Tom Clancy's Splinter Cell: Essentials Článek Splinter Cell: Essentials

Splinter Cell: Essentials

Farid

Farid

14. 3. 2006 23:35
Reklama

Série Splinter Cell se vedle Metal Gear Solid dokázala etablovat jako prvotřídní „stealth action“ značka. Debutovala před třemi a půl lety na Xboxu, posléze se však stala multiplatformovou franšízou, která rok co rok na jaře obšťastnovala příznivce žánru. Nejinak tomu mělo být i letos, zhruba před měsícem však všechny fandy zaskočila informace o přesunu velmice zajímavě působícím čtvrtém dílu, tedy Splinter Cell: Double Agent na podzim. Oficiálně prý aby bylo všechno doladěno k dokonalosti, ale máme podezření, že Ubisoft chce svou vlajkovou loď nasadit do lukrativního vánočního trhu.

Malý velký Fisher

Dobrá zpráva je, že další projekt Splinter Cell, zůstává pevně na svém původním datu. Jde o dílko zvané Essentials a určené výhradně handheldu PSP. Není to poprvé, kdy Splinter Cell vychází na handheldu (dříve se dočkali majitelé mobilních telefonů i N-Gage), ale je to poprvé, kdy se do kapsy vejde third-person akce srovnatelné kvality. Essentials totiž slibují, pokud jde o grafiku a design, věrnou napodobeninu „velkých“ verzí Splinter Cellu.

Retrospektiva

Jak napovídá název, hra je jakýmsi výběrem nejzářnějších okamžiků kariéry Sama Fishera, ale pozor, nejde o žádnou přímočarou konverzi dříve viděných úrovní! Návrat do známých lokací se děje pod záminkou odlišných událostí a vedle toho se dočkáme i zcela nových úrovní. Hned na začátku dostaneme ochutnávku příběhu Double Agent, když zastihneme Fishera při návštěvě hřbitova, kde je pochována jeho dcera. Zde se odehraje krátká úvodní mise (která funguje jako tutorial, jenž by měl názorně ukázat způsob, jimž bylo ovládání hry přizpůsobeno pro set talčítek PSP), která končí zatknutím hlavního hrdiny a jeho doprovodem do zadržovací cely. Pokud jste četli preview hry Splinter Cell: Double Agent, pak víte že Fisherovým pobytem ve vězení začíná řetězec událostí, které vyústí v jeho infiltraci do nebezpečné teroristické organizace se sídlem v New Orleans.

Klíčová otázka: ovládání

S Essentials se však vrátíme do minulosti. Až budete sedět na tvrdé posteli a přemýšlet o své budoucnosti, vzpomínky na různé akce pro elitní „tuleně“ i Third Echelon se k vám budou vracet v podobě jednotlivých hratelných úrovní. Například, když byl Fisher ještě u SEALs, navštívil v roce 1992 Kolumbii, kde rozjel na vlastní pěst akci, jejímž cílem bylo osvobodit kolegu ze zajetí místních bojůvek. Zde budete muset nejdříve nepozorovaně opustit základnu americké armády a poté proniknout do doupěte kolumbijských geril. Je předem jasné, že slabým místem „převyprávění“ Splinter Cellu na PSP by se mohlo stát ovládání. Jde o hru, která sází na hodně precizní pohyb hrdiny a důkladné kontrolování lokace, v duchu přílosví „dvakrát měř, jednou řež“. PSP má pouze jediný analogový prvek, zatímco velké Splinter Celly hojně využívají dvojici páček. Uvidíme, zda řešení, které nabízí autorský tým – tedy ovládání kamery přes „shift“ (přesněji řečeno se stlačeným „kolečkem“) dokáže kompenzovat handicap handheldu. Z naší zkušenosti vyplývá, že by to mohlo fungovat docela dobře. Vše je jen otázkou zvyku. Nicméně, pokud dojde k vyzrazení Fishera a tedy rychlejší akční sekvenci, práce s kamerou může být poměrně složitá a nepohodlná. Celkově se ovšem zdá, že autoři vsadili ze všech možných kompromisů, které připadaly v úvahu, přeci jen na ten nejvhodnější. Velmi elegantně je také vyřešeno ovládání zbraně. Pokud jí vytasíte, analogový knoflík začne fungovat primárně pro míření, zatímco se pohyb okamžitě přenese na akční tlačítka.

Plná výbava

Jinak, podle našich prvních dojmů, se zdá že se povedlo prožitek Splinter Cellu přenést na PSP zcela věrně. Nechybí ani krkolomné špionské pohyby ani zabijácké techniky a ani četné technické pomůcky včetně charakteristicky zelených kukátek pro noční vidění a paklíče, který v rámci „minihry“ ovládáte analogovým prvkem. V orientaci vám navíc pomáhají ukazatele hluku a světelnosti, takže vždy máte velice slušný přžehled o tom, zda může být Fisher odhalen nebo ne.

Z hlediska PSP je rovněž důležitá struktura misí. Jenotlivé úrovně mají srovnatelný rozsah jako ty, které známe z PS2 či PC, jsou však rozdělené na menší sekce, aby lépe vyhovovali hráči který v terénu potřebuje zabít jen pár minut času. Zdá se tedy, že Essentials solidním způsobem zachytí atmosféru a hratelnost Splinter Cellu na displeji PSP, což naštěstí platí i pro kvalitu grafiky. Pro Hrej samozřejmě chystáme i recenzi finální verze, takže se neloučíme na dlouho.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama