Assassin's Creed Valhalla: Wrath Of The Druids Recenze Recenze Wrath of the Druids, druidského rozšíření Assassin's Creed Valhalla

Recenze Wrath of the Druids, druidského rozšíření Assassin's Creed Valhalla

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

12. 5. 2021 12:01 1

Seznam kapitol

1. NÁVŠTĚVA U VÁŠNIVÝCH POŽÍRAČŮ KOŘÍNKŮ 2. VZPOMÍNKA NA NORSKO

Podívali jsme se na zoubek prvnímu velkému rozšíření, které obohatilo původní hru o cestu do Irska, kde se Eivor setká s kultem bláznivých druidů.

Reklama

Assassin's Creed Valhalla mi koncem minulého roku udělala velkou radost. Jasně, nějaké ty mouchy by se ve vousech smrdutých vikingů našly, veskrze šlo ale o příjemné pokračování v cestě, po níž autoři vykračují od egyptského Origins. 

A protože okurková sezóna letos trvá po celý rok, bylo jasné, že se s chutí vrhnu i na chystaná rozšíření. Tím prvním je Wrath of the Druids. Ubisoft si pro věrné válečníky připravil pouť do divokého Irska, kde mořeplavci narážejí na hněv zdejších pohanů.

NESPOUTANÉ IRSKO

Na začátek musím připomenout, že mě svět základní hry zcela okouzlil. Sluncem prozářené louky plynule přecházely v husté lesy, došlo i na hornaté krajiny ošlehané drsným větrem. Atmosféru navíc okořenila různá roční období, která byla navázána na konkrétní království. Sice to nedávalo žádný smysl, logiku ale ve videohrách už dávno nehledám.

Ke zpracování Irska se ale přistupovalo trochu jinak. Jde v podstatě o jeden velký region, v němž všude panuje stejná doba. Sice je rozdělen na menší oblasti, ty se od sebe ale nijak zásadně neliší. Připravte se tedy na kopcovitou krajinu a majestátní hory, po nichž se budete pravidelně škrábat vzhůru. Musím přiznat, že můj dojem z kraje leprikónů je poměrně slabý. Chybí mi zkrátka výše zmíněná pestrost a rozmanitost, což zčásti omlouvá fakt, že byli vývojáři nuceni pracovat s daleko menším prostorem, takže svou fantazii museli držet na uzdě. Zde mají mé pochopení.

Zároveň ale narážím na první podstatnou výtku. Eivor bohužel nijak zvlášť nevylepšil schopnosti v parkouru, systém lezení a šplhání stále trpí na jisté nedostatky, což se nejvíce ukazuje na kostrbatých skalách. Často se stává, že se nemůže rozhodnout, kam dřív skočit, za co se zachytit, některé situace jsou opravdu frustrující, což platí i pro cestování na hřbetu věrného oře, jemuž nerovný terén také příliš nesvědčí. Pořád si myslím, že jsou asasíni daleko jistější v městské zástavbě, kde se členové řádu pohybují jako ryby ve vodě. 

KELTSKEJ OSUD MÁME

Hněv druidů se projevuje především v příběhové části, která stojí bokem k tomu, co Eivor doposud zažil. V Irsku se potkává s bratrancem Baridem, který své rodině také nedělá žádnou ostudu. Jako král Dublinu se musí vypořádat s běžnými problémy spojenými s vladařením, krom politiky řeší také otázky náboženské povahy, především pak způsob, jak spojit křesťaství, víru v Odina a také prastaré učení pohanského kultu Children of Danau. 


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: Zhruba 1200 Kč (součást season passu)
  • Základní herní doba: 10-13 hodin
  • Česká lokalizace: Ne
  • Obtížnost: Široké možnosti nastavení
  • Faktor znovuhratelnosti: Velmi nízký
  • Bude vás bavit, pokud: Milujete základní hru
  • Přítomnost mazlíčků: Ano - vlkodav
  • Možnost svést některou z postav: Ano
  • Možnost navázat dlouhodobý vztah: Ne 

Pokud ale očekáváte zneklidňující šamanské rituály, druidy běsnící pod vlivem halucinogenních kořínků a zástupy nadpřirozených potvor, možná budete trochu zklamaní. Ne snad, že by zde nic takového nebylo, daleko více prostoru je však věnováno klasickému pletichaření a válečnému tažení.

Příběh se v podstatě točí kolem pěti hlavních postav (když nebudeme počítat Eivora). Ne že by nebyly zajímavé, za zmínku stojí například divoká Ciara, v tomto počtu se ale jen těžko hraje velké divadlo. To ve výsledku znamená, že hned od začátku budete mít jisté tušení, kam se vyprávění nakonec stočí a jaké se v něm objeví zvraty. A když se předpoklad skutečně potvrdí, rozhodně z toho nebudete mít velkou radost. Předvídatelný příběh jede podle stejné šablony, jakou autoři použili v základní hře, události však mnohem rychleji eskalují, takže je zážitek ve finále mnohem přímočařejší, rozhodně se ale nedá říct, že by byl lepší než původní dobrodružství.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama