Poběží nový Mass Effect na Unreal Engine? Inzeráty napovídají, že EA už zřejmě netrvá na Frostbite
i Zdroj: BioWare / Electronic Arts
Novinka Poběží nový Mass Effect na Unreal Engine? Inzeráty napovídají, že EA už zřejmě netrvá na Frostbite

Poběží nový Mass Effect na Unreal Engine? Inzeráty napovídají, že EA už zřejmě netrvá na Frostbite

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

20. 12. 2021 13:12

Vyvíjené pokračování sci-fi série Mass Effect se možná vrátí k enginu Unreal. Alespoň to naznačuje čerstvý inzerát shánějící technického manažera pro studio BioWare, který jeden z producentů firmy podpořil slovy “pojďte s námi dělat nový Mass Effect”, přičemž poukázal na nutnost zkušeností s vývojem v Unreal Enginu 4 a 5.

Reklama

  • Inzeráty napovídají, že nový Mass Effect poběží na Unreal Engine 5
  • Tvrdí to i insider Jeff Grubb

Na oblíbeném enginu společnosti Epic běžely původní tři díly série Mass Effect, Andromeda (stejně jako třetí Dragon Age) ale vznikala v době, kdy mateřská společnost EA nařídila, aby všechny hry vyvíjené pod jejími křídly běžely na vlastním enginu Frostbite. Za ním stojí studio DICE a pohání primárně sérii Battlefield, kde ve své době masivně předbíhal dobu. Hrůzné historky z vývoje Dragon Age Inquisition a Anthemu ale poukazovaly na to, že engine není úplně vhodný pro vývoj rozsáhlých RPG (nebo třeba závodních her) a vývojáři si s ním příliš neví rady.

Výjimkou je například studio Respawn, které původně pracovalo v Source enginu, v roce 2019 pak vydalo Star Wars Jedi: Fallen Order běžící právě na Unreal Enginu čtvrté generace.

Na to, že by Mass Effect měl běžet v Unreal Engine, později navázal i respektovaný insider Jeff Grubb, který prý podobnou informaci slyšel z více zdrojů. Konkrétně by mělo jít o Unreal Engine páté generace, který se před pár dny zaskvěl v technické ukázce vydané k příležitosti čtvrtého filmového Matrixu. Informace nicméně naznačují, že Dragon Age 4 stále vzniká na Frostbite.

Magazín PCGamer poukazuje na to, že vývoj v Unreal Engine automaticky neznamená, že se nový Mass Effect vyhne problémům a chybám Andromedy. Studio by ale mohlo mít výhodu v práci s dobře známým a relativně přístupným enginem, který vzniká i pro potřeby velkých RPG. Ušetří tak spoustu úsilí a zdrojů investovaných do technického procesu.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama