resident-evil-6
Resident Evil Článek Resident Evil 6

Resident Evil 6

Martin Klekner

Martin Klekner

28. 4. 2012 22:00 6
Reklama

Resident Evil 6 si nehraje na revoluci, zato však hodlá přinést vypiplanou evoluci. Série, která několikrát šlápla vedle, přesto se jí však s přehledem podařilo udržet status kultovní značky, by tak mohla pokračovat v nastoleném trendu stoupající kvality. Šestý díl plánuje být vyvrcholením všech předchozích snah. Je akční i hororový, navyšuje počet prolínajících se příběhů na tři (oproti dvěma z Resident Evil 2), vylepšuje akční mechanismy z RE4 a buduje na systému společníků z RE5 (přičemž tentokrát bude mít druhý hráč možnost vstoupit do hry v jakýkoliv moment). Zkrátka, moc nového tu nebude, ale to, co je představeno, tak učiní ve zdaleka nejlepší podobě, jakou jsme u série kdy viděli. Tak to alespoň tvrdí autoři. Nám, zatvrzelým skeptikům, nezbývá než shrnout to, co jsme se dozvěděli z nedávných hands-off Captivate prezentací, jimiž Capcom prolomili informační embargo...

Tři příběhy, tři hrdinové

To málo, co víme o příběhu, bylo již víceméně řečeno v předchozím článku od Erika Omara, a tak vše vezmeme jen v krátkosti. Děj je zasazen do doby deset let po původním incidentu v Racoon City. Prezident USA se rozhodl, že nejlepší cesta jak bojovat proti šířícímu se bioterorismu je jít s pravdou ven a oznámit vše veřejnosti. Jako na potvoru však právě ve chvíli, co se tak chystá učinit, podlehne zákeřnému bioútoku a sám se promění v odpornou zombie. Leonovi, který shodou okolností nemohl být po jeho boku, tak nezbude nic jiného, než svého dlouholetého přítele zneškodnit. Posléze se spáruje s agentkou Helen Harper a vydá se po stopách teroristů do Číny.

Mezitím na Dálný Východ doráží Chris Redfield, aby zde po událostech RE5 vyrazil na další misi. Netřeba rozvádět, že i on se zde setká s bioteroristy a vedle obligátních hord nemrtvých budou tito jeho hlavním cílem. Po boku mu bude stát Piers Nivans, další člen BSSA. Do třetice zde pak je ještě jedna příběhová linka, doposavad poměrně záhadná – ta, v níž se objeví nový protagonista Jake Muller, syn Alberta Weskera. Jeho příběh začne ve východní Evropě, v zemi nazvané Edonia, kde si ho najme sličná (a poněkud naivní) Sherry Birkin (známá z RE2), která po něm bude chtít, aby jí dostal pryč ze země. Jejím cílem je Čína, kam se společně vydají po stopách C-viru.

Jednotlivé dějové linky se zhruba v polovině hry protnou a všechny teroristické útoky spolu budou „překvapivě“ souviset. K tomu si připočítejte spoustu šokujících odhalení ve stylu telenovel, béčkových momentů, které tolik milujeme, a především premiérové setkání Chrise a Leona tváří v tvář. A přestože již teď můžeme s jistotou tvrdit, že příběh nebude svou kvalitou útočit na Oscary, jedno je celkem jisté – jeho forma překoná předchozí díly.

„Dospívání“ série

Capcom team (v čele s Hiroyuki Kobayashim, Eiichi Sasakim a Yoshiyuki Hirabayashim) chce s šestým dílem změnit vnímání série. Snaží se zavděčit naprosto všem a zpřístupnit hru širšímu publiku, aniž by při tom utrpěl starý známý „Residen Evil feel“. Sami autoři to nazvali „dospíváním série“. Vidět to je už na přístupu k tvorbě příběhu. Již z prvních ukázek je jasné, že herci se tentokrát činí o něco lépe než jsme zvyklí. Vliv na to má i fakt, že tentokrát již na motion capture stagích nepobíhali Japonští herci dabovaní Američany, nýbrž profesionální aktéři z USA. Rozdíl je markantní, lehké nuance v mimice a gestikulaci konečně (pro západního diváka) působí přirozeně.

A když už jsme u těch pohybů, musíme zmínit i jednu novinku, která prý novinářům na Captivate akci neustále vyrážela dech. To, jakým způsobem se hrdinové (v tomto případě Leon) pohybují skrz herní prostředí je prý zážitek sám o sobě. Je to něco jako pohybový systém z Assassin's Creed (samozřejmě bez lezení po stěnách a pobíhání po střechách), jen ještě o level přirozenější. Stačí úplně drobný detail, například když někde blikne žárovka a napjatý Leon sebou leknutím trhne. Když dojde ke zdi, mírně se o ní opře, když míjí někoho dalšího, lehce ho odstrčí. Na nerovných schodech se sám od sebe přidrží zábradlí. Stovky drobných detailů se objevují v jeho pohybech a dodávají na realismu a ve výsledku i na atmosféře.

Vybere si každý

Což nás zavádí ke stylu hraní, který má být jiný pro každého z hrdinů. Předně tu však máme novinku bořící všechny zajeté RE standardy – nyní bude možné běhat a střílet najednou. Ba co víc, trojice protagonistů bude moci využívat krycí systém ne nepodobný tomu z Gears of War. K tomu všemu přibude možnost uskakovat, válet se maxpaynovsky po zemi za neustálé střelby a když všechno selže jít do boje holýma rukama a nohama. Zde však podobnosti končí. Ve Chrisově kampani si budou jako doma připadat ti, kteří hltali RE5 – akčněji laděné a adrenalinové. Leonovy eskapády budou značnou mírou připomínat ty z původních Resident Evil her – pomalé prozkoumávání strašidelných lokací s hrůznými zvuky na každém kroku a hordami zombie ploužících se ve světle baterky. Z toho mála, co jsme viděli v ukázkách, pak můžeme usuzovat, že hra za Jaka se bude podobat jakémusi přechodu mezi oběma, s důrazem na boj zblízka a styl ne nepodobný hrám jako je Drakeova série. A mimochodem, součet hrací doby pro všechny tři dějové linky má být zhruba 30 hodin, což zní vice než slušně.

Během té doby se na hráče bude vrhat obrovské množství zombifikovaných potvor, z nichž některé budou daleko zákeřnější než nepřátelé, s nimiž se série doposavad vytasila. Na vině je právě C-virus, který ze svých obětí vytváří stvoření zvaná J'avo. Kdokoliv viděl filmy jako 28 dní poté či Já, legenda, má hned jasno. Tyhle potvory nejsou naši staří známí pomalí a nudní zombáci – tihle jsou rychlí, umí skákat, podlézat a šplhat a disponují dost velkou inteligencí na to, aby po hráči mohli s vynalézavou kreativitou vrhat různé předměty zrovna, když se mu to nejmíň hodí. Kromě toho umí střílet ze zbraní a ohavně rychle mutují. Tak rychle, že když jim střelíte do libovolné části těla, ta rychle doroste, větší a slizštější než předtím. Kombinace těchto schopností bude z J'avo dělat obávané protivníky, kdy setkání s nimi se prý podle autorů nikdy neodehraje dvakrát stejným způsobem.

Dříve, než jsme čekali

Tak trochu nevíme, jestli se máme z nedávno oznámeného posunutí data vydání z listopadu na říjen 2012 být potěšeni nebo zneklidněni. Na jednu stranu se může jednat o dobré znamení a známku toho, že vše už běhá jako na drátkách. Na stranu druhou to může znamenat, že vydavatel tlačí na pilu. To zatím ovšem nemá cenu řešit. Fakt je takový, že tenhle díl vypadá zatraceně dobře, se třemi rozdílnými dějovými linkami, hrdiny a styly hraní, z nichž by si měl vybrat opravdu každý. Doufejme, že se autorům opravdu podaří zachovat atmosféru předchozích dílů a neutopí ji v přemíře zjednodušování. Více informací se objeví na letošní E3 – a žádný fanoušek hororů by si je neměl nechat ujít.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama