Rychlé první dojmy – Hi-Fi Rush je hudbou nabité překvapení na začátek letošního roku
i Zdroj: Steam
Preview Článek Rychlé první dojmy – Hi-Fi Rush je hudbou nabité překvapení na začátek letošního roku

Rychlé první dojmy – Hi-Fi Rush je hudbou nabité překvapení na začátek letošního roku

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

26. 1. 2023 16:35 1

Za poslední léta už jsme si zvykli na to, že jsou hry oznamovány v předstihu, a později několikrát odkládány, takže na ně netrpělivě čekáme klidně i několik let. Opačné případy napočítáme v podstatě na prstech jedné ruky, jedním z nich je ale rozhodně Hi-Fi Rush. Novinka od Tango Gameworks byla oznámena včera, vydána včera, vlétla do Game Passu včera a… dnes vám můžu říct, že jsem z prvních hodin naprosto nadšený.

Reklama

Podobné texty na Hrej moc často neprodukujeme, a následující řádky rozhodně neslouží jako komplexnější hodnotící text. Jen mi prostě vzhledem k překvapivému vydání přišlo vhodné po prvních pár hodinách hraní shrnout své nadšené první dojmy.

Hi-Fi Rush totiž právě v tomto ohledu naprosto exceluje. Asi neexistuje hra, která by se víc vymykala dosavadní tvorbě Tango Gameworks. Po brutálním, temném Evil Within a trochu depresivním duchařském Ghostwire: Tokyo dostáváme pestrobarevnou, živou mlátičku, která neustále žije hudbou. Právě o hudbu tu jde totiž nejvíc. Hlavní hrdina se sice chce stát rockovou legendou, místo toho mu ale v rámci nešťastné souhry okolností záhadný stroj vtiskne do hrudníku iPod a místo vyhrávání na koncertech musí mladý Chai bojovat proti mezinárodnímu spiknutí. Pomocí kytary složené z odpadků

Samotná premisa zní trochu šíleně a nebudu jí rozebírat moc dopodrobna. Už tak je vám ale asi jasné, že se Hi-Fi Rush nebere moc vážně. Naopak je dost intenzivně nacpaný humorem, který navíc překvapivě funguje. Ať už jde o situační scénky, metahumor, bourání čtvrté stěny nebo hlášky hrdinů, titul celkem obstojně balancuje na hranici trapnosti, ale nestíhá vás trápit tím, že by se snažil být zbytečně dementní a dětinský. A to je třeba ve stínu ostřek kritizovaného Forspoken nutné ocenit.

Tango Gameworks představují rytmickou řežbu Hi-Fi Rush. Vychází… právě teď!
i Zdroj: Tango Gameworks

Tango Gameworks představují rytmickou řežbu Hi-Fi Rush. Vychází… právě teď!

Japonské studio Tango Gameworks potvrdilo spekulace a představilo svou novinku v podobě rytmické mlátičky Hi-Fi Rush. Ta…

25. 1. 2023 21:32

Nejdůležitějšími prvky hry jsou ale hratelnost a s ní spojený soundtrack. Hi-Fi Rush je totiž rytmická hudební hack’n’slash akce. V podstatě tak trochu hybrid Devil May Cry, Metal: Hellsinger a třeba Jet Set Radio. Z prvního zmíněného si bere klasické řezací souboje, z toho druhého principy mlácení do rytmu hudby a z toho třetího velmi osobitou stylizaci.

Opět nebudu zbytečně podrobný, ale soubojový systém křížený s hrající hudbou, navíc plynule se měnící podle vašeho počínání, je naprosto neřízeně návyková věc. Souboje jsou poměrně obtížné, dle mého zatím skvěle vyváženě, ale zase vás zbytečně netrestají, pokud nemáte rytmus vyloženě v ruce. Postupem času se ale učíte, přizpůsobujete, a když se dostanete na vlnu, doslova toužíte, aby souboje trvaly ještě dvakrát tak dlouho. Je úplně jedno, že řežete celkem nezajímavé roboty. Díky motivaci k bouchání do beatu a řetězení komb jsou rozmíšky prostě super zábavné. Kombinace s autorským a plynule se vyvíjejícím soundtrackem je jednoduše skvělá, a bossfighty navíc okoření i licencovaná hudba. Prozradím, že ve hře uslyšíte třeba The Black Keys nebo Nine Inch Nails, což je samo o sobě dost lákavé. 

Navíc, i když jde o AA hru vydanou společně s odhalením, nejde Hi-Fi Rushi vytýkat ani obsahová mělkost nebo neodladěnost. Ano, prezentace přece jen není tak ambiciózní jako u tříáčkové tvorby, hra ale technicky funguje bezchybně a nabízí překvapivé množství odemykatelného obsahu, schopností, komb, nákupů vylepšení a zpětně zpřístupňovaných částí lokací. 

Co se mi zatím nelíbí? Hra až překvapivě hodně sází na plošinovkové pasáže, kde je trochu cítit topornější systém pohybu a skoků. Naštěstí ale za chyby není hráč nijak trestán, jde tedy spíše o nepříjemnou nepřesnost ovládání. Také některé prvky (třeba řetězení úskoků) neumí hra moc pochopitelně vysvětlit, a souboje jsou čas od času tak chaotické, že nestíháte registrovat a reagovat na útoky nepřátel. To jsou ale spíše jen drobné výtky.

Kdo ví, třeba mě v dalších hodinách hra něčím naštve, vyčerpá své nápady nebo se omrzí. Zatím jde ale o jasné doporučení. Pokud vlastníte předplatné Game Passu, a máte alespoň trochu blízko k chytrému audio designu, rytmickým hrám a hudbě, Hi-Fi Rush vyzkoušejte. Podrobnější hodnocení přineseme již brzy v klasické recenzi.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama