Star Trek: D-A-C Recenze Star Trek: D-A-C

Star Trek: D-A-C

Vilém Koubek

Vilém Koubek

10. 12. 2009 23:42
Reklama

Vydávat hru podle filmové předlohy je blbost, řekli si jednoho krásného dne ve studiu Naked Sky a rozhodli se vytvořit herní doprovod nejnovějšího Star Treku po svém. Vznikla poněkud menší, ale zato extrémně akční arkáda, která XBLA prosvištěla warpovou rychlostí a tak nějak upadla v zapomnění. Přesto si své fanoušky našla a ti neváhali a zaplavili vývojáře obrovskou haldou feedbacku. Vývojáři nelenili a verze pro PC a PS3 náležitě upravily/vylepšili. Pomohlo to průměrné arkádě na výsluní, nebo se tahle loď nikdy nevznese?

Vesmír pro jednoho hráče

Původní DAC byla ryze multiplayerová záležitost. Přítomny byly pouze tři herní módy – Deathmatch, Assault, Conquest -  a tři typy lodí. Variability jednotlivých klání se proto dosahovalo těžko, místa k taktizování bylo velmi málo a obsahu pro jednotlivce ještě méně, přestože se dalo hrát s agresivní umělou inteligencí. Jako hlavní přidanou hodnotu proto považujeme mód pro jednoho hráče, který už se do zkratky v názvu nevešel a jmenuje se Survival. Z názvu samozřejmě plyne, že se nejedná o nic unikátního, či světoborného, ale radovat bychom se měli i z maličkostí – obzvláště, když fungují. Vyberte si vaše vesmírné plavidlo a nahrabte co nejvíc bodů ničením nepřátel. Ať už jde o lodě velké, malé, vlajkové, sebevražedné, či jakkoliv jinak namíchnuté, vždy jich před vámi budou roje a vždy pro vás budou značnou výzvou. Velkou pozornost byste proto měli věnovat výběru z dostupných plavidel, mezi nimiž se objevily dvě nové třídy.

Čím víc lodí, tím větší zábava

Mezi původní trojici sestávající z klasického fighteru, flagshipu a bomberu se vtěsnal missile cruiser a podpůrná frigata. Každé plavidlo má svou trojici statistik (štít, útočná síla, rychlost) a liší se i dostřelem a pokrytím zbraní. Mezitím, co fighter je vedle flagshipu něco jako komár, takový missile cruiser dokáže počechrat pancéřování čemukoliv na herní ploše a jako jediný má dostřel mimo obrazovku. Na druhou stranu je docela špatně manévrovatelný a pokud vypijete pár energy drinků, dokážete jeho dalekonosné střely předběhnout. Podpůrná frigata je, nečekaně, v první řadě podpůrná loď. V blízkosti spojenců z ní vyšlehává jakýsi paprsek, který léčí a nabíjí zbraně. V boji toho moc nezastane. Svou třídu si tu teď už najde snad úplně každý a díky tomu budou multiplayerová klání daleko zajímavější, což je moc dobře. Hlavní síla se totiž stále skrývá ve hře více hráčů, která se změnám také neubránila a nutno říct, že jí to prospělo. Přibyly mapy a nové power-upy. Zvětšil se počet hráčů a nově lze také nastavovat délku zápasů a množství bodů potřebné k vítězství. Assault se navíc dočkal vylepšení v podobě závěrečného dobývání nepřátelské základny, při němž se přímo topíte v adrenalinu.

Marná snaha

Bohužel se přese všechna vylepšení z DAC nestal kdoví jak úžasný titul. Ano, přidaná hodnota je fajn, ale když původní hra není kvalitní, nedokáže ji vytáhnout nijak vysoko. Přítomnost top-down pohledu stále dokáže vyvolat vlnu antipatií a je potřeba si na něj zvyknout, stejně jako na tempo hry. I když je přítomno pár herních módů, hratelnost se prakticky nemění, což samozřejmě vede k repetivnosti a ve zdejším případě jí je moc a přichází velmi brzy. V praxi se dá říct, že když s hrou strávíte víc jak hodinu v kuse, neleze vám krkem ale rovnou ušima. Dáte si pauzu a pak se k ní zase vrátíte, ale chuť do hraní je stále menší. Až si nakonec uvědomíte, že by bylo potřeba uklidit barák, vstanete a pak se zarazíte, protože takové uvažování není normální. Při hraní vás neudrží ani grafika, která sice občas nějakou tu pěknou scenérii vykouzlí, ale nic světoborného to není. Po zvukové stránce vás naopak docela příjemně strhne filmový soundtrack, o jehož kvalitách nemá smysl mluvit.

Odlet se nekoná

Takže ano, úmysly byly dobré, přidat obsah se povedlo a za naslouchání hráčům musíme vývojáře pochválit, ale hře to prostě nepomohlo. Ať se na ni díváme, jak chceme, pod lehce omlazenou slupkou je to stále ono průměrné DAC. Bude vás bavit, ale jen chvíli denně a jen s živými spoluhráči. Pokud ho plánujete hrát na vlastní pěst, raději sáhněte po Geometry Wars, nebo nějaké  nezávislé záležitosti. Uděláte daleko líp.

Star Trek: D-A-C
Windows PC
PlayStation PlayStation 3
Xbox Xbox 360

Verdikt

Star Trek: D-A-C je důkazem toho, že občas průměrné hře nepomůže naslouchání hráčům ze strany vývojářů ani nový obsah. Autoři odvedli dobrou práci a verze pro PC a PS3 dostatečně vylepšili. Bohužel už od samého začátku pracovali s materiálem, který nebyl určen k vyššímu hodnocení.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama