Pentiment by bez Game Passu nikdy nevznikl, zaznívá z Obsidianu
Pentiment patří mezi příjemná překvapení letošního roku, rozpohybovaný rukopis si v recenzích vysloužil parádní známky. Od autorů nyní zaznívá, že nebýt Game Passu, hra by nikdy nespatřila světlo světa.
- Josh Sawyer tvrdí, že Pentiment vznikl hlavně díky Game Passu
- Autoři si mohli dovolit experimentovat, protože se nemuseli snažit oslovit velkou skupinu lidí
Na hře je patrné, že se tvůrci nebáli experimentovat. Nesnažili se oslovit co nejširší skupinu hráčů, což se jim nakonec vyplatilo, jelikož se detektivka vymyká okoukaným šablonám, na které velká studia běžně spoléhají.
Josh Sawyer je přesvědčen, že Pentiment mohl vzniknout jen díky Game Passu. Ředitel vývoje v podcastu Waypoint Radio prohlásil, že pokud by předplatitelská služba neexistovala, zřejmě by nikdy nepřišel s návrhem této hry.
“Stará mentalita vydavatelů a vývojářů obecně velí zaměřit se na větší investice s vidinou větších výnosů,” řekl s tím, že o něco takového v Game Passu nejde. Následně přiznal, že k vývoji přistupoval úplně jinak než v případě jiných projektů. “Pentiment je tak neobvyklý, tak specifický, je určený pro malé publikum,” vysvětlil. Pokud hra dokáže oslovit alespoň tuto malou skupinu lidí, tak je podle něj vše v naprostém pořádku.
Sluší se dodat, že vývoj zřejmě nebyl příliš nákladný. Na hře sice pracoval Obsidian, v rámci studia se na něm ale podílel pouze malý tým, včetně Sawyera šlo o 13 vývojářů. Pentiment by eventuálně mohl posloužit jako inspirace pro další studia, v Game Passu by se tedy do budoucna mohlo objevit více podobných počinů.