Problémy se sekáním Elden Ring způsobuje závislost na jednom jádru, odhaluje DSOGaming
Očekávané vydání Elden Ring sice přineslo obrovský prodejní úspěch, minimálně na Steamu si ale hra v prvních hodinách vysloužila smíšené hodnocení kvůli technickému stavu. Do analýzy se tak pustil například web DSOGaming, který se soustředil především na problém se sekáním hry.
- Redaktoři DSOGaming tvrdí, že technické problémy Elden Ringu vznikají zejména kvůli závislosti na výkonu jednoho jádra procesoru
- Paradoxně pomůže vypnutí funkce Hyper-Threading
Redaktoři nejprve chválí široké nastavení, které dovoluje přizpůsobit stav hry výkonu vaší sestavy – a to včetně Hyper-Threading, tedy využití více jader procesoru. Jenže právě tady je příslovečný zakopaný pes. I když Elden Ring dokáže využít tři až čtyři jádra, plynulost hry plně závisí na jednom z nich. Kvůli tomu jsou čtyř a více jádrové procesory méně úspěšné a výsledný technický stav se zapnutím HT ještě zhoršuje.
Celkově si ale hra nevede špatně a většina grafických karet zvládne hru rozpohybovat na 60 FPS při rozlišení 1080p a maximálním nastavení. S vyšším rozlišením ale výkon rapidně klesá. Redaktoři doufají v budoucí napravení chyb a v ideálním případě i zapojení technologie NVIDIA DLSS.