Sega své záhadné “superhře” opravdu věří. Má vydělat téměř 700 milionů dolarů a vyjde do pěti let
Japonské vydavatelství Sega ve finanční zprávě za poslední kvartál připomněla, že pracuje na zatím neoznámeném superprojektu, na který zřejmě sází opravdu hodně. Opět avizuje, že by měl titul zaujmout hráče po celém světě a zároveň chce dosáhnout celkových prodejů alespoň ve výši 100 miliard jenů, tedy 670 milionů dolarů nebo 17 miliard korun.
- Sega chce svůj superprojekt vydat do začátku roku 2027 a má vydělat přes 100 miliard jenů
Alespoň to ve vzkazu investorům tvrdí CEO společnosti Haruko Satomi. Sega sází na to, že půjde o titul, který překlene všechny kulturní rozdíly (řada titulů vydavatele tradičně míří spíše na Japonsko, i když v posledních letech hodně proniká na západ) a bude se výborně prodávat úplně všude. Dokonce by mělo jít o prakticky revoluční záležitost. O důležitosti svědčí i to, že se o projektu mluví velmi intenzivně už nyní, a to má dle plánů vyjít někdy do konce fiskálního roku 2026, tedy do začátku dubna 2027. Dříve se přitom mluvilo o to, že by mělo jít spíše o ekosystém více inovativních titulů.
Ve stínu super projektu tak stojí i významné značky jako je Sonic, který se za pár dní přiřítí v open-world akci Sonic Frontiers a vydělává obrovské peníze v úspěšné filmové sérii. Vedle toho chce Sega dále přitvrzovat se sériemi Like a Dragon (Yakuza), Total War, Persona nebo Phantasy Star.
Problém je, že stále můžeme jen spekulovat, čím chce Sega tak obrovsky zaujmout. Pro kontext navíc není částka necelých 700 milionů dolarů až tak ambiciózní. U největších herních fenoménů se celkové výnosy pohybují ve vyšších jednotkách miliard dolarů. Často jde o tituly založené na mikrotransakcích nebo předplatných, přes 5 miliard dolarů ale vydělaly třeba Wii Sports. Přes miliardu pak vydělaly desítky her včetně Red Dead Redemption 2 nebo několika pokračování sérií Call of Duty a Pokémon.