Six Days in Fallujah vstoupí na Steamu do předběžného přístupu. Urputné boje začnou za méně než měsíc
Dlouho vyvíjená střílečka Six Days in Fallujah od vývojářů z Highwire Games se příští měsíc objeví v předběžném přístupu Steamu. Hra byla původně oznámena již v roce 2009, ovšem později byla uložena k ledu a znovu byla obnovena pro rok 2021. Poté byla však znovu odložena, a je tomu tedy až nyní, kdy dostává jasnou vyhlídku svého možného příchodu.
- Six Days in Fallujah má již na Steamu datum vydání předběžného přístupu
- Hru si budete moci zahrát už od 22. června skrze kooperativní mise
- Plná verze je pak chystaná na příští rok, a to i pro PS5 a Xbox Series
Prvně vydaná verze, která zatím míří pouze na Steam, vyjde s datem 22. června. Podle vývojářů early access obsáhne 4 kooperativní mise pro čtyři hráče, přičemž jednotlivě je zasadí do procedurálně generovaných zástaveb města Fallujah. Jak už bylo v minulosti několikrát řečeno, tyto mapy, budou při každém hraní znovu generovány. Odůvodnění této volby je následovné. Jednak je tomu prý proto, jelikož změna celého prostředí přijde nutně i s nejistotou, která byla spojená se skutečným konfliktem a otevřením každých dveří, a jednak proto, jelikož se tak posílí prvek znovuhratelnosti.
Z devadesáti procent nás proto čeká těžký boj v ulicích města, přesun od budovy k budově, zneškodňování pastí a náročné situace, které skutečně vedly ke ztrátě necelé stovky amerických vojáků. Ze zbylých deseti procent pak bude hra rovněž zaměřena na iráckého civilistu z Fallúdži, který se snaží z města bezpečně vyvést svojí rodinu.
Jestli tomu bude skutečně tak, jak to prozatím zní, zjistíme už brzy. Pro období předběžného přístupu jsou totiž v plánu i další kooperativní mise, nicméně zatím nevíme které a ani v jakém počtu. To, co víme, je naopak jejich námět. Jednotlivé mise mají totiž vedle čištění města od Al-Káidy zahrnovat i kampaň s příběhem, jež více prozkoumá skutečné události.
Ve středu zveřejněný trailer na toto ostatně poukazuje. V tomto případě se video od vývojářů může pochlubit hlasem příslušníků americké armády, kteří ve městě bojovali a pomohli vývojářům s návrhem hry. Trailer přesněji uvádí, že operace, kterou hra zpracovává – druhá bitva o Fallúdžu z listopadu 2004 – je jedním z největších útoků na město od roku 1968.
Můžeme připomenout, že právě tato předloha byla hře také poprvé osudnou. V roce 2009, kdy měla konečně vyjít, se stala pro část společnosti polarizují, jelikož zpodobňovala události, které byly ještě nedávné. Rozdílem číslo dva bylo pak i vydavatelství. Hru mělo na starost vydavatelství Konami, nikoli dnešní Victura, ovšem v dubnu 2009 se mluvčí Konami nechal slyšet, že kvůli kontroverzím hru nevydá. To se stalo v době, kdy měl titul našlápnuto na vydání v roce 2010. Kvůli kontroverzím byl ovšem vývoj zastaven; a poté, co původní studio Atomic v roce 2011 zkrachovalo, byla tvorba obnovena až roku 2016.
V roce 2021 se projektu oficiálně chopili Highwire Games, kteří se hrou pokračují dodnes. Jedná se o vývojáře, kteří ke hře přišli ze studia Bungie (Halo, Destiny), a přinesli tak nové zkušenosti. Studio založil Jaime Griesemer, herní designér Halo, přičemž mezi vývojáře dále patří i Jared Noftle, spoluzakladatel Airtight Games, které přineslo detektivní adventuru Murdered: Soul Suspect a futuristickou akci Dark Void.