Strauss Zelnick komentuje využití AI v herním vývoji. Sama nic nevytvoří, ale může přispět k vyšší kvalitě
i Zdroj: Rockstar Games / Take-Two Interactive
Byznys Novinka Strauss Zelnick komentuje využití AI v herním vývoji. Sama nic nevytvoří, ale může přispět k vyšší kvalitě

Strauss Zelnick komentuje využití AI v herním vývoji. Sama nic nevytvoří, ale může přispět k vyšší kvalitě

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

7. 2. 2023 08:52

V rámci zveřejnění finančních výsledků za poslední kvartál se CEO vydavatelství Take-Two Strauss Zelnick rozpovídal i o svém přístupu k současnému vývoji umělé inteligence. Tradičně velmi skeptický byznysmen i tentokrát poukázal na jistá přehnaná očekávání veřejnosti, zároveň ale podotkl, že může AI mít reálné využití a významně zlepšit herní vývoj jako takový.

Reklama

  • Podle CEO Take-Two je představa, že AI nahradí herní vývoj úplně mylná
  • Technologie ale můžou zefektivnit nákladný herní vývoj

Zelnick nejdříve poukázal na to, že samotný pojem AI je v podstatě nesmyslný, protože nejde o inteligenci v pravém slova smyslu. Také argumentuje, že je současný pohled na zlepšující se AI jako strašáka vzdělání nesmyslný, protože bude mít ve výsledku stejný efekt, jaký měly kalkulačky na matematické vzdělání. Tedy že bude fungovat jako nástroj a klasické psaní esejů a akademickou práci určitě nenahradí.

V návaznosti na to také popřel, že by mohlo strojové učení nahradit práci herních vývojářů. Představa, že někdo do konzole zadá “vytvořit mi konkurenci GTA”, a výsledek pak půjde do lisoven, je podle něj úplně nesmyslná a bláznivá. Nové technologie spojené s AI chce naopak využívat jako mocný nástroj při herním vývoji.


O umělé inteligenci v herním vývoji jsme diskutovali i v závěrečné části hPodu #881


"Vstupujeme do velmi vzrušující éry nových nástrojů, a ty umožní našim týmům i naší konkurenci dělat velmi zajímavé věci efektivněji, takže budeme chtít dělat víc. Budeme chtít být ještě kreativnější," vysvětlil svůj postoj (za přepis děkujeme PCGameru).

To může znamenat, že bude moc AI využívána třeba pro stereotypní práci a může ulehčit, zrychlit a především zlevnit některé časově a personálně náročné, ale v zásadě primitivní procesy. V neposlední řadě pak samozřejmě progresivní AI může otevřít dveře k realističtějšímu chování virtuálních postav a nepřátel.

Zelnick tak zastává postoj řady dalších odborníků, kteří upozorňují na to, že používání AI jako buzzwordu jeho aplikaci spíše škodí, a vyvolává nepodložená očekávání.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama