Mario Golf: Super Rush Recenze Recenze Mario Golf: Super Rush, šíleného golfu, který zabaví celou partu přátel

Recenze Mario Golf: Super Rush, šíleného golfu, který zabaví celou partu přátel | Kapitola 2

17. 7. 2021 13:35

1. CESTA KE GOLFU 2. NA ČTYŘI ZPŮSOBY 3. POD PAR

Krátce zastřižená tráva, míček a set holí. To je základem každého golfového klání. Kde jinde úřadují dobře upravení pánové a dámy ale v Mario Golf: Super Rush nastupuje slavný kníratý instalatér a jeho rozmanitá partička přátel. Jak se pálí v nejčerstvějším mariovském sportu?

PALETA VARIANT

Tím, co si nejčastěji představujeme pod označením golf, je v Super Rush jednoduše režim Standard Golf. I ten se však dá hrát dvěma způsoby, klasicky na jamky, tedy součtem toho, jestli hrajete nad nebo pod par, nebo na body, na kolika jamkách jste byli lepší než protivník. Rovnou však prozradím, že Standard Golf je jen jedním režimem ze čtyř. Bláznivější je Speed Golf, kde se počítá čas, za jak dlouho dokážete jamku zahrát, a podle vašeho umístění dostáváte body. Zatímco ve standardním režimu hrajete „jen“ údery, speed golf relativně netradičně pracuje i s tím, že musíte k míčku doběhnout. Pro partu ideální záležitost, protože vás může po hřišti běhat víc, můžete si škodit, a jste v přímém přenosu pod tlakem z toho, jak se daří ostatním. Podle toho, o kolik jste zaostali, získáváte na další jamce časový bonus na teečku, tedy odpališti, a pálíte s rozestupy podle umístění.

Nemusíte totiž hrát jenom váš míček, ale může na vás či vaše protivníky spadnout třeba bomba.

S bláznivostí jen tak hra nepoleví. Battle Golf, jak už název napovídá, je čirá bitva. Nehraje se na klasickém hřišti, ale ve speciálních arénách, na nichž musíte nasbírat předdefinovaný počet vlajek/jamek. Jakmile ji někdo jako první trefí, ostatním mizí, a pokračují plynule k dalšímu cíli, který může být na libovolném místě. Při tom platí stejná pravidla jako u Speed Golfu, čili po hřišti doslova běháte a snažíte se hrát co nejdřív. Na rozdíl od něj ale Battle Golf přináší různé specialitky, ať už jsou specifické pro arénu, nebo pro hru jako takovou. Nemusíte totiž hrát jenom váš míček, ale může na vás či vaše protivníky spadnout třeba bomba. Navíc, v závislosti na zvolených pravidlech, se může hra každou minutu změnit a dát vám nějaké zpestření v podobě Rushe, který dal hře i jméno.

PŘÍBĚH? ZDE!

Čtvrtý režim stojí bokem. Golf Adventure asi nejvíce připomíná golfové RPG, ve kterém si vylepšujete svou postavu, kupujete lepší výbavu a hrajete tak nějak organicky. Prakticky za každou aktivitu získáte zlaťáky nebo zkušenostní body, které pak můžete investovat ať už do outfitu, nebo třeba do lepších holí. Na rozdíl od předchozích režimů si nevybíráte ze 16 postav (od Maria, Luigiho, Peach, Daisy, Yoshiho, Bowsera až po Toada, Paulinu, Boo nebo King Bob-omba), ale hrajete se svou Mii postavičkou, který světoznámé obyvatele nintendovského světa jen potkává.

-
-

Celé je to tak nějak protkané rádoby příběhem, který vás ale má za úkol jen seznámit s okolím, a režim tak ve výsledku připomíná spíše nutnou složku pro jednoho hráče, která by ho beztak měla hlavně připravit na souboje s ostatními.