Podvodník vysvětluje, jak se na oko stal dobře informovaným insiderem
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Podvodník vysvětluje, jak se na oko stal dobře informovaným insiderem

Podvodník vysvětluje, jak se na oko stal dobře informovaným insiderem

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

15. 2. 2022 13:01

V posledních letech jsme si jako hráči i jako herní novináři rádi zvykli na úlohu takzvaných “insiderů” nebo “leakerů”, tedy osob blízkých hernímu vývoji, které na sociálních sítích trousí kusé informace o zatím neoznámených projektech nebo aktualizacích. Čas od času se na této scéně objeví nové jméno s na první pohled velmi přesnými odhady, minulý týden to byl twitterový účet Waddle Dee Knows. Později se ale ukázalo, že šlo jen o velmi zajímavý experiment.

Reklama

  • Po posledním Nintendo Directu se na Twitteru objevil zdánlivě velmi informovaný insider
  • Šlo ale o trik
  • Tvůrce obsahu chtěl upozornit na to, jak je jednoduché komunitu napálit

Těsně po streamu Nintendo Direct, který přinesl například oznámení traťového DLC do Mario Kart 8, duchovního nástupce Wii Sports nebo Xenoblade Chronicles 3, na Twitteru uživatelé objevili nenápadný účet pojmenovaný po oblíbeném soupeři Kirbyho. Waddle Dee Knows sám o sobě tvrdil, že je dobře informovaný insider Nintenda a dokládal to mimořádně přesnými sděleními o obsahu Directu, které vypsal už dva dny před jeho pořádáním.

Po objevení začala účet sledovat celá řada zájemců o čerstvé informace, s dalšími tisícovkami followerů Waddle Dee sdílel pár dalších predikcí pro letošní rok.

Pravda se ale skrývá jinde. Autorem profilu je totiž ve skutečnosti Jon Cartwright, člen týmu Good Vibes Gaming, který na YouTube ukázal, jak dokázal herní komunitu napálit. Princip jeho lsti byl velmi jednoduchý. Sedmého února si založil profil Waddle Dee Knows a znepřístupnil ho veřejnosti. Následně na svou zeď vypsal všechny možné varianty toho, co se během Directu objeví, a to včetně notně bizarních nebo divokých spekulací. Po proběhnutí akce o dva dny později pak jen smazal všechny nepravdivé odhady a účet otevřel veřejnosti.

Účet pak zpropagoval skrze fórum GameFAQs a i přes pár skeptických hlasů se link začal rychle šířit dalšími sociálními sítěmi. Cartwright následně popisuje, že se snažil popularitu dále přiživit tím, že “psal, co lidé chtějí slyšet”.

V momentě, kdy se informace o účtu objevily i v médiích, konkrétně na webu VGC, se autor rozhodl urychlit vydání výše prolinkovaného videa. Skrz svůj experiment chtěl především upozornit na to, jak snadné je získat důvěru komunity a potažmo i pozornost médií skrze jednoduchou lest.


POD ČAROU

Informace a zprávy od podobných účtů, byť mají skvělou reputaci a opakovaně uvádějí pravdivé informace, je vždy třeba brát s rezervou. I pro nás jako autory je ale využití těchto informací velmi lákavé a čas od času jim můžeme věnovat neadekvátní prostor nebo důležitost. Mezi “respektované” insidery patří například populární Tom Henderson (Call of Duty, Battlefield) nebo novinář agentury Bloomberg (dříve Kotaku) Jason Schreier.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama