Sony si od Bungie slibuje zejména know-how, plánuje vytvářet velké multiplatformní, live-service hry
Včerejší oznámená akvizice studia Bungie jen dovršila už tak nabitý leden, který tradičně patřil mezi nejnudnější herní měsíce roku. Bohužel letos bude těžké jej překonat – jak například upozorňuje herní analytik Daniel Ahmad, hodnota veřejně oznámených akvizic za rok 2021 činila 85 miliard dolarů, což je méně než za uplynulý měsíc.
- Sony chce s akvizicí Bungie získat zejména know-how okolo live-service modelu
- Výrobce plánuje rozvinout tento segment, aby zaujmulo větší publikum
Zpátky k Sony a jejím plánům s Bungie. Na první dobrou by si hráči mohli říct, že za akvizicí stojí snaha udělat z dalších Bungie her exkluzivity. To ale Jim Ryan, ředitel SIE, v prvním rozhovoru vyvrátil, ba naopak několikrát zmínil zachování multiplatformního Bungie. Hlavním produktem akvizice má být know-how “her jako služba”, free to play modelu a dalších, dnes velice populárních monetizačních modelů, se kterými Sony ani další interní studia nemají zkušenost.
Právě tento segment má být nejen dle Jima Ryana, ale i dalších herních analytiků budoucností rozvoje platformy PlayStation. Sony by chtělo zabřednout do her, které se budou vyvíjet po několik let, s čímž má Bungie neoddiskutovatelně velké zkušenosti – Destiny 2 se takto rozvíjí už téměř pět let.
V rozhovoru pro GamesIndustry pak Ryan potvrdil, že rozhodně nejde o poslední akvizici, kterou PlayStation plánuje. Na další informace si ale budeme muset ještě chvíli počkat.