Ship Simulator 2006 Recenze Ship Simulator 2006

Ship Simulator 2006

lukbas

lukbas

18. 6. 2006 22:59
Reklama

Normálně bych kvůli takovéhle hře svoje pero nesmočil. Nicméně chápu, že v herním suchu a neuvěřitelných vedrech mnoho hráčů hladoví a tak se pokouší experimentovat s různými herními žánry, které by jim zkrátily dlouhé chvíle a ubránily je dravým UV paprskům. Ostatně stejně tak jsem na tom byl i já a již několik dní jsem pokukoval po zajímavém zpestření mého jídelníčku v podobě Virtual Skipperu 4 nebo Ship Simulatoru 2006. Nicméně zdání klame. Pokud si totiž myslíte, že SS2006 (trefná zkratka) je další z řady povedených simulací jako Flight či Train Simulator, budete zklamáni.

Kapitáne, kam s tou lodí?

Již v demoverzi, kde je obsažena jen jedna jediná mise, jste se v podstatě mohli seznámit s herními mechanizmy, které vás budou provázet celou hrou. Během první mise se totiž postupně naučíte pracovat s mapou, GPS údaji, rozeznávat jednotlivé checkpointy, případně si přečíst, co na kterém máme dělat. To je všechno v pořádku, nicméně autoři nějak nedostáli přízvisku simulátor, protože loď ovládáte směrovými šipkami/myší, kde hýbete kormidlem a přidáváte/ubíráte na rychlosti. I když je ve hře možnost pohledu z kapitánského můstku, který je plně trojrozměrný, žádného točení kormidlem, tahání za páčky, nebo mačkání tlačítek se nedočkáme. Ani náš avatar nereaguje na klávesové podněty a jediné, co se tak na můstku pohne je virtuální mapa. Je pozitivní, že nemusíte listovat stovkami stran námořního manuálu, nemusíte se učit všechny značky, druhy troubení nebo umět vázat potřebné uzle. Ovšem právě kvůli hodinám neúspěšných pokusů, listování v manuálu a podobným věcem se simulátory přeci hrají a pokud hráči chtějí nějakou volnější alternativu, mohou s klidem na srdci a námořní čapkou na hlavě sáhnout třeba po Grand Theft Auto. O to je to smutnější, že se autoři kasali dlouholetými zkušenostmi s tvorbou simulátorů pro profesionální využití. Takhle to vypadá, že použili engine pro simulaci leštění paluby a naroubovali jej na něco většího, takže místo mokrého smetáku budete smýkat například lodí přístavní stráže Rotterdamským přístavem. Garrr!

Plnou parou vpřed!

Plná hra čítá rovných 40 misí, ve kterých si ozkoušíme všemožná úskalí námořnického života. Bohužel na opíjení se levným rumem a dovádění s prostitutkami v zaplivaných přístavních pajzelch, se trochu zapomnělo. Tímhle si však musí projít každý sám na vlastní kůži a žádná hra mu nevynahradí hodiny strávené v čekárně na urologii. Veškerou herní náplň v podstatě obnáší doplout od jednoho checkpointu k dalšímu atd. Autoři se vše snažili zamaskovat do cestování po památkách, kde vás případně seznámí s významnými budovami dané lokace, rozvážení nákladu nebo turistů. Dojde také na tažení lodí a dokonce i zachraňování topících se nebožáků. Utopenci jsou vůbec celkem komickou vsuvkou, protože když je záchrana tonoucího jako několikátý úkol v řadě, může se jedinec cákat ve vodě i desítky minut, než mu poskytnete první pomoc. Žádný časový limit, nic. Náplň misí se však odvíjí od typu lodě, kterou máte zrovna k dispozici (rychlý člun, přístavní stráž, výletní loď, tažná loď, Titanic atd.). Smutné taktéž je, že když už nějaké cestující na palubu své výletní lodi naberete, nikde nejsou vidět. Tuhle hru by měly dělat detaily, které tady prostě chybí a na výsledném hodnocení je to znát. Co by autorům udělalo, kdyby nechali po palubě běhat několik pařících postav, hrající muziku (hra je úplně bez soundtracku), zvracícího panáčka a třeba pár delfínu. Díky tomu, že lodě nejsou nejrychlejší, pokud opomeneme sportovní člun, trvají cesty mezi checkpointy celkem dlouho a vzhledem k tomu, že není pořádně na co koukat, dostaví se černý pasažér jménem nuda.

Ledovec! Přímo před námi!

Graficky je SS2006 také na hraně. Modely plavidel, které máte k dispozici jsou celkem povedené. Sice nedisponují přemírou detailů a vymodelovaným vybavením, ale díky ladným křivkám oku poměrně lahodí. Efekt vodní hladiny vypadá taky celkem obstojně, leč nějakého vlnobití se nedočkáme, protože vody oceánů jsou rovné jako zrcadlo. Bohužel i změna počasí poznamená leda viditelnost a přidá několik kapek, s hladinou to ale ani nehne. Když se pak podíváme po okolí přístavů nebo proplouvajících lodích, pochopíme kde se neuvěřitelně šetřilo. Jednoduché modely, mizerné textury. Tohle bychom pochopili u leteckého simulátoru let minulých, kde bychom na všechno koukali pěkně z vysoka, ale ne u novodobého plavidlového simulátoru. Ship Simulator 2006 je neuvěřitelně dlouhý a nudný titul. Díky 40ti misím, kdy vám každá zabere i desítky minut, se jedná o zábavu na hodně dlouhou dobu. Nutno však poznamenat, že hodně sofistikovanou zábavu. Abych to celé nějak shrnul. Rozhodně se víc vyplatí půjčit si DVD s filmovým Titanicem, než ten virtuální řídit. Věřte mi, že když si na sedačku sednete se svým prvním poručíkem a necháte opět Leonarda utopit, uspokojí vás to mnohem víc, než s ním brázdit vlny virtuálních oceánů...

Ship Simulator 2006
Windows PC

Verdikt

Zajímavý nápad, který nevyšel. Autoři měli přitvrdit jak na samotné simulaci námořní plavby, tak i drobnostech, grafice, hudbě a náplni misí.

Co se nám líbí a nelíbí?

Nemusíte vědět, jak se dělá lodní uzel. Jinak jde o zajímavý, osvěžující nápad. Bohužel nic jiného.
Neuvěřitelně dlouhá, pomalá a nudná hra s nedotaženou hratelností.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama