Prototype Článek Prototype

Prototype

Blixa

Blixa

23. 8. 2007 22:18 8
Reklama

Netradiční městská akce Prototype byla oznámena již pár týdnů před zahájením GC v Lipsku a již fakt, že šlo o obálkové téma světově neprodávanějšího herního časopisu Game Informer, hovořil jasnou řečí – nový projekt uznávaných Radical Entertainment má velký potenciál. Tvůrci her jako Scarface, Incredible Hulk nebo Simpsons: Hit & Run nikdy nedosáhly statusu vývojářských hvězd první třídy, stabilně se ale řadí mezi spolehlivé týmy, které se dokáží vypořádat i s tou nejnáročnější látkou. A také za odborníky na městské akce. Prototype slibuje být jakýmsi mixem takřka všeho, co Radical kdy udělali, a pokud designéři dokáží odolat známé kočičko-pejskovské mánii, máme se na co těšit. Přesto, až do chvíle kdy jsme na GC měli možnost vidět hru na vlastní oči, nebylo z naší strany očekávání výsledku vývojářské práce nikterak napjaté. Během pár minut bylo ale všechno jinak. Po zhruba desetiminutové prezentaci jsme začali Prototype vnímat jako jednu z potenciálně nejzajímavějších her, které jsou momentálně ve vývoji.

Už po prvních sekundách sledování hry vás budou napadat spojení typu „akční nářez“, „hrubě hustě vyhoustlý“, a tak podobně. Prototype skutečně působí velmi intenzivně a na pohled až neuvěřitelně atraktivně. Hlavní hrdina Alex Mercer, oběť genetických experimentů, za nimiž stojí americká vláda, je psancem, jehož minulost i budoucnost je ukryta v mlze nejistoty. Pronásledují jej snad všichni, od vládních agentů až po protivládní spiklence. A když ke všem těmto problémům připočteme ještě fakt, že část New Yorku, do jehož podle reality vymodelovaných ulic je hra zasazena, byla napadena záhadným virem, který proměnil některé obyvatele v supersilné mutanty, je toho na jednu hru možná až moc. Zdánlivý mišmaš ale v reálu evidentně funguje a vytváří typ prostředí a atmosféry, které nejsou obvykle ve hrách k vidění. Hráči xboxového Crackdown mohou sice namítnout, že městská akce se superhrdinou už tady jednou byla, Prototype jde ale ještě dál, a právě toto dotažení věcí do extrémů se nám na prezentaci líbilo asi nejvíce.

Alex totiž umí mnoho věcí. Především je neuvěřitelně rychlý a obratný, takže jeho pohyb po městě připomíná tak trochu parkurové běhání. Snad jen s tím rozdílem, že Alex nevyužívá k přeskakování jen statické věci jako zdi nebo římsy, ale i jedoucí auta nebo náklaďáky. A to vše v abnormální rychlostí – autoři tvrdí, že maximální rychlost Alexova běhu je kolem 100 kilometrů za hodinu (i proto nebude ve hře možnost ukrást libovolné auto – nemá totiž valného smyslu). Vzhledem k tomu, že se vše odehrává na Manhattanu, vytvoříte si základní představu nejsnáze prostřednictvím spojení „Spider-Man bez pavučin“. Pohyb je prostě zvláštním způsobem plynulý a přirozený, přestože postavička provádí věci s pozemskou fyzikou neslučitelné.

Tím se ale k hlavním trumfům Alexovy nové fyziognomie teprve dostáváme. Po experimentu je totiž náš hrdina obdařen i možností částečně modifikovat povrch svého těla a své kůže. Díky tomu je na některých screenshotech vidět s pažemi zakončenými namísto prstů velkými ostrými klepety. A ze stejného důvodu se Alex jinde objevuje v podobě obrněného nažloutlého monstra, které ničí vše kolem sebe. V takovém případě se vaše kůže na omezenou dobu stane neprůstřelnou a ladnost pohybu po městě je rovněž ta tam – Alex prostě ničí co může a jedoucí auta se od něj odrážejí jako papírové krabičky.

Proti hrdinovi s takovými schopnostmi, proti týpkovi, který dokáže jen tak vyběhnout po čisté stěně pár desítek metrů, nemohou samozřejmě bojovat klasičtí nepřátelé. Možná i zde je důvod, proč autoři do příběhu zamíchali nepříliš originálně vypadající mutanty. Jedině oni jsou totiž schopni vyrovat se hrdinovi fyzickou silou a jejich objevení se ve větším množství může donutit Alexe až k rychlému ústupu ze scény.

Kromě toho je ve městě nasazena i těžká vojenská technika, jejíž aktivita se zvyšuje podle toho, jak moc velký brajgl v průběhu hraní děláte. Během několika desítek minut totiž můžete z Manhattanu jednoduše vytvořit válečnou zónu, kterou brázdí transportéry a tanky a nad tím vším poletují helikoptéry. Pak začne být situace trochu vážnější i pro Alexe a nezbude, než si nějakou tu helikoptérku nebo tančík „vypůjčit“. Únos vrtulníku přitom vypadá neuvěřitelně efektně a následné létání nad městem a pálení raket po všech zlounech může být přijemným zpestřením hry.

Podle slov autorů je Prototype v současné době hotov z něakých dvaceti procent a hru tedy čeká ještě hodně dlouhá cesta. Přesto například po technické stránce vypadala velmi dobře a někteří západní novináři dokonce tvrdí, že v tomto směru strká nedávno odložené GTA IV s přehledem do kapsy. Příští rok by zkrátka na poli městských akcí mohl přinést velmi zajímavé souboje...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama