QA agentura odmítá pochybení při testování Cyberpunku, lidé prý nechápou, jak proces funguje
K obviněním externí agentury zajišťující QA testování problematického Cyberpunku z počátku tohoto týdne se konečně vyjádřila i dotčená firma. Rumunské studio Quantic Lab se důrazně ohradilo proti nařčení, že špatně organizovanou prací a lhaním narušilo vývoj. Ředitel firmy namítl, že většina lidí vůbec nechápe, jak testování her v praxi funguje.
- CEO Quantic Lab odmítá pochybení při vývoji Cyberpunku
- Lidé prý nechápou jak testování funguje a původní video je plné zavádějících informací
V pondělí jsme informovali o tom, že YouTuber s přezdívkou Upper Echelon Gamers od údajného zdroje přímo z agentury dostal důkazy, dle kterých měl Quantic Lab lhát při akceptování zakázky na testování Cyberpunk 2077 a následně různými způsoby zkomplikoval vychytávání bugů autorům z CD Projekt Red. Tato tvrzení později rozporovaly jiné anonymní zdroje, tentokrát údajně přímo z CD Projektu. Dle nich agentura neměla na odhalování zásadních chyb prakticky žádný vliv, a za tristní stav hry při vydání mohlo samotné vedení CD Projektu.
Pro magazín VGC se k situaci vyjádřil CEO firmy Stefan Seicarescu. Dle jeho slov jsou obvinění mylná a jeho firma vždy postupuje maximálně otevřeně a transparentně. Problémem je prý také to, že lidé mimo obor často vůbec nerozumí tomu, jak herní testování funguje, což dle Seicaresca platí i pro autora zmíněného videa, které je plné nepřesností a mystifikuje diváka.
Ve svém prohlášení upozorňuje na to, že velké firmy obvykle spolupracují s větším množstvím externích studií, a i když nemůže být konkrétní, protože jsou firmy vždy vázány přísnými smlouvami o mlčenlivosti, nepřímo tak naznačuje, že by mohla pochybit jiná firma. Také prohlásil, že Quantic Lab zaměstnává přes 400 zaměstnanců v třech různých pobočkách napříč Rumunskem a ročně se podílí na stovkách projektů.
V komentáři nicméně přímo nevyvrací některá dílčí obvinění z videa. Sice v zásadě odmítá, že by firma lhala CD Projektu, například ale nevyvrací, že docházelo k odesílání většího množství nedůležitých nalezených chyb.
Samotný CD Projekt Red odmítl kauzu jakkoliv komentovat.