onimusha-dawn-of-dreams
Onimusha: Dawn of Dreams Článek Onimusha: Dawn of Dreams

Onimusha: Dawn of Dreams

lukbas

lukbas

17. 1. 2006 23:39
Reklama

Nedávno jste si na našem webu mohli přečíst recenzi na poslední díl populární herní ságy - Onimusha: Demon Siege. Ačkoliv pcčková část redakce nemusí plně ocenit všechny kvality tohoto díla, série Onimusha prostě patří v krajinách PlayStation 2 k tomu nejlepšímu, co nám dovolí skrze joypad rubat mýtické démony hlava nehlava. Jak jsme již nastínili v perexu, věci se tentokrát mají trochu jinak. Zapřísáhlé skalní příznivce jistě šokuje zpráva, že se Capcom snaží s dalším dílem nabrat nové hráče, kteří nemají o předcházejících událostech nejmenší tušení. Díky tomu fanoušek zapláče nad nepřítomnosti profesionálního přefikávače monster Samanosukeho Akachi. Jeho putováni totiž skončilo francouzskou spojkou s Jeanem Reno v Demon Siege.

Ovšem nic není ztraceno, a ačkoliv si budou moci nováčci čtvrtý díl vychutnat v neznalostí událostí dílů minulých, nepochybujeme o tom, že odhalíme nějaká další tajemství světa Onimusha. V Dawn of Dreams, jak se bude čtvrtý díl jmenovat, se chopíme úplně nových charakterů, jejichž počet se vyšplhá k pěti. Uplynulo 15 let od událostí, které skoncovaly s Nobunagu Odou v paláci Honno. Jenže jak již tomu bývá, objevil se opět nějaký pošuk, následovník jménem Hideyoshi Toyotomi, který rád laškuje s temnými silami a jistě i mrtvými těly svých nepřátel. To je i v tolik ujetém Japonsku proti dobrým mravům, což by nám potvrdil i pan Špaček se svojí Etiketou a proto se skupinka reků musí vydat na dlouhou pouť s nejistým koncem…

Bylo nás pět…

Každý z pěti hratelných charakterů, bude mít unikátní styl boje, ale také i svoji dějovou linku. Pomalu tak budeme moci přesedlat z mistra bojových umění jménem Soki, s nímž hru začneme, na mnicha oplývajícího magickými dovednostmi, nebo italského hřebce, který problémy řeší zásadně ručně. Mimoto si bude hlavní charakter moci přibrat na část své poutě parťáka právě z oněch zbývajících hratelných postav. Jeho přítomnost při romantických procházkách pod zarudlou tečkou bude velice vítanou, protože s jeho podporou v boji bude možné tvořit ještě větší a brutálnější komba. Preciznost jejich provedení má mít vliv na počet nabitých zkušeností a vývoj vaší/vašich postav. Samozřejmostí by mělo být volné přepínání mezi souputníky podle potřeby, takže budete mít nad bitevní vřavou naprostou kontrolu. Tím hra jistě dostane opět o něco akčnější ráz. Bohužel nebylo ještě řečeno, zda se do bitevní vřavy bude moci vetřít i váš kamarád nebo sousedka. Zřejmě tak budou muset zůstat u tupého zírání a pichlavých komentářů, nebo mlácení koštětem do stropu. Specifický bojový styl si žádá speciální arzenál. Jednotliví hrdinové tedy budou mít kolem patnácti kousků více či méně rozměrných, jak již ostatně bývá v žánru zajetým pravidlem, každý. Zbraně budou mít v inventáři svoje místo, takže byste měli mít naprostý přehled o všem, co vám ještě do sbírky chybí. Při použití drobné násobilky se dostaneme na velice zajímavá čísla, takže by si na své měl přijít téměř kdokoliv. Během putování byste také měli narazit na různé překážky, se kterými se bude schopna popasovat jenom určitá postava. S jejich překonáním se budete moci vydat trochu jinou cestou, nebo objevíte nějaké zajímavé tajemství. Jistě další zajímavý prvek, který prodlouží znovuhratelnost.

Úsvit snů

Dawn of Dreams bude opět kompletně trojrozměrný, takže klasika v podobě 3d modelů na předrenderovaném pozadí, je asi tatam. Novinkou by měl být překopaný kamerový systém, který zdá se, bude kombinovat klasicky pevně umístěnou kameru v okolí našeho hrdiny a jakýsi akční režim, kdy jeho konání budeme sledovat z third-person pohledu. Jinak autoři slibují obzvláště vysokou kvalitu prostředí se spoustou detailů, které prostě k typicky japonské architektuře a umění patří. Prostředí zatím vypadají uspokojivě, ať už se jedná o hořící, démony vyvražděné vesnice, nebo prostorné, promočené paseky (častými dešti samozřejmě), kde bojovníci tancují v hustém dešti.

Opravdu kouzelně již nyní vypadají střety v parku při měsíčku, kdy kolem vás poletují padající lístky jako z filmů Yimou Zhanga. Hodně dobrá se zdá být také animace postav, kdy jednotlivé seky plynule přecházejí v brutální komba. Dobrý pocit z každého zásahu bude umocňovat pěkný krvavý čůrek. Je dobré vědět, že i přes zdánlivě zaměření na herní nováčky, neztrácí Onimusha nic ze svého brutálního kouzla. Všechno v doprovodu pěkných vizuálních efektů kouzel či bouřky. Všechno pak bude doprovázet řízný soundtrack, kombinující témata klasického orchestru s moderní elektrikou, takže řezání nepřátel se bude krásně doplňovat s riffy elektrických kytar. Ovšem je stále brzo na nějaké jasnější soudy. Onimusha: Dawn of Dreams přijde na trh v březnu. My tak zatím můžeme doufat, že vezme z dnes již klasické trilogie to nejlepší a že náborem nových fanoušků nijak neutrpí, ba naopak, dostaví se se spoustou zajímavých nápadů. Naše redakční rosnička zatím hopká po žebříku k druhé variantě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama