Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown Článek Rainbow Six: Lockdown

Rainbow Six: Lockdown

derSpritz3r

derSpritz3r

24. 1. 2006 23:56
Reklama

Nakonec jsme se po roce a půl vývoje konečně dočkali a ba co víc, vše nasvědčuje tomu, že majitelé našedlých plastovo-železných sestav dostanou do svých rukou hodnotnější produkt, než jejich konzoloví a mnohdy favorizovanější kolegové. Sám jsem měl co dočinění i s PS2 verzí (mimo jiné je k dostání i konverze na mobilní telefony) a je vidět, že počítačové obci fanoušků věnují u Red Stormu stále největší pozornost, pamatujíc tak na kořeny úspěchu tohoto zavedeného titulu. Nejsou zde některé konzolové bizarnosti typu asistenta v podobě zářících aur kolem nepřátel a naopak se můžete těšit na inovovaný a opravdu vylepšený grafický engine. Svoji roli při vzkříšení PC verze ovšem nejspíše také zahrála prodejní čísla konzolových Rainbow Six 4, jak se též Lockdownu přezdívá, jež byla překvapivě vysoká.

Duhová energie pro všechny

Vraťme se ale k samotnému demu. Po jeho instalaci a následném spuštění rychle zjistíte, že ač se hra upravovala z konzolových kusů, je menu pro „peckaře“ velmi přítulné a efektivně jednoduché. Bohužel také zjistíme velkou první změnu v celé sérii, totiž absenci jakékoliv možnosti naplánování vaší akce dopředu. Jistě, ruku na srdce a přiznejme si – většina z nás tuto celkem nudnou část hry přeskočila a radši se šla věnovat rozdávání příkazů přímo v poli. Ovšem jak by řekl klasik, tady jde o princip. Možnost titěrného plánování pohybu komanda a promýšlení všech možných důsledků dávaly hře jiný rozměr, jistý punc výjimečnosti oproti ostatním běžným střílečkám, které si býti taktickými mohli pouze přát. Nicméně, konzole a jejich uživatelé jsou jedním z důvodů, proč populární série inspirovaná romány Toma Clancyho sklouzává k arkádovitému stylu, ale co naplat, můžeme si za to sami – přeci jen, velkým problémem PC titulů nadále zůstává velká míra pirátského kopírování, proto prodejní čísla konzolových verzí budou vždy coby ty vyšší udávat tón do budoucna. Donutit vývojáře, aby se řídili přáními počítačové obce půjde jedině tak, že si budeme jejich hry kupovat.

Váš tým tvoří dohromady čtyři elitní vojáci z různých zemí a před začátkem každé mise je možno tým vybavit podle své chuti. Na výběr je ze široké nabídky útočných pušek, těžkých kulometů, policejních brokovnic, pistolí, automatických pistolí či granátů (vedle tradičního trojkomba flash-frag-smoke tu je i fosforový granát přezdívaný „Persil“ s extra čistícím účinkem). Mimoto se ale můžete vybavit i dalšími libůstkami, které dělají jinak běžné zbraně ještě smrtonosnější, jako je speciální puškohled, laserové zaměřování, větší zásobník munice do vašeho samopalu či efektní kladivo přezdívané „domlouvák“.

Tango spotted

Demo obsahuje sice jedinou misi, totiž úvodní, ale i ta ukazuje potenciál Duhové šestky. Mise se odehrává v Jihoafrické republice a úkolem je osvobodit teroristy zajatého prezidenta této země prvního světa. Mise začíná tím, že vy a tři kolegáčkové jste vysazeni před vchodem do podzemních garáží, jimiž je třeba se probojovat a dostat zpět na povrch, abyste pak svedli divokou přestřelku v ulicích Praetorie. Jak je asi patrné, Lockdown se zaměří na akce v reálných lokalitách, i když samozřejmě navržené mapy ani postavy zde vystupující realitě neodpovídají. Ihned co začnete hrát je jasné, že Lockdown není oněmi starými Rainbowy, které jsme znali, ale liší se i od svých konzolových kolegů. Všechny prostory ve kterých se pohybujete jsou sice stejné, ale rozlehlejší a propracovanější, autoři si více vyhráli s designem prostředí, i když několik holých či nevzhledných místností by se zde také našlo. Jinak ale prostředí vyznívají daleko opravdověji a i modely postav, aut a jiných propriet, které jsou daleko detailněji zpracovány než třeba na PS2 vypadají o něco blíže reálu. Textury jsou kvalitní a ve vysokém rozlišení, některé detaily jsou vyloženě fascinující. Patří k nim zejména všemožné triky s odrazy, okolí reflektované na hladinách kaluží a jiných vodních ploch. Nesetkal jsem se ani z bugy jako v PS2 verzi, např. v podobě vojandy Yacobové, zaražené po pás do asfaltu.

You take the point

Hned od začátku je z celé hry patrné, že je více akčněji pojata, ale to stále neznamená, že vlítnete do místnosti a celou ji vystřílíte stylem Counter-Strike. I nadále je každý zásah selháním, které může být potrestáno celkovým nezdarem mise. Už sice není potřeba jediné kulky k okamžité smrti jedince (neplatí pro headshot), ale dávka ze samopalu na blízko je smrtelná i zde. Každý z členů vašeho komanda má jednoduchý ukazatel zdraví o třech políčkách, které mizí při zásazích. Pokud zmizí všechny tři, je dotyčný člen komanda mrtev. Není tedy radno jít do otevřených soubojů a už vůbec ne nevyužívat prostředí a jeho krycích možností. Ani vaši nepřátelé nejsou tak hloupí a pokud zrovna na povel skriptu nevybíhají z nějaké místnosti, dokáží efektivně ustupovat dozadu i do stran, vykukují zpoza sloupů a nechodí daleko ani od střelby zpoza automobilů či všemožných jiných úkrytů. Navíc každý hlupák ví, že jedním z nejúčinnějších vojenských aspektů je moment překvapení, a tak není o mamlasy čekajícími s ÁKáčkem za dveřmi nouze. Naštěstí je zde několik efektivních pomůcek proti podobným otrapům – vedle kvalitního nočního vidění, které naštěstí „nežere“ energii, to je velmi praktické lokalizační zařízení odposlouchávající tlukot srdce v okolí. Při jeho aplikaci dochází k postupnému „matrix style“ zatmavování obrazovky a navíc je omezen životností baterie, čímž se jeho přednosti vyrovnávají. Navíc je třeba neustále koukat nejen na aktuální zdravotní stav, ale také na stav munice, oba totiž nejdou v průběhu mise nikterak navýšit.

Jednotlivé mise na PS2 nebyly příliš dlouhé, ale byly také daleko svižnější a arkádovitější, v PC verzi nebude postup asi tak rychlý. Ani není třeba, vedle kvalitních protivníků a přestřelek si aspoň hráč užije i krásně vymodelovaného okolí kolem sebe. Velkou změnou je právě i design úrovní, kdy dříve se hrálo na velkých rozlehlých mapách, kdežto nyní tvůrci sáhli k progresivnějšímu kroku – zavedli systém dílčích levelů, které jsou vzájemně propojeny a dohromady tvoří jednu velkou mapu, tedy misi. Při přecházení těchto jednotlivých levelů se hra v konzolových verzích průběžně ukládá a je tak třeba opakovat celé části, ovšem pro pécéčkářské slabší povahy mam dobrou zprávu. O svůj quick save/load nepřijdete.

Nejdůležitější je správné načasování

Inu, celkově vzato si myslím, že se máme na co těšit. Osobně mě konzolová, resp. PS2 verze čtvrtého dílu Rainbow Six zklamala a spíše jsem ji kritizoval, ovšem na PC jde o mnohem propracovanější a díky pozměněnému příběhu i v podstatě nový produkt. Každopádně se český hráč může těšit na kompletní dabing této hry, jenž měla sice světlo světa spatřit již na konci února letošního roku, ovšem nyní se odkládá na březen. Správné načasování je vždy nejdůležitější, chtělo by se sarkasticky zvolat na adresu UbiSoftu…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama