Sony bere 90 fps jako minimum pro VR
Minimální framerate pro plynulý a příjemný zážitek při používání PlayStation VR je dle Sony 90 fps. Ideální by pak bylo dosáhnout 120 snímků za sekundu.
PlayStation VR to bude mít ještě těžké. Vernon Harmon, zástupce Sony, se během akce MIGS 2015 pořádané v kanadském Montrealu rozmluvil o připravovaném VR headsetu. Mimojiné se zmínil i o technických úskalích. Pro perfektní zážitek je totiž dle jeho tvrzení třeba frameratu 90 snímků za sekundu. Naprosto ideální by pak bylo dosáhnout 120 fps. Dnes běžná snímková frekvence 60 fps je prý nedostatečná, dala by se brát za absolutní minimum. Hraní s takovým frameratem ale může vést k nevolnosti a dezorientaci hráče v prostoru.
Jak si s tímto požadavkem poradí autoři v době, kdy je i 60 fps často nedosažitelnou metou? Těžko odhadovat. Pomoci by mohl ten fakt, že samotné brýle mají vlastní procesor, který se při hraní také zapojí do akce. První kusy PlayStation VR by se měly na trh dostat v první polovině roku 2016. Mezi oznámené tituly podporující virtuální realitu patří například Gran Turismo Sport nebo Tekken 7. Uvidíme, zda se u těchto her podaří docílit alespoň 90 snímků za sekundu.