Resident Evil Village Recenze Recenze Resident Evil Village, rumunského výletu za tuze vysokou upírkou

Recenze Resident Evil Village, rumunského výletu za tuze vysokou upírkou

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

11. 5. 2021 10:45 2

1. NA CESTĚ PO TRANSYLVÁNII 2. VYBROUŠENÝ DIAMANT

Už je to nějaký ten pátek, co vyšlo poslední pokračování této slavné hororové značky. Letos však slaví čtvrtstoletí a za tu dobu k sobě dokázala přikovat mnoho fanoušků po celém světě. Fenomén pokračuje s již osmým regulérním dílem. Jaký si k jubileu nadělil dárek?

Jsem vlastně moc rád, že jsem si letos osvěžil sedmý díl. Village s ním totiž velmi úzce souvisí. Hra vám sama nabídne krátké shrnutí předchozího příběhu Ethana Winterse. Nyní, po třech letech, žije hrdina docela spokojeně a úvodní filmeček inspirovaný díly Tima Burtona vás uvede do děje. Z prvních momentů hry nechci prozrazovat nic, protože se můžete těšit na silné zvraty. Ale i kdyby vám je někdo omylem propálil, nemusíte se bát, že by si veškeré silné momenty hra vystřílela hned v úvodu. Vlivem nešťastných událostí se ocitáte v mrazu a tmě uprostřed lesní cesty. Brodíte se sněhem a slyšíte pouze praskání větví, vidíte zhruba metr před sebe a hlavně vůbec netušíte kam vás vaše kroky vedou. Jakmile se vymotáte z lesa, naskytne se vám skvostný pohled na zámek Dimitrescu a neblaze proslulou vesnici pod ním. Podobný start jako v případě sedmého dílu je i tentokrát naprosto výborný a naštěstí není jedinou hororovou pasáží v celé hře.

HAVE A WONDERFUL ADVENTURE

Více ze zápletky prozrazovat nechci, protože příběh opět patří k těm největším lákadlům nového dílu. A pokud jej budete absolvovat stejně jako já, bez jakékoliv znalosti toho, co mě čeká, o to víc si ho užijete. Vesničku už znáte z dema a úvodní pasáže se moc neliší. Hororová atmosféra se nezapře a budete mít velmi podvědomý pocit, že vás stále něco pozoruje. Stejně tísnivý pocit vás pak provází i v zámku. Ten nabízí kromě žaláře i honosné prostory včetně galerie a proslulý bazének s krví. Zámek je to vskutku rozlehlý, kromě otravných dcer vás navíc bude pronásledovat samotná paní zámku. Ta se sice kvůli svým proporcím, které probudily vášně v početné komunitě hry, musí ohýbat do každých dveří, ani to jí ale nebrání vás občas nečekaně vyděsit. V jedné z pasáží vám tak klidně může připomínat vytrvalého Mr. X.

Naopak zasněžené střechy s chrliči přinášejí úplně jiné vzpomínky. Zdravíme Martyra Logaria! Village vlastně celým svým vizuálem dost připomíná ladění Bloodborne či Dark Souls. Někteří bossové a nepřátelé se možná až nezdravě podobají obyvatelům Yharnamu. To mě samozřejmě nijak neuráží, naopak se mi tento „bloodbornish“ styl velmi zamlouvá. Celková atmosféra temné Evropy, která si tu a tam půjčuje motivy z hororového folklóru, je vlastně dost sexy, diváka snadno obklopí svými upírskými pařáty a už nepustí. V tomhle ohledu připomíná Village zejména legendární čtvrtý díl.

LETENKU, KUFR, NÁBOJE, NŮŽ, MAPU… CO MI CHYBÍ?

Hratelnostně je Village velmi podobný sedmému dílu, s pár drobnými změnami. Ethan už nemá batoh a nehledá menší batůžky, aby si nepotřebný bordel nakonec odložil do velké stěhovací bedny. Tentokrát si nesete pouze kufr, kam se vejde věcí dost. Od klíčů, přes bylinky až po několik zbraní. Kufr lze samozřejmě postupně zvětšit a to hned několikrát.

Duke vám za odměnu připraví vynikající pokrm

Lze tak učinit u obchodníka. Obchodníka? No ano! Během putování vás bude doprovázet i Duke. Tento sympatický tlouštík od vás rád vykoupí nepotřebné předměty a na oplátku vám rád nabídne již zmiňované zvětšení kufříku, případně náboje, recepty, léčivou vodu a samozřejmě i nové zbraně. V pozdějších fázích hry nakonec otevře i možnosti kuchyně. Jakkoliv bizarně to zní, v Resident Evil 8 lze kromě klasického spojování bylinek s chemikáliemi a craftování nábojů také lovit zvěř. Nelekejte se! Nečekejte žádný velký lov ve stylu Tomb Raider. Zkrátka sem tam picnete prasátko, slepici nebo rybu (ryby lze lovit i dynamitem) a Duke vám za odměnu připraví vynikající pokrm. Ten vám permanentně zvedne statistiky a vy budete rychleji běhat, lépe se bránit nebo se vám bude pomalu doplňovat zdraví.