Yoot Saito's Odama Článek Odama

Odama

Jan Horčík

Jan Horčík

8. 2. 2006 23:33
Reklama

Kdo zná Seamana na Dreamcast, jakousi vzdálenou nápodobu Creatures známých z PC, asi se oné prapodivné kombinaci žánrů ani nemůže divit. Vivarium dokáže vyvádět opravdu psí kusy, ale vždycky to jde tak dobře, že mu to nikdo nemá za zlé. A Nintendo si libuje, že má pro svůj GameCube natolik silný titul zejména pro domácí prostředí. Ne jen tak zbůhdarma se někteří američtí herní novináři obávají, jestli vůbec Odama v USA vyjde, protože na hloupoučké Američany může být pinball smixovaný s realtime strategií přeci jen trochu moc.

Feudální Japonsko

Odama se ukázala už na obou předchozích E3, ale dostalo se jí jen málo pozornosti. Ostatně, byla zastrčena v nehlubších koutech stánku Nintenda, takže ani není divu. Teprve pár měsíců před vydáním se o ni herní média konečně začínají zajímat. Princip hry není tak docela jednoduchý a abyste jej zcela pochopili, je skutečně nutné si hru zahrát. Ale pokusím se alespoň naznačit. Hráč se stává vůdcem jedné z mnoha armád středověkého Japonska. Své vojáky ovládá hlasovými příkazy, které GameCube přijímá pomocí ke hře přiloženého mikrofonu (podobně jako kdysi Seaman na Dreamcastu). Kromě vojsk ale máte pod palcem ještě jednu ultimátní zbraň - Odamu. Obrovskou kouli, která se na bojišti nezastaví před ničím. To znamená, že ani před protivníkem, ani před vašimi vlastními vojsky. Připomíná vám to tak trochu Katamari Damacy? Zřejmě nebudete daleko od pravdy.

Protože příběh je zasazen do středověku, je podobným způsobem popsán i původ Odamy. Ve hře je popisována jako starověký pozůstatek obrovské mystické síly, díky které dokáže ovládat mysli vojáků. Stejně jako v případě pinballu je celá z kovu, ale věřte, že takovouhle pinballovou kouli jste ještě jakživ neviděli. Kouli je možné stiskem tlačítka rozpálit do ruda - jakmile s v takovém stavu dotkne (lépe řečeno převalí přes) nějakého nepřátelského vojáka, ten okamžitě přeběhne na vaši stranu. Pokud si takhle ale budete doplňovat stavy příliš často, klesne morálka vašeho mužstva a zadávané příkazy budou provádět pomaleji a s líným bučením. Když se omylem strefíte do vlastních řad, trochu to s vašimi paňáci zatřese, ale v zásadě by se jim nemělo nic stát.

Jak to funguje?

Nintendo i Vivarium myslí na pohodlí každého velkého vojevůdce, a tak se mikrofon připevňuje přímo na GameCube ovladač. Po stisku tlačítka X pak můžete zadávat 11 různých příkazů vojskům - pohyb doleva, doprava, ústup, vpřed, útok, stažení, a tak dále. Můžete si také zavolat posily. Samotný ovladač pak slouží především k ovládání Odamy, tedy samotné smrtonosné koule, která může často rozhodnout o výsledku bitvy. Namísto pinballového stolu vám ale bude hřištěm krajina středověkého Japonska. Velice přirozeně působící exteriéry slibují na GameCube skvělou podívanou. Pevnosti a malá městečka přirozeně zasazená do okolních kopců čekají, až se na ně vrhnou zástupy vašich samurajů.

Podle ohlasů lidí, kteří Odamu na některém z předchozích E3 objevili, je to hra nesmírně zábavná a i přes veškerou svou prapodivnost jednoduše hratelná. Kdo z vás neumí hrát pinball? Koule se chová podle fyzikálních zákonů, může narážet na různé přírodní překážky, které fungují jako flippery, ale dokáže také ničit budovy. Shrnuto podtrženo, Odama pro GameCube slibuje skvělý herní zážitek a my můžeme jen doufat, že se dostane i k nám. Nebyla by od věci ani nějaká speciální verze Odamy pro Nintendo DS, kde by hra měla snad ještě větší šance uspět, než na GC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama