Šéf značky Diablo obhajuje problémy během betaverze. Připomíná, že právě kvůli nim bety existují
i Zdroj: Blizzard
Diablo IV Novinka Šéf značky Diablo obhajuje problémy během betaverze. Připomíná, že právě kvůli nim bety existují

Šéf značky Diablo obhajuje problémy během betaverze. Připomíná, že právě kvůli nim bety existují

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

21. 3. 2023 17:02

Během víkendu proběhla první z dvou plánovaných velkých betaverzí očekávaného RPG Diablo 4. Tu provázely velmi pochvalné reakce hráčů, zároveň ale také řada technických problémů a dlouhých front pro připojení k serverům. Šéf značky Rod Fergusson a ředitel vývoje Joe Shely v rozhovoru pro Eurogamer vypíchli, že to je v zásadě účel a kritika není na místě.

Reklama

  • Šéf Diabla připomíná, že betaverze mají primárně odhalit chyby, ne propagovat hru
  • Vysvětlil také některé zákonitosti front a nakousl pár otázek herního designu Diablo 4

Fergusson se v rozhovoru zamyslel nad tím, že se pojem “beta” v posledních letech změnil spíše na časově omezenou demoverzi, která má nalákat hráče v masivním množství, de facto jde tedy o marketingový krok. Blizzard ale podle něj stále betu vnímá jako technický test, ve kterém je potřeba vychytat chyby. Páteční problémy s připojením tak byly naprosto adekvátní a dále umožňují ladění pro chystanou otevřenou betaverzi (minulý víkend měli do hry přístup majitelé předobjednávek, během nadcházejícího bude hra otevřená úplně komukoliv) i pro finální vydání.

“Nakonec jsme provedli šest opravdu velkých oprav, které opravily desítky problémů, takže jsme viděli, že se stabilita serveru opět zvýšila a fronty se snížily, takže z tohoto konkrétního aspektu máme opravdu dobrý pocit,” pochvaluje si.

Do bety se podle něj zapojilo přes milion hráčů. Fergusson v souvislosti s tím poodhalil, jak funguje neoblíbený systém front, ve kterých zájemci o připojení tráví klidně i několik hodin. Na jedné straně sice uznává, že někdy jde o čistou technickou kapacitu serverů, ve většině případů byl ale počet hráčů omezován kvůli testování dílčích systémů. Při testování konkrétních podpůrných mechanismů nebo opravování problémů je prostě občas potřeba platformě ulevit a snížit množství vpuštěných hráčů.

“Součástí toho je, že chceme, aby si lidé vyzkoušeli, zda je to skvělý zážitek, nebo ne, a naštěstí, po přežití pátku, byly poslední dva dny fenomenální, co se pozitivní zpětné vazby týče. Ale kromě toho, že jsme hru dostali do rukou hráčů, aby si ji sami vyzkoušeli a abychom získali zpětnou vazbu o balancování a další připomínky, které Joe drží v rukou, jde opravdu o to, abychom se ujistili, že můžeme hru vydat v plné zátěži,” dodává.

Launch betaverze Diablo 4 se tradičně příliš nepovedl. Servery padají, hráči čekají ve frontách nebo je hra odpojuje
i Zdroj: Blizzard

Launch betaverze Diablo 4 se tradičně příliš nepovedl. Servery padají, hráči čekají ve frontách nebo je hra odpojuje

Před pár hodinami se otevřely brány betaverze očekávaného RPG Diablo 4. Tedy otevřely… Ne každý z pozvaných hráčů si užívá…

17. 3. 2023 20:31

Rozhovor se dotkl také kritizovaného rozhodnutí zpřístupnit split-screenovou kooperaci pouze na konzolích. Fergusson vysvětlil, že na konzolích je systém účtů mnohem jednodušší než na PC, primárně proto, že dobře použitelné řešení nabízejí přímo systémy Xbox i PlayStation. Na konzolích tak není problém připojit dva hráčské účty, zatímco spustit dva Battle.nety na jednom počítači není úplně optimální situace.

Oba tvůrci zároveň společně slibují, že zatím dostupné dungeony (taktéž kritizované kvůli generickému designu) jsou jen malou ochutnávkou podstatně zajímavějšího obsahu. Postupně by také mělo docházet k lepšímu balancování, protože se zatím zdá, že je hraní za Barbara podstatně obtížnější, než za velmi silného Sorcerera.

“Také nesmíme pominout, že si zatím zahrajete pouze prvních pětadvacet úrovní a že třídy nezůstávají vyvážené při každé změně úrovně. Barbar je opravdu skvělým příkladem, protože má nejvíce zbraní ze všech postav, a díky tomu má nejvíce slotů na vybavení ze všech postav, což znamená, že může mít nejvíc legendárních vylepšení. Takže jakmile získáte všechny, Barbar může být super silný, protože má dva navíc, které ostatní postavy nemají, ale legendární přívěsky získáte až po úrovni pětadvacet,” dodává Fergusson.

Během víkendu se k Barbarian, Sorcerer a Rogue připojí ještě zbylá dvě povolání v podobě Necromancera a Druida. Samotná hra by měla vyjít 6. června.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama