Spore: Creepy & Cute Parts Pack Článek Spore: co nás čeká

Spore: co nás čeká

Martin Klekner

Martin Klekner

22. 2. 2009 23:48 3
Reklama

Když se před několika měsíci vyřítil na pulty obchodu titul Spore, mnozí očekávali revoluci. Jenže jak to tak s podobnými počiny bývá, ne všechny sliby byly naplněny a hra se dočkala celé řady výtek. Nudný rozjezd, příliš jednoduché minihry, nevychytaná Sporepedia a problémy technického rázu způsobily, že mnozí kritici nemohli přiblížit svá hodnocení těm absolutním. V té naší obdrželo Spore od Pavla Dobrovského velice solidních 8/10.

Závratná hodnocení však nejsou ukazatelem úspěchu – a v tomto případě to platí dvojnásob. Potenciál ne zcela dopilovaného systému je obrovský a hráči díky tomu byli ochotni odpustit i těch pár zaváhání. Všem bylo rázem jasné, že na Spore stačí jen trochu víc zapracovat - a úplně nejlépe to věděli v EA. Řešení? Rozšíření, konverze, datadisky, všechno hezky rychle, v co nejhojnější míře a rozhodně ne zadarmo. První z nich – rozšíření Creepy & Cute Creature Pack – se objevilo již v listopadu minulého roku a další budou brzy následovat. Podívejme se na ně trochu blíže.

Spore: Creature Keeper

Měli jste jako malí rádi Tamagochi? Pokud ano, Spore: Creature Keeper ve vás jistě oživí krásné vzpomínky na nevinná léta strávená u malinké herní krabičky s pokakávajícím se zvířátkem uvnitř. Rozdíl je jen ten, že hra je plánována na PC a nabídne přeci jenom trošku víc možností. Od obligátního vytvoření vlastní potvůrky z nepřeberného množství tělních částí, přes nakupování oblečků, zpřístupňování miniher, sledování růstu vašeho stvoření, až po multiplayerová hřiště, kde se bude scházet s mazlíčky ostatních hráčů – tento titul bude zkrátka určen výhradně pro mladší hráče. Datum vydání však autoři zatím neodtajnili.

Spore: Hero

I Spore: Hero je plánována jako samostatný spin-off Spore univerza. Je vyvíjena pro platformu Wii a s konceptem původní PC verze nemá téměř nic společného. Hráč si sice i zde vytvoří vlastního avatara, ten však bude vzápětí vržen do adventurního světa, kde bude pobíhat v klasickém 3rd person pohledu, řešit questy, bojovat s nepřáteli a užívat si příběh zasazený do Spore světa. Autoři se v tomto případě soustředili především na zábavné využití všech možností, které nabízí Wii systém pohybových senzorů. Hra je plánována na podzim tohoto roku.

Spore: Hero Arena

Po relativním úspěchu DS konverze Spore Creatures se majitelé této konzole dočkají další, tentokrát akčněji zaměřené hry. Hero Arena zachová koncept otevřené galaxie, po které však bude hráč pouze cestovat se svou potvůrkou a účastnit se různých soubojů. Zajímavé je, že hra bude kompletně ve 3D, což je v případě DS fakt dosti překvapivý. Hero Arena bude vydána na podzim 2009, pravděpodobně ve stejnou dobu jako Spore: Hero.

Spore: Galactic Adventures

Pokaždé, když autoři z Maxis zmíní datadisk Galactic Adventures, nezapomenou ho popsat jako „nový krok ve Spore evoluci“. Tvorba už se zkrátka neomezí jen na vytváření vlastních druhů a vzhledu jejich civilizací, ale hra představí i zcela nový editor planet a následných dobrodružství, jež se na nich budou odehrávat. V základní verzi hry bude okolo třiceti předpřipravených scénářů, které vás naučí využívat všech vymožeností Galactic Adventures. Ostatní bude již na vás.

Možnosti, které se před vámi otevřou, budou vpravdě biblických rozměrů – od tvorby povrchů planet a oceánů, přes nastavování délky dne té které planety, vytváření jejího komplexního ekosystému a „lidského“ osídlení, až po tvorbu samotných scénářů. Ta proběhne v pěti aktech, během nichž nastavíte jednotlivé úkoly, zadáte hráči sestavu týmu, počet hitpointů, vložíte do děje příběhové předměty, dialogy a mnoho dalšího. Poprvé navíc budete moci fyzicky cestovat vesmírem mezi jednotlivými planetami.

Autoři si pochvalují to, jak slibně se zatím rýsuje základní koncept nových vylepšení, zároveň však zdůrazňují, že na všem je ještě nutné velmi usilovně pracovat (zvláště na vyladění Sporepedie, která má pracovat jako aktivní pomůcka při tvoření scénářů). Doufejme, že to není záminka pro odložení vydání, které se chystá na březen tohoto roku.

Spore budoucnost?

Je pozoruhodné, jak moc se koncept hry blíží její podobě. V době svého vydání se Spore do značné míry podobal stvořeníčku, které na nás vykouklo v první fázi evolučního procesu kampaně. Bylo dost primitivní, moc toho neumělo a mělo chyb jako máku. Ale s každým dalším dnem rostlo a sílilo...až bylo nakonec schopné dobýt celou galaxii. Tak daleko se samotná hra pravda ještě nedostala, 3 miliony prodaných kopií a 200 tisíc vytvořených potvůrek denně jsou však čísla víc než úctyhodná. A kdo ví, co bude za pár let?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama