Recenze Final Fantasy VII Remake Intergrade, přeleštěného diamantu pro všechny milovníky JRPG

Martin Synek

Martin Synek

24. 6. 2021 17:00 1

1. VYBROUŠENÝ REMAKE 2. RADOST POHLEDĚT 3. IGNOROVANÝ DUALSENSE

Intergrade přináší vylepšenou a rozšířenou verzi Final Fantasy VII Remake, o něco hezčí, plynulejší a obsahově nabitější. Zda se vyplatí do hry investovat peníze a čas, to napoví naše recenze.

Japonské hry na hrdiny jsou jedním z mých oblíbených žánrů. Kromě nutnosti investice většího množství času disponují většinou i velmi zajímavým příběhem, který prostě od západní produkce očekávat nelze. Je to právě odlišný pohled na věc, který mě dlouhé roky u tohoto typu her drží, a právě původní sedmé Final Fantasy bylo branou pro vstup do mnoha úžasných světů, kterými jsem za svou hráčskou kariéru prošel. Nejinak je tomu i dnes, kdy na PlayStation 5 přichází vybroušená verze remaku s podtitulem Intergrade.

O původním remaku, který se objevil exkluzivně pro konzole PlayStation 4 už v roce 2020, se napsalo mnohé, a v souvislosti s aktuální verzí hry zřejmě ještě napíše. Nicméně cítím povinnost informovat nováčky o tom, že by si měli nabrousit ovladače, protože zážitek z krásné a moderní Final Fantasy VII je srovnatelný s jeho původní verzí pro stařičkou herní mašinku od Sony. Pamětníci obzvlášť ocení to, s jakou péčí a láskou byla tato reimaginace tvořena, a možná dokonce i odpustí nepříjemný fakt, že sedmička vychází na etapy.

NOVÝ POHLED NA VĚC

Final Fantasy VII Remake Intergrade, jak se aktuální verze nazývá, nenabízí příběhové ani hratelnostní změny oproti verzím pro PS4. Jde pouze o přeleštění diamantu, který léta brousili tvůrci v čele s Tecujou Nomurou. Jejich vize kyberpunkového Midgaru společně s myšlenkou ekoterorismu, coby protipólu zlotřilé elektrárenské organizace Shinra, která vysává životní energii planety, je hnacím motorem celého příběhu. V jeho středu se odehrává vnitřní boj Clouda Strifea a jeho nové rodiny. Bylo by nemoudré vyzrazovat jednotlivé motivace postav a příběh celkově, jelikož je nutné hru správně prožít. Ať už skrze příběhové animace (které jsou mimochodem prvotřídní), nebo i skrze velmi zábavné souboje kombinující hack´n´slash mlátičku (například nutnost vyhýbání se útokům úskokem či klasickým blokem) s několika postupy, které jsou známé spíše z tahových soubojů.

„Většina soubojů však slouží pouze přípravě na opravdové bitvy proti některému z bossů.“

Hlídáte si tedy životní energii, spotřebováváte akční body, abyste mohli použít některé z účinných kouzel nebo jiných vlastností, v neposlední řadě přijde na řadu i vyvolávání magických bytostí, které pomáhají v boji. Budete si vylepšovat atributy zbraní pomocí magických materií a zkoušet ty nejlepší kombinace k likvidaci nepřátel. Budete mít spoustu času na průzkum světa a užijete si i dostatek vedlejších aktivit, které většinou vyústí v nějaký vypečený souboj, navíc jeho vyřešením získáte lepší loot. Lokace nejsou nikterak rozsáhlé a zorientovat se v nich není po chvilce žádný problém. Pokud by k tomu přece jen došlo, přehledná mapa vždy napoví, jakým směrem se vydat.