prey-tipy-triky
Prey Článek Prey - tipy & triky

Prey - tipy & triky

storm2

storm2

2. 8. 2006 22:29 5
Reklama

PŘÍBĚH A POSTAVY

Tommy, mladý příslušník kmene Cherokee, žije v indiánské rezervaci a chce pryč, za lepším životem. Jeho snoubenka Jen a dědeček Enisi jsou však jiného názoru. Po pravdě, jsou velice hrdí na svou indiánskou příslušnost, ctí tradice a v rezervaci se cítí jako doma. Tommyho neřešitelnou situaci jednoho večera rozlouskne invaze mimozemšťanů, kteří za rytmu Judas Priest a Blue Oyster Cult unesou všechny, včetně Jenina baru, do své bizardní kosmické lodi. Jakmile se Tommymu podaří vyprostit z pout, začíná boj s časem a tunami slizkých emzáků...

Tommy: Nerozhodný patlal, který by to v životě ani ve smrti daleko nedotáhl, nebýt neuvěřitelné náhody a jeho dědečka.

Jen: Tommyho milá je majitelkou malého baru s roztomilým jukeboxem, má trochu větší a špičatější uši (ale ne jako Arwen z Pána Prstenů), a ve hře jí budete potkávat jen příležitostně, když bude křičet o pomoc.

Enisi: Starý a moudrý děd, jenž Tommymu v pravou chvíli ukáže cestu předků, což je jediný způsob, jak přežít a porazit tyrany z planety Emz.

Talon: Tommyho domácí mazlíček z čeledi sokolů, respektive jeho duch. Bude vás provázet na cestě vesmírnou lodí, pomáhat s nalezením cesty a odpoutávat pozornost nepřátel od vaší hlavně. Sledujte kam si sedá, může tam být něco užitečného. V jeho přítomnosti dokážete rozluštit mimozemské klikyháky na ovládacích panelech.

Další: Opravdu to chcete vědět?

ZBRANĚ

Kvéry v Prey jsou většinou napůl organického a napůl mechanického původu, což jim dodává mimořádně odpudivý vzhled. Pod bizardní maskou se však skrývají tradiční kousky jako samopal, brokovnice, atd. Všechny zbraně mají dva módy střelby.

Wrench (hasák): Tommyho pracovní nástroj, který odložíte ve chvíli, kdy se vám do ruky dostane první střelná zbraň, takže skoro hned.

Rifle (samopal + sniperka): standardní zbraň standardních pěších nepřátel. V primárním módu klasický samopal, v sekundáru sniperka s mocným zoomem, velice silným účinkem a obrovskou spotřebou energie.

Crawler (granát): podobně jako v Half-Lifovi, i tady můžete po nepřátelích vrhat roztomile hňusňoučká zvířátka, s tím rozdílem, že tihle bouchají hned. Tommy jim velice humánně utrhne nožičku, což je naštve natolik, že puknou vzteky. Nepřátelé tento trik taky znají.

Acid Sprayer (brokovnice + granátomet): pod maskou kyselinometu se skrývá klasická brokovnice, smrtící na blízko a slabá na dálku. Místo broků střílí malé dávky toxického roztoku. Použijete-li sekundární mód, celý zásobník bude vystřelen jako z granátometu.

Auto Cannon (kulomet + flak): tvarem to asi nejvíc připomíná slizkého štíra, jehož tlama je schopná chrlit stovky nábojů za minutu, a to s dost velkou přesností. Sekundárem vzdali autoři hold kolegům z Epic Megagames a připodobnili ho Flak kanónu.

Leech Gun: tento multifunkční přístroj se nabíjí ze speciálních zásobníků rozvěšených po zdech, stropech i podlahách, a podle druhu energie se chová buďto jako zmrazovač (vliv Duka je v Prey patrný), plasmovka, railgun nebo smrtící paprsek něčeho.

Launcher: v primáru klasický raketomet, v sekundáru štít (vytvoří kolem uživatele neprostupný mrak).

Spirit Bow: jediná zbraň Tommyho éterického já. Má všechny funkce normální pušky, akorát je to luk.

NEPŘÁTELÉ

Fodder: emzácký domácí mazlíček. Má hubu plnou zubů, ale nechá se uzemnit dvěma ranami hasákem.

Hunter: klasický pěšák, je vybaven standardním samopalem. Headshot přes optiku ho sundá hned.

Mutilated Human: dělníci, otroci, chudáci, říkejte jim jak chcete, ale jsou to ubozí lidé napěchovaní mechanikou, aby vykonávali ty nejzákladnější práce n a lodi. Dokud je sami nevyprovokujete, nebudou si vás všímat, pak po vás však půjdou doslova bezhlavě.

Hound: normální zvíře zmutované v krvelačného aliena.

Harvester: tito zmetci, vyzbrojení raketometem, se vyskytují ve dvou verzích – pozemní a nadzemní. Ta druhá jako by z oka vypadla obludám, které brázdily levely Duka na antigravitačním talíři a s cynickým smíchem na vás mezi jednou a druhou raketou vrhaly hlášku „suck it down“.

Mutate: velký mixgrill. Spojením lidské a mimozemské DNA vznikla rozměrná a poměrně odolná zrůda, která však útočí pouze na blízko, takže si stačí držet odstup a rychle střílet.

BOSSOVÉ

Centurion: obří paroháč s kulomety místo rukou je docela tuhý oříšek, ale nevyžaduje žádnou speciální taktiku. Prostě ho rozmasakrujte jak staré rádio. Na jedné straně arény je malá místnůstka, kam můžete schovat tělo a do zmetka se pustit coby duch.

Girlfriend X: když se Tommy konečně shledá se svou milovanou, ta si postěžuje na nohy. Necítí je, což je logické, protože už žádné nemá... Místo nich dostala do vínku tělo rychlé, mrštné a nebezpečné zrůdy, kterou nemůže ovládat vlastní vůlí. Nezbývá nic jiného, než bossáka odpravit a s ním i Jen.

Keeper: přelud, za nímž se Tommy honí přes celou hru, se ve finále ukáže být jen jedním z mnoha služebníčků vrchní ufounky. Držte se od něj dál, abyste mohli co nejlépe uhýbat jeho útokům, spočívajícím v metání všudypřítomného harampádí po vaší osobě. Ve chvíli, kdy něco zvedá a chystá se vrhnout, je nezranitelný.

The Mother: finální souboj se dělí na dvě části. V první fázi se ocitáte v místnosti s velkou zelenou koulí, zpočátku neškodnou. Přepněte se na ducha, střelte do jednoho z oken a v tělesné formě ho doražte kvérem. V tu chvíli začne bosska útočit. Po zničení všech oken se o slovo přihlásí Talon a po chvíli budete přeneseni na jiné bitevní pole. Naběhněte k jednomu ze tří objektů a stiskněte tlačítko, čímž přivoláte minu. Schovejte se tak, aby vás matčiny střely nemohly zasáhnout, a počíhejte si, dokud se zmetkyně nepřiblíží k mině, načež jí odpalte. Párkrát to zopakujte a máte vyhráno.

HERNÍ PRVKY

Magnetické lávky: cestičky, které vám umožní chodit po zdech či hlavou dolů a dokážou řádně zamotat vnímání „nahoře a dole“.

Gravitační přepínače: aktivují se střelou z libovolné zbraně a způsobí přetočení místnosti tak, že stěna se zasaženým spínačem se změní v podlahu.

Portály: teleporty, které slouží k okamžitému přecházení mezi různými částmi lodi. Používají je nepřátelé, naštěstí se vám však nikdy nebudou nečekaně objevovat za zády.

Death walking: v Prey nejde umřít, a to doslova. Pokud vám dojde zdraví, Tommyho duch se objeví v malé aréně a po chvíli se navrátí zpět do normálního světa. Vy tuto návštěvu posmrtného světa musíte využít k tomu, abyste zasáhli co největší počet létajících duchů a tím si dočerpali zdraví jak vašeho hmotného, tak duševního já (proto červené a modré poletuchy).

Spirit walk: během hry se můžete kdykoliv přepnout do Tommyho spirituální podoby, která je schopná překonávat překážky jako silová pole či různé propasti, a je tak nezměrnou součástí herního systému. Jinými slovy, bez ducha ani ránu, což nám připomíná, že disponuje poměrně výkonnou zbraní. Na mnoha místech vás autoři k použití ducha vybízejí obrázkem modrého sluníčka.

ZÁKYSOVÁ MÍSTA

Prey je hrou velice lineární a zdánlivě bezzákysovou, zdání však klame a i tento titul dokáže pařany pěkně potrápit. Většinou je to způsobeno prostě tím, že zapomenou na možnost přepnutí do ducha, nebo se nedokáží zorientovat v přehršli gravitačních přepínačů. Vytipovali jsme pár takových úseků a popsali je, takže kdybyste nevěděli jak dál...

Souboj s finálním bossem: viz. Bossové – The Mother.

Pojízdný můstek (mise z dema): chvíli potom, co se naučíte býti duchem, dorazíte na místo s magnetickou cestičkou, uprostřed přerušenou propastí. Stoupněte si na okraj, přepněte se do nehmotné podoby, kousek se vraťte a projděte silovým polem do kontrolní kukaně, kde je ovládání pojízdného můstku, na němž Tommy právě stojí.

Generátor se čtyřmi paprsky – mise v raketce: Uvnitř obrovské koule jsou čtyři rampy, k nimž vede modrý elektrický paprsek. Je potřeba na všech postupně přistát, v kůži ducha povypínat silová pole, druhým ovládacím panelem otevřít ocelovou okenici na samotném generátoru, vrátit se do modulu a pomocí vlečného paprsku vytáhnout předměty blokující volné proudění elektriky.

Výfuk plasmy v obřím hangáru – mise v raketce: po několika gravitačních změnách se dostanete k velikému otvoru, z nějž šlehá modrý plamen plasmy. Duchovi to nijak nevadí, takže tím v pohodě projde a vypne to, aby mohl projít i masitý Tommy. Uvnitř stačí rozbít okno a pokračovat skrz kontrolní místnost.

Kostka: kdo zakysl, ví o čem je řeč. Ve druhé polovině hry se dostanete do kostky, ze které nebude cesty ven. Ve stěnách je cestička ohraničená mříží z modrých paprsků. Je potřeba pomocí gravitačních spínačů natáčet objekt tak, aby se skrz cestičku dostalo silové pole z jednoho konce na druhý, čímž se kostka vypne a vy budete volní.

Propast s klikatým magnetickým můstkem: v poslední třetině hry se dostanete na místo s úzkými chodbami, které musíte projít jakožto duch, vypnout pohybová čidla a teprve pak pokračovat v cestě. Jedna z těchto cest je slepá, vede do velké místnosti kde nic není. Z druhé chodby lze vylézt skrze silové pole do obrovské bezedné haly s magnetickým můstkem klikatícím se přes strop. V duší formě uvidíte duší most, jenž vás dovede na druhou stranu k nějakému spínači, a cestou zpátky, těsně než projdete dveřmi zpátky k tělu, je vypínač onoho silového pole. Coby člověk pak použijte zmíněný magnetický most a pokračujte vesele dál.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama