Report informuje o možnostech nového PSVR. Má nabídnout vysoké rozlišení, vibrace i sledování očí
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Report informuje o možnostech nového PSVR. Má nabídnout vysoké rozlišení, vibrace i sledování očí

Report informuje o možnostech nového PSVR. Má nabídnout vysoké rozlišení, vibrace i sledování očí

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

11. 5. 2021 12:57

Společnost Sony před několika týdny potvrdila vývoj nové generace rozhraní pro virtuální realitu PlayStation VR a představila i nové, inovované ovladače, které se výrazně liší od stávajících, mírně úsměvných bambulí. O konkrétních možnostech připravované technologie zatím mnoho nevíme, magazín UploadVR ale, s odkazem na “důvěryhodné zdroje”, přináší podrobnější pohled na budoucnost virtuální reality od Sony. Ta zatím vypadá velmi atraktivně.

Reklama

  • Magazín UploadVR přišel s informacemi o připravované druhé generaci PS VR
  • Nabídne výrazně vyšší rozlišení displeje a jednodušší zapojení do konzole
  • Nepotvrzenou novinkou má být eye tracking, který otevírá nové možnosti, které ušetří výpočetní výkon

Celkové rozlišení obrazovky by se mělo výrazně zvýšit na 4000x2040 pixelů, každé oko tak dostane k dispozici 2000x2040 pixelů. Původní PSVR přitom nabízel pouze rozlišení 1080p, obraz by tedy měl být výrazně ostřejší a jemnější. Dle UploadVR by se tím v současnosti nové PSVR dostalo na druhé místo v žebříčku aktuálně nabízených technologií, vyšší rozlišení nabízí jen HP Reverb G2, který ale stojí téměř 20 tisíc korun. Headset sice nebude bezdrátový, odpadne ale nutnost zapojení celého systému kabeláže, jako je tomu v případě předchůdce. Nově bude stačit jeden USB-C kabel zapojený přímo do PlayStationu 5. Pohyb ovladačů mají pak snímat senzory přímo na helmě, není tedy nutné používat kameru a odpadne třeba potíž způsobená tím, že někdo projde mezi hráčem a obrazovkou.

Zlepšení prý doznají i možnosti fyzického nastavení helmy. Díky úpravě vzdálenosti čoček by se měl nový headset přizpůsobit potřebám většího množství hráčů.

Brýle šetří výpočetní výkon tím, že nabízejí ostřejší a lepší obraz v oblasti, kam zrovna hráč upírá zrak

Další informace už jsou spíše spekulativní povahy, nový headset má ale prý nabídnout sledování pohybu očí a s tím související technologii tzv. foveated rendering, tedy ohniskového renderování, kdy brýle šetří výpočetní výkon tím, že nabízejí ostřejší a lepší obraz v oblasti, kam zrovna hráč upírá zrak. Okolí se naopak rozostří. Tuto technologii v současnosti částečně podporují konkurenční headsety od HTC nebo Oculus, v praxi ale zatím příliš vytěžena nebyla. 

K dalším využití eye trackingu patří zjednodušení ovládání. Hry budou schopny lépe odhadovat, na co hráč míří například při hodu předmětem. V praxi mu pak pomůžou trefit cíl. UploadVR také zmiňuje potenciál virtuálních prostředí, kde se můžete setkávat s ostatními hráči a lépe číst jejich emoce díky lepší přenášené mimice obličeje.

Společnost Sony už potvrdila, že inovované ovladače nabídnou haptickou odezvu podobnou té, kterou známe z DualSense, UploadVR ale naznačuje, že se podobné technologie dočká i samotná helma. Ta má obsahovat vibrační motorky a zprostředkovat tak lepší pocit z hraní. Jak to bude fungovat v praxi se ale zatím neodvažujeme odhadovat.

To samé platí i pro spuštění prodeje nové technologie. Odhady zatím mluví o příštím roce, jisté ale není zhola nic.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama