Death to Spies 3 Článek Prague and Play: ruské hry v akci

Prague and Play: ruské hry v akci

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

29. 6. 2011 22:32 2
Reklama

Společnost 1C Company ve středu 29. června uspořádala v pražském klubu La Fabrica další ročník své tradiční akce s hravým názvem Prague and Play. Na prezentaci titulů, které v nejbližších týdnech a měsících ruští vydavatelé chystají, se sešli novináři z celé střední Evropy – a vedle zábavného programu absolvovali také stručnou tiskovku a především si mohli vyzkoušet aktuální verze titulů jako Royal Quest, Men of War: Condemned Heroes, Ghost of Moscow: Death to Spies 3 či Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad. A protože málokdo je asi zvědav na to, kolik jsme za večer spořádali suši, a proč Zdeněk nevyhrál novinářský závod RC autíček, pojďme se rovnýma nohama pustit do ruské herní nadílky...

Royal Quest: fantasy onlinovka se bude hrát zdarma

Mezi prominentní vývojářské týmy pod křídly 1C Company rozhodně patří Katauri Interactive. Tvůrci série King's Bounty se po posledním datadisku Crossworlds vrhli na novou IP, i když ti, kdo si King's Bounty zamilovali, určitě najdou řadu spojujících faktorů. Royal Quest je ale pro 1C významnou hrou nejen pro spjatost s King's Bounty: jde o jejich první onlinovku. Finální verze by měla být spuštěna až na jaře příštího roku, přesto byla na Prague and Play již k dispozici hratelná verze. Šlo ale zatím o značně pracovní build s převahou ruských textů a částí grafiky nahrazené "placeholdery" (například ikonky schopností hrdiny pocházely z King's Bounty: Armored Princess). Na výběr bylo mezi čtyřmi povoláními, která zastupovala tradiční archetypy jako válečník, lučištník, čaroděj... Na přímý dotaz vývojáři potvrdili, že v Royal Questu nebude specializovaný "healer", ale každá třída bude mít své způsoby, jak si doplňovat zdraví.

Se sympatickou lučištnicí bylo možné běhat po základním hubu v podobě malého dungeonu, kde se to jen hemžilo přerostlými krysami, kdo ví proč agresivními světluškami a dalšími příšerami. Následoval přenos na zelené pláně, které byly další přístupnou lokací. Ze hry samotné se ale ukázal v podstatě jen velmi zjednodušený soubojový systém (klasicky diablovsky klikací) a komiksová grafika. Absentoval strom schopností, questy, slíbené budování vlastních hradů a další důležité prvky. Trochu strašidelně působil bleskurychlý respawn nepřátel, boje proti základním protivníkům nevyžadovaly příliš taktiky – ale zase se blýsky efektními schopnostmi typu fireballu či brutálního seku kolem dokola v obklíčení. Pokud jde o audiovizuální provedení, není Royal Quest na špičce technologie, ale drží si pohádkovou a lehce ironickou stylizaci King's Bounty a přidává k němu nové prvky, které vystihují realtimovou a akčnější povahu hry (například komiksová citoslovce a počty ubraných hitpointů).

Royal Quest se přidrží v poslední době čím dál populárnějšího modelu free to play: základní verze tedy bude zdarma, vývojáři by rádi vydělali na prodeji předmětů a vylepšení skrze integrovaný obchod. Ze hry čiší snaha o maximální přístupnost, přiblížení akčním "RPG" klikačkám – ale to ve spojení s fantasy světem, který se nebere dvakrát vážně, nemusí být vůbec špatný nápad.

Men of War: chystá se pokračování Condemned Heroes, datadisk Vietnam i nové DLC

Druhou velmi úspěšnou značkou společnosti 1C jsou v posledních letech válečné realtimovky ze série Men of War. Poslední díl Assault Squad sklízel pozitivní ohlasy u nás i na západě, což jen podnítilo entusiasmus vývojářů. Ti tak v současné době chystají hned tři projekty. Právě Assault Squad se dočká během července již druhého DLC. To bude tentokrát pojato jako skirmishový balíček: první přineslo nové mapy pro multiplayer, teď se tvůrci obrátili na singleplayerový zážitek.

Zajímavější jsou dva samostatné projekty. Těsně před dokončením je datadisk Men of War: Vietnam. Jak název napovídá, série se v něm vydává již docela mimo tematiku druhé světové války. Nyní se hráči ponoří do války vietnamské se všemi jejími specifiky. Lákadlem může být, že vedle kampaně za americké jednotky si budou hráči moci vyzkoušet také kampaň za severovietnamskou armádu, kterou budou doprovázet "sovětští poradci" – "oficiálně nepřiznaní, ale všichni víme, že tam byli," jak zaznělo z úst Anatolije Subbotina během úvodní tiskové konference. Hra běží na stejném enginu jako Men of War: Assault Squad a audiovizuálně nepůsobí dvakrát strhujícím dojmem – zachována však zůstala kvalitní a lehce hardcore hratelnost, ovládání menších komand vojáků s nutností citlivého mikromanagemenetu a opatrného postupu vpřed. Pro reálie vietnamské války je to velice dobrý přístup a her, které by nabídly pohled z druhé strany barikády, přece jen mnoho nebylo.

Zásadním oznámením, které si 1C Company schovalo právě pro akci Prague and Play, pak bylo regulérní pokračování série s názvem Men of War: Condemned Heroes. To je naplánováno na první kvartál roku 2012 a přinese čtyři kampaně o celkem patnácti misích, které se zabývají operacemi sovětských trestaneckých komand. Doposud prakticky opomíjený námět z historie druhé světové války slibuje velmi emotivní zážitky během misí: jde totiž o jednotky složené z vojáků, kteří byli takříkajíc "na odpis" – vojáci převelení do jednotky, vyslané na plněný obtížných a leckdy sebevražedných úkolů, jako "cannon fodder", aby "vykoupili" své předchozí prohřešky, s řídícím důstojníkem oprávněným střílet dezertéry na útěku. Smrt před očima, smrt v zádech a snaha o vítězství a přežití proti všem a proti zákonu pravděpodobnosti: taková bude náplň misí ve hře Condemned Heroes.

Slibně zní informace o tom, že se na vývoji podíleli veteráni těchto jednotek. Jednotlivé mise tak budou kopírovat reálné úkoly. Hráči se postupně zapojí do bitev na Ukrajině, do velké operace Bagration, povedou ofenzívu v Polsku u hlavního města Varšavy a užijí si i závěrečný útok na Německo v roce 1945. Condemned Heroes by se měli do jisté míry podílet na demytizaci těchto jednotek, a to i skrze obsáhlou encyklopedii, která bude součástí hry. Úvodní představení na tiskové konferenci doslova hýřilo sliby. Důležité je, že se pracuje i na změnách technického rázu: přepracovány byly modely vojáků, a celá hra působila přece jen o něco uhlazeněji než na vedlejším monitoru běžící Assault Squad.

Condemned Heroes přesto působí sympaticky zejména díky obsahu – zase trochu jiný pohled na tolikrát "provařenou" druhou světovou válku přijde k chuti.

Ghost of Moscow: Death to Spies 3: návrat špionážní akce

Prozatím dvoudílná série Death to Spies si vybudovala celkem dobrou pověst – solidní špionážní akce se na konci letošního roku vrátí v pokračování nazvaném tajuplně Ghost of Moscow. Nějaké duchařiny se ale bát nemusíme: půjde o tradiční zápletku intrik, které proti sobě vedou armády a rozvědky deset let po skončení druhé světové války. Hráči budou střídat úlohy kapitána Strogova a jeho soudruhů Viktora Kovaleva a Olgy Godunové-Lopesové. Tři postavy nabídnou volbu mezi rozdílnými schopnostmi i gadgety, mise je zavedou do prostředí severní Ameriky, na Kubu i do Evropy a hra bude sestávat z tradičního mixu plížení, stealth akce, používání různých technický udělátek a miniher typu páčení zámků.

Ghost of Moscow: Death to Spies 3 vzniká současně pro PC a Xbox 360. Právě konzolová verze byla na Prague and Play k dispozici. Ukázková mise se odehrávala na Floridě. Hráč se pokoušel ve Strogovově kůži proniknout do luxusní vily, vyřadit z provozu alarm a nasypat do servírovaného pohoštění afrodisiaka. Po několika neúspěšných pokusech, které se zvrhly v tichou, ale pokaždé ne dost utajenou přestřelku s ochrankou zmíněného sídla, se podařilo přepadnout číšníka, převléci uniformu a proniknout do interiéru. Následovala další tichá vražda kuchaře, tělo umístěné do velkého mrazáku a převlékačka číslo dvě. Tichý postup slavil úspěch ani ne o minutu později, kdy se podařilo deaktivovat otravný alarm a na obrazovce se objevil uklidňující nápis "objective complete". Druhá ukázková mise zastihla hlavního hrdinu při snaze proniknout na prominentní večírek na palubě lodi. Postup se podobal tomu, který se vyplatil na Floridě – zajímavostí bylo několik miniher, když Strogov páčil zámky kajut, zpracovaných relativně klasickou formou.

Špionské akce rozhodně nevycházejí každý pátek a Ghost of Moscow: Death to Spies 3 tak bude určitě příjemným zpestřením předvánočního herního jídelníčku. Možnost střídat v misích trojici hrdinů by měla obohatit hratelnost, první dojmy ukázaly, že se důraz klade na skutečně tichý a promyšlený postup. Jen doufejme, že tvůrci odladí umělou inteligenci, vyvarují se bugů a nedodělků a udrží se alespoň trochu konkurenceschopní po grafické stránce.

Viděli jsme: Red Orchestra 2, Off-Road Drive, Real Warfare 2: Northern Crusades

Další prezentované tituly už pouze ve zkratce. 1C nabídlo možnost zkusit si multiplayerový zápas proti americkým betatesterům pokračování válečné akce Red Orchestra: Heroes of Stalingrad. Prostředí bitvy o Stalingrad se tu projevuje ve výzbroji veteránů i na jejich modelech – vojáci se zkrátka brání zimě, jak mohou. Jak zaznělo v úvodní prezentaci, tvůrčí tým jsou tak trochu fetišisté přes zbraně – a tak právě přídavky do arzenálu budou hlavním trumfem Hrdinů Stalingradu. Sama akce ovšem nenabídla mnoho důvodů, proč dát Red Orchestře přednost před sérií Call of Duty.

Real Warfare 2: Northern Crusades je pokračování překvapivě kvalitní historické strategie. Východní protiváha sérii Total War nyní přichází s misemi situovanými do Evropy. Pro našince může být lákadlem právě to, že Real Warfare 2 zpracuje křížové výpravy "na sever" – to by mělo zahrnovat i husitské války. Na detailní otestování komplexní historické strategie nebyl na akci dostatek času ani prostoru, navíc k dispozici byla opět spíše pracovní verze s evidentně nefinálními ikonkami a infografikou – ale už velmi efektními a pěkně zpracovanými 3D bojišti.

Bahnitá závodní hra Off-Road Drive při své prezentaci poněkud utrpěla nevhodným nastavením citlivosti ovládání. Když se Zdeněk trochu pohrabal v herní nabídce, rázem se zážitek zlepšil o sto procent. "Špinavé" závodění na tratích v terénů, které jsou plné bahna, skalnatých výběžků a nejrůznějších pastí, je tu zpracováno v solidní grafice a s přesvědčivou fyzikou i ovládáním vozidel: vyprošťování ze svízelných situací zapínáním různých náhonů a prodírání terénem dávalo tušit netradiční, ale zajímavý závodní zážitek.

Nejméně času jsme během Prague and Play strávili u vesmírné hry Star Wolves 3: Ashes of Victory. Mix RPG a taktické strategie je již takřka hotov a brzy by se měl dostat i na náš trh. Na pohled krásné mlhoviny kontrastovaly s nepřesvědčivými texturami, herní kvality už nicméně posoudí až recenzenti Levelu a Hrej.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama