavená na vysokém vedení, přičemž slova vývojářských týmů nejsou brána v potaz. Spory mezi zaměstnanci a vedením pak vyústily ve velké zdržení. Microsoft byl údajně k malému pokroku „shovívavý“.

Zdroje VGC pak tvrdí, že kvůli většímu propojení Perfect Dark s Crystal Dynamics očekávají restart vývoje hry. Dobrou zprávou je, že se zdroje shodují na kladném přístupu Xboxu/Microsoftu ke svým first-party studiím. Údajně je vedení velice trpělivé a chce se soustředit na správné propojení vývojářských týmů, které by následně pravidelně vydávaly tituly kvalitou srovnatelné s projekty od Naughty Dog či Insomniac.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama