Auto Assault Článek Scott Brown: „Auto Assault hrají i holky“

Scott Brown: „Auto Assault hrají i holky“

Luke

Luke

26. 3. 2006 22:50
Reklama
Čím jste se nechali inspirovat při vytváření Auto Assault?

Po spuštění naší první online hry Jumpgate jsme dlouho uvažovali o další hře, která by se vymykala z obvyklých fantasy/sci-fi/rpg šablon. Nechtěli jsme kopírovat prostředí a systémy z jiných her, ale oslovit takovou skupinu hráčů, která se dívá po něčem novém. Závodění v autech byl náš dlouhodobý projekt, ke kterému jsme přimíchali něco z Mad Maxe, Terminátora a postapokalyptických filmů a knih a měli jsme najednou zruinovaný svět, kde spolu divoce soupeří tři frakce – v obrněných autech. Takový koncept nám hodně pomohl, protože jsme začali pracovat na originální hře a ne na sériovém MMORPG. Všichni z týmu hrají všechny možné akční hry a RPG, ať už online nebo offline a naučili se, jaké věci ve hrách fungují a jaké ne. Výsledně jsem dali dohromady zajímavé, pochopitelné a zároveň komplexní herní pravidla a mechanismy. Auto Assault se hraje odlišně od všech ostatních her na trhu, a to počítáme za velký úspěch.

Zasadili jste do hry easter-eggs, které odkazují přímo na filmy, knihy nebo hry?

Ano, těch jsou tam stovky. Názvy vozidel, zborcené budovy nebo zbraně mnohým z vás připomenou filmy, které jste viděli. Naši grafici si skutečně dávali záležet, aby hra působila věrohodně v kontextu postapokalyptické tvorby.

Jak vývoj hry ovlivnil vaše reálné životy? Nemáte nutkání na dálnici střílet po autech, co vás předjíždějí?

Zatím jsem si na svoje auto nenainstaloval raketomet, ale jsou chvíle, kdy si zbožně přeji, abych ho na střeše měl. Všiml jsem si, že někteří testeři z našeho týmu začali jezdit agresivněji a možná si myslí: 'Hele, když porazím támhleten strom, tak můžu jet po poli a najít zkratku do kanceláře.' To si zřejmě myslí především ve chvílích, kdy stojí v zácpě a nemůžou se hnout...

Co mě bude u Auto Assaultu držet po šesti měsících? Máte pro avatary na vysoké úrovni připravený herní obsah?

Neustále budeme přidávat nová auta, mise a NPCčka. Jako hráči se smyslem pro kolektivní hraní můžete ovlivňovat, kolik území vaše frakce vlastní skrz bitvy na hraničních čárách. Pakliže jste více orientovaní na PvP, nemusí vás kontinuální přídavky tolik zajímat, protože vám půjde o celkové hodnocení v tabulce nejlepších hráčů – tím se PvP hráči odlišují od těch více tradičních.

Plánujete možnost vkládání herního obsahu od hráčů, například vlastní mise nebo předměty?

Ne, nic takového nepřipravujeme, a to v žádném směru – hráči nemohou navrhovat mise nebo importovat vlastní textury do hry.

Budou mít hráči možnost ovlivnit herní obsah skrz petice?

Toho není zapotřebí, protože s našimi hráči úzce spolupracujeme skrz oficiální diskusní fóra, jejich připomínky bereme v potaz a jsou-li dobré, tak je integrujeme do hry.

Bude mít Auto Assault konec, jako Guild Wars?

S tím, jak avatar získává nové úrovně se mu otevírají příběhové mise, které na sebe navazují a některé z nich tvoří samostatné dějové linie. Naší snahou je přidávat neustále nové mise a udržovat příběh v chodu, takže zakončení hry, jako je v Guild Wars, neplánujeme.

Připravujete již dnes datadisk?

Práce na datadisku ještě nezačaly, ale máme je naplánované. Zároveň budeme vydávat menší změny zdarma – stejně jako u ostatních online her. V současnosti jsme soustředění na úspěšné spuštění hry a pouze několik lidí pracuje na dalších updatech. Po spuštění hry a odladění menších problémů budeme mít čas a lidi na přemýšlení o datadisku.

Konkurenci World of Warcraft a jeho šesti miliónům hráčů zřejmě nevytvoříte...

World of Warcraft udělal dobrou věc. Přitáhl na MMORPG pozornost široké veřejnosti a ostatní vývojáři mají díky tomu snazší hledání publika. Čím více lidí hraje World of Warcraft, tím větší úspěch mají hry, které nejsou zasazeny do fantasy RPG žánru.

Je váš engine otevřený dalším modifikacím pro nové grafické efekty nebo nové modely bohaté na polygony?

Jako firma fungující pod NCSoftem máme za úkol provozovat takový engine, který umožní hladké modifikování obsahu a přidávání novinek bez nutnosti přepisovat podstatné části kódu a vydávat velké patche nebo přímo nové herní klienty. Auto Assault můžeme bez problémů upgradovat v DirectX 9. Možnosti nových grafických karet, i budoucích, nás netrápí. To samé platí u dolaďování fyzikálního enginu a dalších kódových zlepšení. Přechod na případný DirectX 10 by jsme už nezvládli, protože by to byl příliš velký skok. Zatím ale máme všechny možnosti přístupné.

Poslední otázka může znít směšně, ale nedá mi to: počítáte s ženským publikem?

Hodně hráček má rádo závodní hry a já jsem s několika takovými mluvil. Hodně z nich přispívá na naše diskusní fóra a obvykle říkají: 'Víte, nečekala jsem, že mě Auto Assault bude bavit, protože mám ráda fantasy hry, ale teď hraji vaší hru skoro pořád. Jakmile jsem si pořídila auto, přejela pár mutantů a vyhodila do vzduchu několik baráků, tak mě začala bavit.’ Překvapilo mě, že mají o Auto Assault zájem, protože z našich statistik vyplývá, že jsme orientovaní na muže od dvaceti do třiceti let. Vtip je v tom, že Auto Assault může hrát kdokoliv – základy hraní nejsou těžké a i s nimi je hraní velká zábava. Prostě dostanete auto a hned jdete do akce. To, že jsme také zaměřeni na sváteční hráče neznamená, že byste v naší hře nenašli hlubší zábavnost a komplexní pravidla. Ty si najdete jen, když chcete hrát na „vyšší“ úrovni.

Ano, „easy to play“ je trademark her od NCSoftu...

Yeah...

Máte inspiraci vytvořit další hru nebo budete zakrňovat u zlepšování Auto Assaultu?

Auto Assault je naše druhá hra, první byla Jumpgate, která je stále aktivní. Jakmile bude Auto Assault „zajetý“ vytvoříme nový tým pro vývoj další MMORPG.

Na jaké téma to bude?

To zatím fakt netuším.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama