Rockstar Games presents Table Tennis Recenze Rockstar Games presents Table Tennis

Rockstar Games presents Table Tennis

sleepless.

sleepless.

3. 11. 2006 23:56 2

Table Tenis je na první pohled titul, jehož budgetový naturel nevyplývá z jednoduchého zpracování hry samotné, ani z méně vypilované presentace, ale z malého množství obsahu. Vývojářům se podařilo vytvořit základ potenciálně výborného sportovního titulu, který však neobalili potřebným množstvím obsahu. Ve výsledku tedy hra působí jako obsahově bohatší demo, jež hráče pozitivně naladí na plnou verzi, která však neexistuje - zatím!. Základy hry jsou však pevné jako skála. Vývojáři vypracovali velmi dobře fungující systém, který má spoustu zajímavých nuancí, jejichž zvládnutí rozhoduje o budoucím úspěchu, či neúspěchu v boji proti NPC i živým soupeřům.

K dispozici jsou čtyři druhy úderů, které jsou namapovány na čtyři hlavní tlačítka Xbox 360 gamepadu. Výběr úderu závisí na hráči, ale hra sama mu nabízí barevnou nápovědu přímo ve hře. Její využití je však, vzhledem k docela rychlé povaze hry, dosti diskutabilní. Nakonec si každý hráč stejně vypracuje své vlastní herní návky. Kromě čtyř základních úderů jsou tu ještě falše, možnost ovlivňovat sílu i směr úderu.

Zvládnutí všech těchto prvků není rozhodně jednoduchou záležitostí a je velmi příjemné, že to hra nevyžaduje od prvního zápasu. Když k tomu připočteme podobně komplexně propracované možnosti při podání, velmi dobře nastavenou vibrační odezvu při returnu a možnost jednou za čas využít silnějšího úderu, tak nám z toho vyjde systém ovládání, jehož horní vrstvu zvládne každý poměrně rychle, ale se zvládnutím té spodní se hodně zapotí.

Na trvanlivost hry to však nemá moc velký efekt, což je velká škoda. K dispozici je v základu celkem 11 předpřipravených stolních tenistů z celého světa, což není mnoho. Možnost stvořit si vlastní postavu v přibaleném editoru by byla třeba jako sůl. Nic podobného však hra nenabízí, což je velká škoda. Na druhou stranu má každý ve hře obsažený tenista  svůj vlastní styl, který je třeba zvládnout. Bez toho se v pokročilejších fázích posledních dvou turnajů úspěchu dosáhnout nedá. Turnaje jsou bohužel jenom čtyři. První dva se dají s prstem v nose absolvovat za použití jednoduchých základních úderů. Pak se obtížnost zvrhne a bez použití falší i přesných úderů se hráč k vítězství nedobere.

To samé platí i o multiplayeru přes Xbox Live, kde jsou k dispozici klasické možnosti v podobě single zápasů i turnajů. Od vydání hry už přeci jen nějaký ten měsíc uplynul a online tak v současné době hrají hlavně zkušení hráči, kterých navíc není mnoho. Postavit se jim není žádná legrace, ale naopak tvrdá škola života. Kdo ji však přežije, tak se může svými schopnostmi presentovat ve dvouhře na jedné konzoli. Co Table Tennis hodně schází, je klasická čtyřhra, jejíž implementace by určitě vývoj hry prodloužila, ale na druhou stranu by výrazně zvýšila její hodnotu.

To samé platí o výše zmíněném editoru postav, větším množstvím předpřipravených postav, propracovanějších arénách a větším množství singleplayer obsahu. Table Tennis se sice od začátku prodával za nižší cenu, ale ne za tak nízkou, aby nějakým způsobem zvyšovala celkovou hodnotu hry. Nezbývá než doufat, že tvůrci z Rockstaru na Table Tennis brand někdy do budoucna naváží propracovanějším pokračováním.

Rockstar Games presents Table Tennis

Solidní sportovní titul, jehož hodnotu rapidně snižuje příliš malé množství obsahu

Povedené modely sportovců, vynikající zpracování hry samotné, zvuky.