Patent naznačuje, že Sony pracuje na efektivnějším využití technologie ray tracing
Už jsme si zvykli, že zástupci společnosti Sony navštěvují patentový úřad častěji než Jára Cimrman, to ale nic nemění na tom, že jde povětšinou o velmi zajímavé záležitosti. A to platí i pro tu dnešní.
- Mark Cerny zaregistroval další patent
- Týká se ray tracingu
- Nová výpočetní metoda by mohla ulehčit optimalizaci konkrétních her
Patent zaregistroval sám Mark Cerny, hlavní architekt, který se podílel i na realizaci konzole PlayStation 5. Není tedy žádné překvapení, že stále hledá další cesty, jak potenciál stroje nové generace maximálně vytěžit. Nový nápad se týká ray tracingu.
Technologii momentálně využívá několik PS5 her, ve většině případů se však hráči musí smířit s tím, že jde na úkor snímkovací frekvence, která často padá na hodnotu 30 snímků za sekundu. Výjimkou je například Spider-Man: Miles Morales, pavoučí muž umožňuje využít ray tracing při zachování 60 FPS.
Popis patentu naznačuje, že by se rychlost technologie mohla znatelně navýšit, a to díky nové výpočetní metodě s důrazem na asynchronní operace a transformaci paprsků. Akcelerovaný ray tracing by eventuálně mohl ulehčit proces optimalizace konkrétních her, možná ušetří nějaký ten výkon, který by mohl být využit jinde. Tím pádem by už nemuselo docházet k zásadním kompromisům v rámci jednotlivých režimů. Na konkrétní detaily si však budeme muset počkat.