F1 2021 Recenze Recenze F1 2021, skvělé formulové hry, ve které to můžete vrátit Hamiltonovi

Recenze F1 2021, skvělé formulové hry, ve které to můžete vrátit Hamiltonovi | Kapitola 2

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

20. 7. 2021 13:05 2

Seznam kapitol

1. Môj príbeh nekončí, já ďalej hrám a padám viac než stávám 2. Běžný (nad)standard... 3. "Technicky vzato žádný pokrok neexistujeeeee"

Jeden pandemií poznamenaný rok se s druhým pandemií poznamenaným rokem sešel a situace v herním průmyslu je opět kritická. Na herních akcích se místo oznamování vydání dočkáváme spíše oznamování odkladů a prapor interaktivní zábavy momentálně drží nad vodou převážně každoroční sportovní a závodní tituly. Kontroverzní hry s rokem ve jméně nás často unavují a není se ostatně čemu divit – ze staré hry samozřejmě nevznikne nová pouhou obměnou soupisek a úpravou uživatelského rozhraní.

Reklama

KDYŽ SI PŘÍBĚH RADĚJI PÍŠETE SAMI…

Věrné fanoušky sportu ale pravděpodobně bude mnohem více zajímat běžná kariéra, kterou si od letošního ročníku můžete nově užít i ve dvou hráčích, a to jak v jednom týmu, tak i netradičně proti sobě. Svou až 10 let dlouhou kariéru můžete zažít buď jako náhradník jednoho ze stávajících jezdců, či ve zbrusu novém, jedenáctém týmu. Kariéra pak víceméně odpovídá předchozím ročníkům, přičemž hlavní důraz je nepřekvapivě kladen na samotné závodění. U vlastního týmu si můžete, stejně jako loni, přizpůsobit stájové barvy, najmout optimálního kolegu a sponzory, a dokonce i vybrat dodavatele motoru. Zde ovšem míra personalizace končí, nečekejte tedy plnohodnotný management stáje ve stylu Motorsport Manageru.

Do vývoje můžete kecat hlavně za pomoci výzkumných bodů, které se dají dolovat buď z jednotlivých oddělení týmu, nebo vlastním výkonem v trénincích. Košatý a možná až překombinovaný vývojový strom pro tento ročník nahradily uživatelsky přívětivější karty, v základu ovšem systém zůstal stejný – nač ostatně znovu vynalézat kolo.

TRÉNINK DĚLÁ MISTRY

Veškeré parametry závodních víkendů je i v tomto ročníku možné přizpůsobit. Na své si tedy přijde jak rychlonožka, kterému stačí jeden kvalifikační pokus a pět kol závodu, tak fajnšmekr toužící po plnotučném závodním víkendu. Tréninky tentokrát nejdou rychle přeskočit, což by ale vzhledem k jejich potenciálnímu přídělu bodů výzkumu stejně nebylo to nejmoudřejší rozhodnutí. Konkrétně tyto body dostáváte za plnění různých simulací, které obvykle zahrnují snahu o co nejčistší, nejrychlejší či nejúspornější kolo. Tyto úkoly se po pár závodech samozřejmě začnou opakovat, arkádověji zaměření hráči ovšem ocení, že se obvykle dají zvládnout v rámci jednoho tréninku, díky čemuž mohou zbylé dva úspěšně ignorovat.

Na nejnižší obtížnost si F1 2021 užije i sousedčin vyžilý pudl, bez asistentů se naopak zapotí nejeden virtuální závodník.

Formát kvalifikace a závodu jde taky nastavit dle potřeb a časových požadavků hráče, což každoročně kvitujeme s povděkem – ne každý je schopen či ochoten si „odkroutit“ hodinu a půl dlouhý závod. Při starém zůstala i tradičně skvělá personalizace úrovně soupeřů a asistentů – na nejnižší obtížnost si F1 2021 užije i sousedčin vyžilý pudl, bez asistentů a se soupeři nad úrovní 75/100 se naopak zapotí nejeden virtuální závodník.


Trable s okruhy a netopýry

Fanoušci natěšení na Imolu, Portimao a Istanbul Park budou pravděpodobně zklamáni, žádný z těchto okruhů se totiž v F1 2021 nenachází hned při vydání. Díky turbulentní pandemické situaci nestihli vývojáři zareagovat na nepříliš dlouho dopředu avizované změny v kalendáři, a nakonec tyto okruhy dodají až v některé z budoucích aktualizací.

Všechno zlé je k něčemu dobré - tři okruhy sice zatím chybí, ten Šanghajský ale naopak v porovnání s oficiálním kalendářem přebývá...
i Zdroj: Hrej.cz
Všechno zlé je k něčemu dobré - tři okruhy sice zatím chybí, ten Šanghajský ale naopak v porovnání s oficiálním kalendářem přebývá...

Při vydání také bohužel absentuje aktuální soupiska a kalendář doprovodné série F2. Sezóna 2021 by měla taktéž dorazit v bezplatné aktualizaci – pokud jste se ovšem těšili na komety jako Oscar Piastri či Théo Pourchaire, budete si na ni muset ještě nějaký ten pátek počkat…


Jízdní model se od poslední iterace zásadně nezměnil, subjektivně mi jen přišlo, že některé obrubníky jsou k hráčům shovívavější a nesnaží se jej promptně zpomalit či rovnou „na Maze(s)pina“ roztočit. To však neznamená, že byste při nastavení realistického poškození mohli „skákat přes banány“ bez jakýchkoliv postihů – například menší poškození podlahy mí mechanici museli řešit celkem často. 

Obrubníky sice jsou subjektivně milejší, větší než nutná dávka plynu vás ovšem stále dostane do smyku s naprostým přehledem. I bez oněch obrubníků...
i Zdroj: Hrej.cz
Obrubníky sice jsou subjektivně milejší, větší než nutná dávka plynu vás ovšem stále dostane do smyku s naprostým přehledem. I bez oněch obrubníků...

Model poškození jako takový má ovšem stále daleko k optimu. Přední spoiler a zavěšení kol se poškozují celkem realisticky, zbytek monopostu je ovšem stabilnější než Hamiltonovy stížnosti na stav vlastních pneumatik. I nárazy ve tří stech kilometrech za hodinu tak místo komprese monopostu do balíku šrotu končí jen pár oděrkami. Jistou míru deformace prokazují alespoň bariéry z pneumatik, v tomto ohledu však Codemasters stále čeká kopa práce. Snad s novými pravidly na rok 2022?

Takhle nějak vypadá velká bouračka se soupeřem a svodidly. Čekali jste více? Inu, já taky. Kdyby se monopost v takovém stavu dostal ke zručnému východnímu mechanikovi, udělá z něj znovu leštěnku a ještě mu pár dílů zbyde!
i Zdroj: Hrej.cz
Takhle nějak vypadá velká bouračka se soupeřem a svodidly. Čekali jste více? Inu, já taky. Kdyby se monopost v takovém stavu dostal ke zručnému východnímu mechanikovi, udělá z něj znovu leštěnku a ještě mu pár dílů zbyde!

Jisté výhrady mám i k simulaci opotřebení komponent, technické potíže jsou na monopostech vzácnější než chvála Tota Wolffa na Batteryho Voltase Valtteriho Bottase, což v reálných závodech samozřejmě neplatí. Sice už nejsme na počátku hybridní éry, kdy auta odpadávala ze závodů rychleji než Magnussen třískl dveřmi od kanceláře Gunthera Steinera, ale technické problémy ke královně motorsportu stále patří více, než naznačují vývojáři. Jednoznačně pochválit ovšem musím simulaci pneumatik, jejichž opotřebení i chování zcela odpovídá realitě viděné na televizních obrazovkách.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama