Otec série Psychonauts, Tim Schafer, míří do herní síně slávy. Společnost mu tam bude dělat Todd Howard, Hideo Kodžima a další
i Zdroj: Double Fine
Novinka Otec série Psychonauts, Tim Schafer, míří do herní síně slávy. Společnost mu tam bude dělat Todd Howard, Hideo Kodžima a další

Otec série Psychonauts, Tim Schafer, míří do herní síně slávy. Společnost mu tam bude dělat Todd Howard, Hideo Kodžima a další

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

5. 2. 2023 11:20

Zakladatel studia Double Fine a vyhlášený vývojář Tim Schafer bude po loňské nominaci přidán do síně slávy Akademie interaktivních umění a věd. Schafer, který je známý především prací na klasikách jako Psychonauts, Grim Fandango nebo Full Throttle, bude oceněn na nadcházejících cenách DICE Awards (26. ročník), které se budou konat v Las Vegas 23. února.

Reklama
Reklama

  • Tim Schafer bude přidán do síně slávy herních vývojářů
  • Již předešle získal řadu cen, včetně ceny za celoživotní dílo

Schaferova kariéra coby herního tvůrce a posléze i designéra odstartovala už v roce 1989 ve studiu LucasArts. Tehdy jako začínající programátor a tester ještě před 25. rokem života postupně pracoval na hrách, jako je Indiana Jones and the last Crusade a Maniac Mansion. Nakonec byl díky svému talentu pozván Ronem Gilbertem, aby se připojil ke vzniku série Monkey Island – přesněji The Secret of Monkey Island a Monkey Island 2: LeChuck's Revenge. 

Schafer následně pod vlivem obou těchto projektů propadl vývoji point-and-click adventur, u nichž se zastavil na několik let. Mezi jeho nejslavnější díla, která v této etapě vytvořil, se zařadila Day of the Tentacle, Full Throttle nebo morbidně vtipné Grim Fandango. V roce 2000 nicméně LucasArts opustil, čímž tato kapitola došla konce. Důvodem bylo však pouze to, že si chtěl s částí dalších odchozích autorů založit Double Fine – studio, jež nám později mělo přinést oba díly Psychonauts, Brutal Legend nebo také Broken Age.

Mezi další úspěchy, které Schafer za několik let nastřádal, patří i několik ocenění, včetně pár větších. V cenách, které drží, najdeme cenu za celoživotní dílo z Game Developers Choice Awards (2018); dále cenu Andrew Yoon Legend Award (2022) od New York Video Game Critics Circle, kterou minulý měsíc rovněž získal ředitel Xboxu Phil Spencer; a nakonec stipendium udílené Britskou akademií filmového a televizního umění (2018) zastřešující ceny BAFTA.

V případě aktuálního výběru do síně slávy, které je ze všech těchto ocenění asi nejprestižnější, je pak přirozeně podmínkou, že daný jedinec nabídl obohacení světa zábavy. Jak udává oficiální popis samotné akademie, cena za celoživotní dílo je udílena jen těm „herním tvůrcům, kteří se za svůj život zasloužili o vývoj vysoce vlivných her a posunuli určitý žánr vpřed“. Schafer se tak svým vkladem v žánru adventur připojí k dříve oceňovaným tvůrcům, jako jsou např. Ed Boon, Gabe Newell, Bonnie Ross, Dan Hauser nebo Hideo Kodžima. Stávajícími držiteli ocenění za celoživotní úspěch, které také drží, je pak mimo části již řečených např. bývalá vývojářka Uncharted Amy Hennig (2019), zakladatel studia Epic Games Tim Sweeney (2017), tvůrce série Fabel Peter Molyneux (2011) nebo ředitel Bethesda Game Studios Todd Howard (2016).

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama