Poběží nový Mass Effect na Unreal Engine? Inzeráty napovídají, že EA už zřejmě netrvá na Frostbite
Vyvíjené pokračování sci-fi série Mass Effect se možná vrátí k enginu Unreal. Alespoň to naznačuje čerstvý inzerát shánějící technického manažera pro studio BioWare, který jeden z producentů firmy podpořil slovy “pojďte s námi dělat nový Mass Effect”, přičemž poukázal na nutnost zkušeností s vývojem v Unreal Enginu 4 a 5.
- Inzeráty napovídají, že nový Mass Effect poběží na Unreal Engine 5
- Tvrdí to i insider Jeff Grubb
Na oblíbeném enginu společnosti Epic běžely původní tři díly série Mass Effect, Andromeda (stejně jako třetí Dragon Age) ale vznikala v době, kdy mateřská společnost EA nařídila, aby všechny hry vyvíjené pod jejími křídly běžely na vlastním enginu Frostbite. Za ním stojí studio DICE a pohání primárně sérii Battlefield, kde ve své době masivně předbíhal dobu. Hrůzné historky z vývoje Dragon Age Inquisition a Anthemu ale poukazovaly na to, že engine není úplně vhodný pro vývoj rozsáhlých RPG (nebo třeba závodních her) a vývojáři si s ním příliš neví rady.
Výjimkou je například studio Respawn, které původně pracovalo v Source enginu, v roce 2019 pak vydalo Star Wars Jedi: Fallen Order běžící právě na Unreal Enginu čtvrté generace.
Na to, že by Mass Effect měl běžet v Unreal Engine, později navázal i respektovaný insider Jeff Grubb, který prý podobnou informaci slyšel z více zdrojů. Konkrétně by mělo jít o Unreal Engine páté generace, který se před pár dny zaskvěl v technické ukázce vydané k příležitosti čtvrtého filmového Matrixu. Informace nicméně naznačují, že Dragon Age 4 stále vzniká na Frostbite.
Magazín PCGamer poukazuje na to, že vývoj v Unreal Engine automaticky neznamená, že se nový Mass Effect vyhne problémům a chybám Andromedy. Studio by ale mohlo mít výhodu v práci s dobře známým a relativně přístupným enginem, který vzniká i pro potřeby velkých RPG. Ušetří tak spoustu úsilí a zdrojů investovaných do technického procesu.