Psychonauts 2 Článek Psychonauts 2 - dojmy z E3

Psychonauts 2 - dojmy z E3

Jan Bors

Jan Bors

13. 6. 2019 14:25
Reklama

Tyhle dojmy píšu ještě za tepla. Před chvílí jsem s Pavlem vylezl z prezentacační místnosti malého nenápadného stánku. Na jeho boku byla sice velká grafika Psychonauts 2, ale v té změti pompézních a prodejních míst byste ho snadno přehlédli. My jsme ho naštěstí nepřehlédli, a tak si můžete pěkně v klidu přečíst dojmy ze zhruba 25 minut prezentace úvodní úrovně hry, o které jsem tvrdil, že dost možná nebude mít čím zaujmout.

Kdybych se býval vsadil, tak teď jím svůj klobouk anebo svou vlastní hlavu. Naštěstí nejsme v románech Charlese Dickense, a tak se mohu bez následků mýlit, a to velice rád. Prezentace mi totiž vyrazila dech, tedy dalo by se říct, že spíše celou bránici. Smál jsem se totiž od začátku do konce. Rok 2020 bude pravděpodobně plný vtipných her.

KREATIVITA A HUMOR - RECEPT NA ÚSPĚCH

Psychonauts 2 navazují příběhově na jedničku. Po únosu jednoho z psychonautů Dr. Lobotem bude vaším úkolem zjistit, pro koho tento “chytrák” pracuje. Ocitáte se v kancelářském open-space prostoru obludných rozměrů s všudypřítomným zeleným kobercem. Cesta Psychonauta-nováčka začíná.

Telekineze byla dalším speciálním nástrojem, který mu navíc už tak rozmanitou škálu útoků doplňuje.

Hráč se ujímá novice speciální rozvědky psychonautů a hodlá se provrtat do Lobotovy hlavy, aby zjistil, kdo za tím vším zlem z jedničky opravdu stojí. V úvodní cut-scéně se asi tak třikrát rozbrečíte smíchy, načež následuje moderní 3D plošinovka ratchetovského střihu plná kreativních nápadů. Level desing této úrovně vám několikrát ukáže, že nápaditost má ve hrách stále své místo. Všude samé zuby, zubní brány, tepny, a do toho kancelářský koberec, portály a emoce.

Emoce jsou totiž vašemi nepřáteli. Hráč se utká nejprve s “Popíráním” ztělesněným kancelářskými týpky s razítkem zobrazující přeškrtnuté kolečko a dokola se opakující slovo NE. Jo, lidi, docela mi to někoho připomnělo. Následovaly “Pochybnosti”. Malé polozuby (nedává to smysl, co?) držící těžké závaží, které se nebojí použít. A posledním nepřítelem, se kterým měl Raz co dočinění, byly “Výčitky” vypadající asi jako takové malé blobovité démonické kazy. Zpestření už tak barevného úvodu byla dvojice prasklých zubů s kníry a křídly, která se neustále snažila ukrást cokoliv zlatého nebo zaplombovaného. Moje bránice dostávala záchvaty.

Viděli jsme ale i pestrý bojový systém. Jen v úvodních minutách se postupně představily souboje na blízko i na dálku doplněné o AoE v podobě ohnivých kruhů zapalujících nejen nepřátele, ale také veškeré papírové prvky šílené mysli Dr. Lobota. Raz je nejen zručný boxer, ale střelba mu evidentně také nedělá problém. Telekineze byla dalším speciálním nástrojem, který mu navíc už tak rozmanitou škálu útoků vhodně doplňuje. Můžete tak po nepřátelích házet předměty, kdyby vám ten zbytek nestačil.

AKCE I SKÁKÁNÍ - KLASICKÁ FORMULE

Ukázka představila i skákací pasáže, a tak nějak jsem si vzpomněl na Ratcheta a Clanka. Plynulá hratelnost, pěkný level design, tohle bude komplexní hra. Kór, když vidíte tu snahu naplnit každou minutu něčím zajímavým. Třeba když se úplně změní vnímání perspektivy a nahoře je najednou na straně, dole a bůh ví, kde ještě.

Graficky mě hra také docela překvapila. Samozřejmě nejde o Battlefield 5, ale hra i tak vypadá velice k světu a ve své specifické stylizaci si vystačí maximálně.

Když si do toho přidáte všudypřítomný humor, který vytváří nejen vedlejší postavy v podobě vyšších agentů Psychonautů, Dr. Lobota, ale především i samotné prostředí a srandovní okamžiky, které se v průběhu děly, máte představu, jaká hra vlastně ve zkratce je. Abych vám neskazil zážitek z plné hry, nebudu zabíhat do detailů, protože to chce opravdu zažít v běhu na vlastní kůži.

Graficky mě hra také docela překvapila. Samozřejmě nejde o Battlefield 5, ale i tak vypadá velice k světu a ve své specifické stylizaci si vystačí maximálně. Lehce kreslený nádech s příjemnými detaily rozhodně nikoho neurazí, naopak, k tomotu dílu se naprosto perfektně hodí. Spolu se stylizovanými efekty a celým svým podáním naprosto přesně zapadá do celého konceptu.

A tím je bez diskuze zábava, o tom už nemusíme pochybovat. Tuhle laťku udržet nebude lehké, ale pokud byl toto teprve úvod, těším se, co bude následovat. O tom se sice přesvědčíme až v roce 2020, ale už teď se těším. Hra vyjde kromě PC, MacOS a Linuxu také na Xbox One a, pozor, i na PS4. Psychonauts tak nejsou exkluzivní Xbox a PC titul, jak se mohlo zdát z prezentace Microsoftu, který koupil Double Fine Studios v čele s Timem Schaferem. To bude pravděpodobně platit až pro další projekty studia. Psychonauts 2 si ale užijeme téměř všichni. Nepochybuju ani o dodatečném portu na Switch. Moc se těším, co vy?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama