Overwatch Článek Overwatch - první dojmy z PS4 verze

Overwatch - první dojmy z PS4 verze

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

20. 4. 2016 08:00 6
Reklama

Loni v listopadu Blizzard konečně potvrdil svou první FPS akci Overwatch i pro současné konzole a při té příležitosti zmínil, že s konzolovou verzí se počítalo už od počátku vývoje. Jako hráč, který už měl možnost okusit velmi svižnou PC verzi, jsem si hraní s gamepadem v ruce skoro nedokázal představit. Ale po zhruba hodině strávené s betaverzí pro PlayStation 4 můžu s čistým svědomím prohlásit, že se konzolisté nemají čeho bát.

VŠE PŘI STARÉM

Hratelná ukázka se nijak zásadně nelišila od ochutnávky, kterou Blizzard prezentoval na loňské akci Road to Blizzcon. Jedna náhodně vybraná mapa, dvě kola, šest na šest. Více než na herní náplň jsem se tedy soustředil na vlastnosti související s platformou. Pokud byste si tedy chtěli přečíst podrobnější informace o hře samotné, zabruste sem.

Blizzard využívá gamepad v plném rozsahu a rozmístění jednotlivých povelů dává smysl. Horní tlačítka slouží střelbě, míření a spouštění speciálních dovedností. Kvartet křížek, čtvereček, kolečko a trojúhelník obstarává základní funkce jako skok a přebíjení. Vývojáři se nesnažili přijít s ničím originálním a vycházejí ze zažitého schématu ovládání FPS her na konzolích, což je dobře. S otevřenou náručí jsem uvítal možnost si separátně upravit citlivost os X a Y, výchozí nastavení je totiž poněkud tuhé.

PC versus konzole, část první

Už koncem března Vojta na Hrej.cz psal, že Overwatch bude na PC trochu jiný než na konzolích. Rozdílné platformy si žádají rozdílný přístup, shodli se vývojáři v Blizzardu, a proto bude Overwatch mít na počítačích i konzolích svá specifika. Nejde tedy o dvě naprosto identické, obyčejné porty, jen s odlišným ovládáním.

"Myslím si, že nejdůležitější je uklidnit komunitu. Plánujeme celou hru vybalancovat pro konzole a počítače separátně," prozradil šéf vývoje Jeff Kaplan. "Nebudeme ji balancovat rozdílně pro Xbox a PlayStation, nemyslíme si, že je mezi nimi dostatečný rozdíl. Ale nechceme udělat nic, co by poškodilo konzolovou verzi kvůli PC a nic, co by poškodilo PC verzi kvůli konzolím,” doplnil.

ROZLOŽENÍ SIL SE TROCHU MĚNÍ

Ač jsou mezi námi tací, kteří i s gamepadem v ruce dokážou sázet jeden headshot za druhým, pro většinu hráčů je ovladač pomalejší, nebo přinejmenším méně přesnou, periferií než klasické kombo klávesnice + myš. V Overwatchi to rozhodně je cítit, ale ne tolik, jak jsem čekal. Hra si pořád zachovává velmi vysoké tempo.

V případě hrdinů, kteří vyžadují maximální přesnost - třeba lučištník Hanzo nebo sniperka Widowmaker - byste se ale mohli cítit trochu v nevýhodě. Postavy jako Winston či Bastion totiž vůbec nemusí mířit přesně, aby vás složili k zemi. Může to být jen otázka cviku, ale po tak krátké době se to s jistotou říci nedá.

PC versus konzole, část druhá

Další rozdíl by potenciálně mohl nastat v otázce komunitního obsahu. Jeff Kaplan zdůraznil, že se nápadu na uživatelské skiny, mapy či sprejovatelné obrázky vůbec nebrání, ale momentálně se na podporu komunitního obsahu nemůže soustředit.

"Naše infrastruktura nástrojů je momentálně velice prostá a základní. Rozhodně není ve stavu, ve kterém ji můžeme uvolnit hráčům, aby se do ní pustili. Ne, že bychom se báli, že ji budou rozebírat, to by nám mohlo dělat starosti v pozdějších fázích. Zatím nemáme infrastrukturu, která by jasně ukázala 'Tady můžeš udělat novou mapu' nebo 'Tady můžeš udělat vlastní skin' a zatím se tomu ani neblížíme. Jestli se rozhodneme to zpřístupnit, bude nám to trvat ještě docela dlouho." Jak by se uživatelský obsah objevoval na konzolích, je zcela jiný problém, kterým se v Blizzardu zatím zjevně nezabývají.

KVALITNÍ ŘEMESLO

Po technické stránce je Overwatch pro PS4 ve výborné kondici. Běží v dokonale stabilních 60 snímcích za sekundu, s rozlišením je to však o něco složitější. V ideálních podmínkách hra šlape v plných 1080p, ale když se toho na obrazovce děje moc, vstupuje do akce technologie takzvaného dynamického rozlišení. Alespoň to tvrdí lidé z Blizzardu. Bez mučení přiznávám, že jsem si žádného poklesu kvality nevšiml ani v těch nejvypjatějších scénách a Overwatch na PS4 podle mě nevypadá o nic hůř než verze pro osobní počítače.

Nevidím sebemenší důvod, proč by Overwatch na konzolích neměl uspět. Ani na chvíli jsem neměl pocit, že by mu ovladač neslušel, a všechno, co jsem se naučil při hraní PC verze, bylo možné aplikovat i s gamepadem v ruce. Abyste se ale nemuseli spoléhat jenom na naše dojmy, neměli byste si nechat ujít chystanou betaverzi - její vrátka se všem majitelům PS4, Xboxu One nebo PC otevřou už 5. května.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama